П ри омбудсмана са постъпили най-много жалби срещу работата на диспечерите на телефон 112.
Това стана ясно от доклада, който обмудсманът Константин Пенчев представи на заседанието на парламентарната комисия по здравеопазване. Докладът засягаше жалбите само в сферата на здравеопазването за миналата година.
Жалбите срещу работата на диспечерите на телефон 112 са главно за грубо отношение към потърсилите помощ, както и за неадекватна реакция от страна на диспечерите.
Пенчев посочи, че за тези проблеми са сезирани министърът на вътрешните работи Цветлин Йовчев и министърът на здравеопазването Таня Андреева.
Другите жалби на гражданите са заради недостиг на направления към специалист; за невключване на лекарства в Позитивния лекарствен списък; за проблеми с ТЕЛК; заради забавени решения и други.
Омбудсманът препоръча да бъде приет закон за правата на пациента, да се изработи национална програма за редки болести, да се промени работата на ТЕЛК, да се променят условията за пребиваване и финансирането на държавните психиатрични болници и други.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!