Колко добри са електромобилите от Китай?
Източник: iStock

К итайските производители на електрически автомобили се готвят да завладеят европейския пазар, съобщи Deutsche Welle. Добра идея ли е покупката на китайски електромобил и колко надеждни са тези коли?

Ето какво казват експерти:

Китай от години е важен пазар за германската автомобилна индустрия, но междувременно китайските производители се готвят да завладеят европейския пазар. Особено в областта на електромобилността китайското производство бележи сериозен напредък. Китайските марки все още не са достатъчно разпознаваеми, но това скоро може да се промени. И така: добра идея ли е покупката на китайски електромобил?

Надеждни ли са китайските модели

Експертът в областта на автомобилостроенето Щефан Братцел, директор и основател на Центъра за автомобилен мениджмънт (ЦАМ) в Бергиш Гладбах, отбелязва, че китайските електрически автомобили се движат в лентата за изпреварване. "Виждаме, че китайските електромобили са станали по-добри и по-иновативни. Може ясно да се каже, че има все по-малко разлики - китайските производители нерядко са на едно ниво с европейските марки", казва експертът пред германската обществена медия WDR.

Братцел припомня, че първоначално марките са се опитали да навлязат на пазара със скъпи модели. "Това не проработи, от което следва, че стратегията за навлизане на пазара трябва да се промени. Накрая може да се случи това, което направиха навремето Hyundai и Kia: да се предложи висококачествен продукт на атрактивна цена."

По думите на германския експерт на първо място трябва да се популяризира марката и да се разсеят съмненията на хората. "Това е въпрос на цена и на качество. Нищо необичайно няма в това в началото компаниите да генерират загуби", казва Братцел за WDR.

Беатрикс Кайм, автомобилна експертка от Центъра за автомобилни изследвания (ЦАИ), обръща внимание и на различната философия на китайските производители. "Автомобилите са много по-дигитални и предлагат повече комфорт и удобства", казва тя.

Къде китайските производители все още имат проблеми

Според Братцел основният проблем на китайските производители се крие във факта, че все още не са достатъчно забележими. "Дистрибуторските мрежи все още не са добре развити - те тепърва се създават", казва експертът и дава пример от ежедневието: "Сервизната мрежа и доставките на части трябва да бъдат гарантирани - там все още има дефицити. Ако нещо се случи с вашия автомобил и се наложи да останете няколко седмици без него, трябва да има гаранция, че ще ви бъде предложен заместващ автомобил".

Първият електрически трабант по улиците на София

Междувременно китайските производители вече не използват само интернет за продажби. Great Wall Motors вече има 30 дилъри на автомобили само в провинция Северен Рейн-Вестфалия, BYD има два шоурума - един в Кьолн и един в Дортмунд, а Xpeng има представителства в Аахен, Дюселдорф и Дортмунд.

Според Братцел на европейския пазар най-вероятно ще се наложат по-големите производители от Китай. "Някои китайски играчи ще спечелят значителни пазарни дялове и това ще бъдат най-големите, например BYD." Но се залага все повече и на сътрудничествата. Така например групата Stellantis, която включва марки като Citroen, Peugeot и Opel, си сътрудничи с Leapmotor от Китай, производител на електрически и хибридни автомобили. А Volvo вече е част от китайския автомобилен производител Geely. Подобни бизнес модели улесняват навлизането на европейския пазар и осигуряват достъп до съществуващата инфраструктура.

За какво трябва да се внимава при покупката на китайски автомобил

"Който възнамерява да си купи китайски автомобил, непременно трябва първо да се поинтересува как става снабдяването с резервни части и дали марката има сервиз наблизо", съветва икономическият журналист Михаел Вестерхоф. Ако резервните части се доставят с кораб от Китай, това може да отнеме няколко седмици, припомня експертът.

Щефан Братцел казва на свой ред, че би предпочел лизинг пред покупка. "Съществува известен риск, ако купя марка, която все още не е утвърдена на пазара и има опасност отново да изчезне. Затова препоръчвам лизинг", казва автомобилният експерт. По отношение на качеството обаче няма нужда да се притеснявате, единодушни са експертите.

