Интересуват ли се компаниите у нас от имиджа си на работодател
Източник: netinfo
2

Т ерминът “Employer Branding” (управление на работодателската марка) не е нов за експертите в областта на мениджмънта и човешките ресурси.

През 1991 г. Саймън Бароу за първи път представя концепцията и демонстрира как подходите в маркетинга и брандинга могат да помогнат на компаниите да привличат, ангажират и задържат своите служители.

“Същите принципи важат: добро планиране, изследване и анализ, креативност, вдъхновение, последователност в изпълнението и измерване на резултатите. Това са базовите елементи за добър брандинг, на каквото и да било”, подели Саймън Бароу.

През последните години управлението на работодателска марка се превръща в необходимост за компаниите в световен мащаб.

Основни фактори за това са развитието на технологиите, достъпът до информация и възможностите за неограничена комуникация, демографските промени, повишената мобилност на населението, липсата на квалифицирани специалисти и експерти за ключови позиции, разминаването между нуждите на бизнеса и образователните програми, както и редица други предпоставки.

75% от кандидатите взимат под внимание имиджа на компанията като работодател преди да кандидатстват по дадена позиция, а 52% изграждат своята представа за даден работодател като посещават първо кариерния сайт и после профилите на компанията в социалните мрежи (Why & How People Change Jobs, 2015, CareerArc).

84% от заетите биха напуснали настоящия си работодател, ако получат предложение от компания с по-добър имидж (Corporate Responsibility Magazine / Allegis Group Services Study, 2012).

Редица проучвания проведени сред активни и пасивни кандидати на пазара на труда в световен мащаб показват, че имиджът на една компанията като работодател има значително въздействие върху тяхното решение не само дали да приемат дадено предложение за работа, а дали въобще да подадат своята кандидатура.

Управлението на работодателската марка е свързано с инвестиции на финансови средства, човешки ресурс и време, но стратегическият подход, последователното и целенасочено изпълнение могат да спомогнат за постигането на бизнес целите на компанията.

- Компаниите с добър имидж като работодател имат с 43% по-ниски разходите за наемане и подбор на персонал (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка води до 28% по-ниски нива на текучество (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка увеличава с 36% стойността на акциите на компанията (Lippincott via LinkedIn).

- Компаниите с изградена програма за ангажиране на служителите постигат с 26% по-високо увеличение на приходите на годишна база в сравнение с организациите, където подобна програма няма. (Aberdeen, 2015)

Силната работодателска марка има позитивно въздействие върху способността на една компания да привлича най-добрите специалисти - с по-малко разходи и по-бързо от конкурентите.

В същото време, добрият имидж на компанията има положително въздействие върху ангажираността на служителите, което би намерило отражение в по-добро обслужване на клиентите, по-високи приходи от продажби, както и повишаване на нивата на иновации в компанията.

Интересуват ли се компаниите в България от техния имидж като работодател?

Според проучване на Менпауър от 2015 г. 50% от работодателите в България са посочили, че изпитват затруднения при запълването на свободни позиции.

52% от организациите, срещащи трудности при подбора, смятат, че това има негативно влияние върху способността на компанията да отговори на нуждите на клиентите си.

Все повече компании в България осъзнават ползите от силната работодателска марка и предприемат действия в насока изграждане на имидж като “добро място за работа” .

Конкуренцията за таланти (особено в IT и BPO индустрията) доведе до необходимостта компаниите да преосмислят политиките си по управление на човешките ресурси и да намерят начин да се отличат от останалите работодатели.

Свежи кътчета за отдих в офиса, оборудвани с последен модел плейстейшън, джаги и билярд, безплатна храна, масажи на работното място, почивки в чужбина, карти за фитнес и уелнес програми.

Това са само някой от най-често срещаните придобивки, с които компаниите се опитват да привлекат и задържат служителите в компанията.

В същото време наблюдаваме как работодателите използват все по-креативни подходи и разнообразни канали, за да достигнат до подходящи кандидати.

Наред с онлайн платформите за обяви за работа, фирмения уебсайт и участието в кариерни събития, компаниите в България все по-често използват телевизионни и радио реклами.

В същото време социалните мрежи придобиват все по-голяма важност за позиционирането на една компания като добър работодател.

Те дават възможност не само за разпространяване на съобщенията до таргетирана аудитория, но за двустранна комуникация.

Отговаря ли обаче представяният в общественото пространство имидж на действителността в компанията? Колко от компаниите имат изградена стратегия за изграждане и управление на работодателска марка?

