160 души, дошли от цялата страна и от чужбина, са били блокирани по празниците в четиризвезден хотел в Чифлика. Гостите на хотела, заплатили стотици левове за великденски пакети, се оказват без вода и с лоши санитарни условия. Опитите да си възстановят парите остават неуспешни, дори и след намесата на полиция, става ясно от зрителски сигнал до предаването „Здравей, България” на Нова ТВ.
В събота сутринта хората осъмват без вода, след като е валяло цяла нощ. Всички очакват аварията да бъде отстранена и празникът им да протече нормално. Това обаче така и не се случва, въпреки увещанията на персонала, че водата ще дойде всеки миг.
Следобед водата наистина идва, но само на първия етаж и е тъмно кафява. Междувременно някои от гостите откриват мухъл и ръжда в баните си.
Оказва се, че проблемът с водата не се случва за първи път. Вода не е имало и за хората, почивали в четиризвездния хотел два дни по-рано, както и за тези, платили пакет за националния празник 3 март. За това свидетелства книгата за оплаквания и похвали. В нея още през 2012 г. гости са описали мухъла и условията в басейна.
Условията в четиризвездния хотел можете да видите във видеото:
Според служителите на четиризвездния хотел проблемът с водата е извън сградата, дори извън Чифлика, а те са уведомили кмета и всички институции. Управителят, който е грък, го няма. Част от гостите се опитват да сигнализират Комисията за защита на потребителите, други звънят на телефон 112.
Привечер гостите решават да си тръгнат и искат да им бъдат върнати предплатените суми. Пари обаче няма, казват служителите на хотела. Те обещават да ги преведат по сметката на всеки от гостите в първия работен ден. След като става ясно, че пари няма да има, хората викат полиция. Оказва се, че полицаите не могат да направят повече от това да напишат докладна по жалбата на хората.
Някои от гостите си тръгват, други успяват да се настанят в съседните хотели в Чифлика, където вода има и никога не е спирала. Всички са категорични, че ще си търсят правата в съда.
Звездите на хотелите вече не са свързани с качеството на услугата, а само с количеството.
Единната система за разпознаване на хотелите е отменена от Световната организация по туризъм през 1999 г. Това обясни в студиото на „Здравей, България” Румен Драганов от Института за анализ и оценка на риска в туризма.
„В целия свят вече се знае, че звездите не означават качество. Звездите са категоризация на количествени данни – брой легла, размерът на стаите, коридорите. Качеството го дават клиентите”
Според него системата за категоризиране на хотелите в България е абсолютно сбъркана. „Първо тя не трябва да се извършва от държавата, а от бранша. Браншът контролира бранша”, обясни Драганов.
Според Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители” пострадалите от лошите условия в хотела могат да заведат колективен иск. В случая с Чифлика хотелиерът е можело да плати компенсация на туристите, а след това да търси компенсация от ВиК.
Разговорът с двамата експерти можете да проследите във видеото:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!