Интересуват ли се компаниите у нас от имиджа си на работодател
Източник: netinfo
2

Т ерминът “Employer Branding” (управление на работодателската марка) не е нов за експертите в областта на мениджмънта и човешките ресурси.

През 1991 г. Саймън Бароу за първи път представя концепцията и демонстрира как подходите в маркетинга и брандинга могат да помогнат на компаниите да привличат, ангажират и задържат своите служители.

“Същите принципи важат: добро планиране, изследване и анализ, креативност, вдъхновение, последователност в изпълнението и измерване на резултатите. Това са базовите елементи за добър брандинг, на каквото и да било”, подели Саймън Бароу.

През последните години управлението на работодателска марка се превръща в необходимост за компаниите в световен мащаб.

Основни фактори за това са развитието на технологиите, достъпът до информация и възможностите за неограничена комуникация, демографските промени, повишената мобилност на населението, липсата на квалифицирани специалисти и експерти за ключови позиции, разминаването между нуждите на бизнеса и образователните програми, както и редица други предпоставки.

75% от кандидатите взимат под внимание имиджа на компанията като работодател преди да кандидатстват по дадена позиция, а 52% изграждат своята представа за даден работодател като посещават първо кариерния сайт и после профилите на компанията в социалните мрежи (Why & How People Change Jobs, 2015, CareerArc).

84% от заетите биха напуснали настоящия си работодател, ако получат предложение от компания с по-добър имидж (Corporate Responsibility Magazine / Allegis Group Services Study, 2012).

Редица проучвания проведени сред активни и пасивни кандидати на пазара на труда в световен мащаб показват, че имиджът на една компанията като работодател има значително въздействие върху тяхното решение не само дали да приемат дадено предложение за работа, а дали въобще да подадат своята кандидатура.

Управлението на работодателската марка е свързано с инвестиции на финансови средства, човешки ресурс и време, но стратегическият подход, последователното и целенасочено изпълнение могат да спомогнат за постигането на бизнес целите на компанията.

- Компаниите с добър имидж като работодател имат с 43% по-ниски разходите за наемане и подбор на персонал (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка води до 28% по-ниски нива на текучество (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка увеличава с 36% стойността на акциите на компанията (Lippincott via LinkedIn).

- Компаниите с изградена програма за ангажиране на служителите постигат с 26% по-високо увеличение на приходите на годишна база в сравнение с организациите, където подобна програма няма. (Aberdeen, 2015)

Силната работодателска марка има позитивно въздействие върху способността на една компания да привлича най-добрите специалисти - с по-малко разходи и по-бързо от конкурентите.

В същото време, добрият имидж на компанията има положително въздействие върху ангажираността на служителите, което би намерило отражение в по-добро обслужване на клиентите, по-високи приходи от продажби, както и повишаване на нивата на иновации в компанията.

Интересуват ли се компаниите в България от техния имидж като работодател?

Според проучване на Менпауър от 2015 г. 50% от работодателите в България са посочили, че изпитват затруднения при запълването на свободни позиции.

52% от организациите, срещащи трудности при подбора, смятат, че това има негативно влияние върху способността на компанията да отговори на нуждите на клиентите си.

Все повече компании в България осъзнават ползите от силната работодателска марка и предприемат действия в насока изграждане на имидж като “добро място за работа” .

Конкуренцията за таланти (особено в IT и BPO индустрията) доведе до необходимостта компаниите да преосмислят политиките си по управление на човешките ресурси и да намерят начин да се отличат от останалите работодатели.

Свежи кътчета за отдих в офиса, оборудвани с последен модел плейстейшън, джаги и билярд, безплатна храна, масажи на работното място, почивки в чужбина, карти за фитнес и уелнес програми.

Това са само някой от най-често срещаните придобивки, с които компаниите се опитват да привлекат и задържат служителите в компанията.

В същото време наблюдаваме как работодателите използват все по-креативни подходи и разнообразни канали, за да достигнат до подходящи кандидати.

Наред с онлайн платформите за обяви за работа, фирмения уебсайт и участието в кариерни събития, компаниите в България все по-често използват телевизионни и радио реклами.