Ако китайските производители наистина навлязат бурно на германския пазар, това ще представлява шанс и за изпитващия сериозни затруднения сектор на автомобилните доставчици в Германия. "Без фирми доставчици китайските производители също не могат да работят в сектора на електромобилността", казва Беатрикс Кайм. И не е изключено да предпочетат именно местни доставчици - не само защото ще е по-бързо, но и защото ще им излиза по-евтино, казва още германската експертка пред WDR.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Путин говори с папа Лъв XIV за Украйна

Путин говори с папа Лъв XIV за Украйна

Свят Преди 42 минути

Папата отправи призив към Русия да направи жест, който благоприятства мира

Арести в Русия на рождения ден на Навални

Арести в Русия на рождения ден на Навални

Свят Преди 57 минути

Осем души са били задържани, докато са полагали цветя в град Новосибирск

Теменужка Петкова: Скептично настроените към еврото ще променят своето отношение

Теменужка Петкова: Скептично настроените към еврото ще променят своето отношение

България Преди 1 час

Финансовият министър обясни процесът по въвеждане на единната валута

Бойко Борисов: Сега ще се чува гласът на България

Бойко Борисов: Сега ще се чува гласът на България

България Преди 4 часа

Борисов: В парламента видяхте едно "просташко поведение“, но българите могат да избират

ПП обмислят вот на недоверие, ДБ не иска такъв преди септември

ПП обмислят вот на недоверие, ДБ не иска такъв преди септември

България Преди 4 часа

Мартин Димитров: Единственият начин да падне този кабинет е сами да си го свалят

<p>Пеевски поиска имунитетите на депутати от &bdquo;Възраждане&rdquo;</p>

Пеевски поиска снемане на имунитетите на депутати от „Възраждане”

България Преди 5 часа

Пеевски: Държавата трябва да бъде безкомпромисна, когато е застрашена демокрацията

НЗОК предупреди за измама с името ѝ

НЗОК предупреди за измама с името ѝ

България Преди 6 часа

НЗОК не изпраща по електронна поща персонална информация

Си Дзинпин не желае да се срещне с "непредвидимия" Тръмп

Си Дзинпин не желае да се срещне с "непредвидимия" Тръмп

Свят Преди 6 часа

Администрацията на Тръмп е подложена на натиск да рестартира влошаващите се търговски преговори

<p>Едни от най-големите порносайтове затварят за Франция</p>

Едни от най-големите порносайтове затварят за Франция в знак на протест срещу нов закон

Свят Преди 7 часа

Според Arcom, 2,3 милиона непълнолетни във Франция всеки месец имат достъп до порнографски сайтове

<p>Шефът на БНБ обясни какво ще се прави сега за еврото</p>

Димитър Радев: Еврозоната ни предлага по-добра защита срещу кризи

България Преди 7 часа

Димитър Радев: Не виждам реални пречки пред успешното финализиране на процеса

Обвиняемата за убийствата с гъби проплака в съда и призна за лъжи

Обвиняемата за убийствата с гъби проплака в съда и призна за лъжи

Свят Преди 7 часа

Прокуратурата твърди, че Патерсън умишлено е сервирала на гостите смъртоносни гъби

„445 кубика, под мускула“ - Кайли Дженър разкри всичко за уголемяването на бюста си

„445 кубика, под мускула“ - Кайли Дженър разкри всичко за уголемяването на бюста си

Любопитно Преди 7 часа

Кайли Дженър сподели открито подробности за операцията си за уголемяване на бюста в TikTok тази седмица

Президентът на Украйна Володимир Зеленски

Зеленски предложи прекратяване на огъня с Русия

Свят Преди 7 часа

Украинският президент също така каза, че условията за мир, представени от Москва, са ултиматуми

<p>Джеф Безос &quot;наема&quot; Венеция за 11 милиона долара</p>

Подробности за сватбата на века: Джеф Безос "наема" Венеция за 11 милиона долара

Любопитно Преди 7 часа

Годежният пръстен на булката е рядък розов диамант, чиято стойност достига до 2,5 милиона долара

Автомобил се вряза в група деца край Кьолн

Автомобил се вряза в група деца край Кьолн

Свят Преди 8 часа

Мястото на инцидента е отцепен

Кремъл наруши мълчанието си за експлозията на Кримския мост

Кремъл наруши мълчанието си за експлозията на Кримския мост

Свят Преди 8 часа

"Мостът е в експлоатация", заяви говорителят на руския президент Дмитрий Песков