4

Подкрепено от Ескейп Банско

Ескейп стаите вече 10-ина години се задържат сред хитовете на развлекателния бизнес по света.

И това явно ще продължи дълго, защото приключенията в тези стаи периодично сменят сюжетите си, но винаги предлагат много емоции и забавления.

Те могат да "пратят" отбора на различни континенти, в различни епохи, при митични същества или в космоса - сюжетите са толкова много, колкото са перипетиите в приключенските романи, филми, в легендите.

Обстановката пък винаги много реалистично съответства на сюжета, което способства за увличането на екипа в играта. Самите играчи са като артисти във филм, които обаче не знаят сценария. Знаят само, че са попаднали в капан - стаята, от която имат 1 час да открият как да се измъкнат.

Те постоянно попадат на изненади, следи и загадки, които трябва да разрешават екипно, за да продължат към следващата мистерия.

Така стъпка по стъпка подреждат "пъзел", който да ги изведе от капана. Затова стаите са познати и като пъзел стаи, и като стаи със загадки.

Същественото при тях е, че приключенията не са онлайн, напротив - става дума за екип от реални хора в реални пространства, с реални препятствия, реални вещи, следи и т.н.

Дори се смята, че до голяма степен успехът на ескейп стаите се дължи на това, че осигуряват бягство от света на Интернет, от който много хора вече са пренаситени и търсят връщане към реалния живот.

С многообразните си приключения стаите са подходящи за всички възрасти и професии, за семейства, приятели, колеги. Някои от тях - като например стаята "Египет" в Апартхотел Лъки Банско СПА & Релакс 5 звезди, са приспособени и за по-малки деца: навършили 6 години, за които Стаята е интересна експедиция в непознатия свят на фараоните и пирамидите. Разбира се, малките трябва да са с родителите или пълнолетни близки.

Как се играе

Отборът, който ще играе в ескейп стаята, може да е от двама до шест човека.

По време на приключението организаторите ги наблюдават чрез камери и ако някой от екипа пожелае да прекъсне играта, ще му бъде отворено да излезе.

На практика това обаче се случва изключително рядко - ако някой от играчите е имал да речем клаустрофобия и не се е съобразил с предупредителния списък от фобии и заболявания.

В масовия случай участниците са увлечени в приключението и играят с желание докрай, а евентуалната намеса на организаторите е да подскажат, ако видят, че на отбора не му достига съвсем малко за успеха.

Не е нужно екипът да има специализирани умения и знания. Така например за отборите в "Хакер" - втората ескейп стая в апартхотел Лъки Банско, не е необходимо да са от компютърни специалисти, за да разгадаят плана на хакера и да го провалят.

Не е нужна и физическа сила или издръжливост. Всичко е въпрос на логическа и комбинативна мисъл, наблюдателност и бърза реакция, отборен дух. Загадките могат да са най-различни - логически, математически, звукови, светлинни и т.н.

Повечето организатори залагат на интересните развлекателни приключения, но има и Стаи за любителите на "страшни истории" - при тях този момент се обявява специално за посетителите, а те трябва да са на възраст над 16 години.

Участниците нямат право след играта да оповестяват подробности от сюжета и загадките, защото така ще са развали моментът на изненада и загадъчност на Стаята. Което не пречи в САЩ да има реалити от перипетиите в Ескейп стая.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@