На 4-ти ноември за първи път в България ще гостува Саймън Бароу - познат още като “бащата на концепцията за управление на работодателска марка”.

Той ще проведе целодневен майсторски клас по Employer Branding и ще сподели кои са ключовите фактори за превръщането на една компания в желан работодател.

Участниците ще потърсят заедно отговор на въпроса как България може да се превърне в предпочитана “кариерна дестинация” за специалисти от чужбина.

Ще бъдат разгледани предизвикателствата, с които се сблъскват компаниите при изграждането и управлението на работодателска марка, както и успешни практики от цял свят.

Семинарът е специално структуриран за изпълнителни директори и собственици на бизнес, HR мениджъри, специалисти по набиране и подбор, мениджъри по PR & Комуникации, Маркетинг мениджъри и експерти.

Саймън често е канен като лектор на конференции и семинари по цял свят, а подходът му към предаване на знания е насочен към активно включване на участниците и конструктивни дискусии.

Повече за лектора и предстоящото събитие можете да научите на: еmployerbranding.tothetop.bg

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Във форум: "Как се чистят петна от червено вино и черен хайвер???" Отговор: "Оставете ги като скъп спомен..."
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Мърмотът Фил и съпругата му Филис станаха родители

Мърмотът Фил и съпругата му Филис станаха родители

Любопитно Преди 6 минути

Фил е най-популярният мармот, който прогнозира настъпването на пролетта в САЩ

След убийството на 56-годишен мъж: Жители излизат на протест в Добрич

След убийството на 56-годишен мъж: Жители излизат на протест в Добрич

България Преди 19 минути

Шествието на гражданите ще се проведе в събота от 11.30 ч.

Почитаме паметта на виден светец, кой е той

Почитаме паметта на виден светец, кой е той

Любопитно Преди 1 час

Живял в III век, бил свят по живот и усърден в разпространението на истинската вяра

Пожар в центъра на Русе

Пожар в центъра на Русе

България Преди 1 час

Огънят е тръгнал малко преди полунощ

Взривове в няколко украински области, Русия атакува инфраструктурни обекти

Взривове в няколко украински области, Русия атакува инфраструктурни обекти

Свят Преди 2 часа

Блогър, живеещ край град Камянске, съобщи в Telegram за кратер в района, дълбок 4 м и широк 10 м

Рак и диабет: Ето защо е вредно готвенето с вече използвано олио

Рак и диабет: Ето защо е вредно готвенето с вече използвано олио

Любопитно Преди 2 часа

За съжаление вкусните лакомства, които се приготвят във фритюрници, са свързани с редица заболявания

Срещите на президента Радев с потенциалните служебни премиери продължават

Срещите на президента Радев с потенциалните служебни премиери продължават

България Преди 2 часа

Списъкът, от който държавният глава може да избира, е сведен до минимум

US Air Force налива $28 млрд. за следващото поколение изтребители

US Air Force налива $28 млрд. за следващото поколение изтребители

Технологии Преди 2 часа

Те ще бъдат ескортирани от нов безпилотен дрон

Мистерията около синдрома на Хавана се заплита

Мистерията около синдрома на Хавана се заплита

Свят Преди 2 часа

Учените изследват различни видове магнитно-резонансни сканирания за измерване на обема, структурата и функциите на мозъка при 81 участници

Изкуственият интелект достига и до Google Maps

Изкуственият интелект достига и до Google Maps

Технологии Преди 2 часа

Чрез него приложението ще дава повече информация

Катастрофа в София, моторист е в много тежко състояние

Катастрофа в София, моторист е в много тежко състояние

България Преди 9 часа

Ударили са се кола и два мотора

Шеф Ангелов шокира всички с решението си в Hell’s Kitchen

Шеф Ангелов шокира всички с решението си в Hell’s Kitchen

Любопитно Преди 9 часа

Той даде втори шанс на талантливата Никол, която беше на крачка от напускане на надпреварата

Гърция съди "Газпром" за цените на газа

Гърция съди "Газпром" за цените на газа

Свят Преди 10 часа

DEPA е подала молба за арбитраж

Поне 45 души загинаха при падането на автобус от мост Република Южна Африка

Поне 45 души загинаха при падането на автобус от мост Република Южна Африка

Свят Преди 11 часа

Автобусът е паднал от височина от петдесет метра

Скандал, Русия наложи вето на резолюцията на ООН за КНДР

Скандал, Русия наложи вето на резолюцията на ООН за КНДР

Свят Преди 12 часа

Гласуването в 15-членния съвет завърши с 13 гласа "за", Русия гласува "против"