"Не е истина това, че целта ни е БДЖ да се доведе до фалит и да се продаде после евтино.
Технически - от гледна точка на финансовото му състояние, дружеството е във фалит", коментира пред Нова телевизия министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
Трябва да спре да се спекулира с темата, че искаме да ликвидираме БДЖ и да го продадем за жълти стотинки - това не е истина, повтори Московски.
"На среща със синдикатите
днес в 11 ч. има голяма доза шанс да се договорим,
но няма да отстъпим от мерките, които смятаме, че ще извадят дружеството от състоянието, в което е.
Категорично отпада вариантът с допълнителните 40 млн. от подписаното споразумение с бившия транспортен министър Александър Цветков. Това не е изпълнимо и няма да стане", категоричен бе Московски.
Той допълни, че има чисто технически елементи, по които трябва да се уточнят нещата.
Държавата няма да налива пари в БДЖ, без да види реални реформи,
подчерта транспортният министър.
На въпрос дали утре ще има БДЖ, ако днес не се разберат със синдикатите, Московски отговори, че това било доста абстрактно.
"Влаковете все пак вървят, защото има държавна субсидия. Моментът, в който всички влакове в страната ще спрат, е моментът, в който кредиторите влязат в процедура на изискуемост на кредитите и тогава идват и запорират активите", бе обяснението на Московски.
За бонусите в БДЖ транспортният министър каза, че това зависи от това как служителите си изпълняват задълженията.
Предвижда се от средата на следващата година да влезе такава бонусна система, изработена от БДЖ и от синдикатите, заяви Московски.
Четиринадесети ден продължава стачката на железничарите
В 8 часа влаковете спряха. Днес преговорите между синдикатите и железницата продължават от 11 ч.
Стачката започна на 24 ноември, като оттогава влаковете не се движат между 8 и 16 ч. всеки ден.
Няколко железничари са обявили гладна стачка. Вчера единият от гладуващите беше приет в болница.
До 6 декември
869 служители са приели да бъдат освободени от длъжност
по чл. 331 от Кодекса на труда. Трудовите възнаграждения в размер на шест брутни заплати ще бъдат изплатени веднага след освобождаването на служителите от длъжност.
Синдикатите и ръководството в Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ) възобновиха преговорите за колективен трудов договор, които бяха прекъснати от няколко седмици.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!