В същото време социалните мрежи придобиват все по-голяма важност за позиционирането на една компания като добър работодател.

Те дават възможност не само за разпространяване на съобщенията до таргетирана аудитория, но за двустранна комуникация.

Отговаря ли обаче представяният в общественото пространство имидж на действителността в компанията? Колко от компаниите имат изградена стратегия за изграждане и управление на работодателска марка?

На 4-ти ноември за първи път в България ще гостува Саймън Бароу - познат още като “бащата на концепцията за управление на работодателска марка”.

Той ще проведе целодневен майсторски клас по Employer Branding и ще сподели кои са ключовите фактори за превръщането на една компания в желан работодател.

Участниците ще потърсят заедно отговор на въпроса как България може да се превърне в предпочитана “кариерна дестинация” за специалисти от чужбина.

Ще бъдат разгледани предизвикателствата, с които се сблъскват компаниите при изграждането и управлението на работодателска марка, както и успешни практики от цял свят.

Семинарът е специално структуриран за изпълнителни директори и собственици на бизнес, HR мениджъри, специалисти по набиране и подбор, мениджъри по PR & Комуникации, Маркетинг мениджъри и експерти.

Саймън често е канен като лектор на конференции и семинари по цял свят, а подходът му към предаване на знания е насочен към активно включване на участниците и конструктивни дискусии.

Повече за лектора и предстоящото събитие можете да научите на: еmployerbranding.tothetop.bg

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Заразени с COVID-19 и в Център за деца с увреждания в Добрич

Заразени с COVID-19 и в Център за деца с увреждания в Добрич

Теми в развитие Преди 6 часа

Разпоредено е да бъдат предприети всички противоепидемични мерки

Парламентът на Великобритания почете паметта на принц Филип

Парламентът на Великобритания почете паметта на принц Филип

Свят Преди 6 часа

Депутатите запазиха минута мълчание в памет на съпруга на британската кралица, а после говориха за заслугите му

САЩ пращат два военни кораба в Черно море

САЩ пращат два военни кораба в Черно море

Свят Преди 8 часа

Ескадрените миноносци "Рузвелт" и "Доналд Кук" ще влязат във водите на 14 и 15 април

17-годишно българче изчезна в Англия, издирват го с хеликоптер

17-годишно българче изчезна в Англия, издирват го с хеликоптер

Свят Преди 9 часа

Полицията е претърсила стаята му, но не е открила нищо подозрително, нито пък той да е взел със себе си някакви вещи

Пожар в Санкт Петербург, има жертва, двама са тежко ранени

Пожар в Санкт Петербург, има жертва, двама са тежко ранени

Свят Преди 10 часа

Над 300 пожарникари, 70 коли и хеликоптер са на мястото, като се изпомпва и вода директно от река Нева

Заплашват да хранят насила провеждащия гладна стачка Навални

Заплашват да хранят насила провеждащия гладна стачка Навални

Свят Преди 10 часа

В официалната му страница в Twitter се посочва, че той все още няма достъп до лекар

Атанас Добрев, Главен изпълнителен директор на Vivacom

Това е нова ера за телевизията и интернет в България

България Преди 11 часа

Атанас Добрев: Предлагаме до 200 пъти по-висока скорост

д

В името на щастливото детство

Любопитно Преди 12 часа

Да подпомогнем каузата за превенция на изоставяне на бебета и малки деца

Стрелба пред парижка болница, има загинал

Стрелба пред парижка болница, има загинал

Свят Преди 12 часа

Нападателят е избягал с мотоциклет

Прокуратурата и АИКБ подписаха меморандум за сътрудничество

Прокуратурата и АИКБ подписаха меморандум за сътрудничество

България Преди 12 часа

Миналата година прокуратурата сключи меморандум за сътрудничество и разбирателство с КНСБ, КТ "Подкрепа" и КРИБ

УМБАЛСМ "Н.И. Пирогов"

Безплатни прегледи в Пирогов: Излез от изолацията

Теми в развитие Преди 12 часа

Системната среща със специалист е задължителна за пациентите с онкологични заболявания

Скандал в САЩ, полицаи атакуваха чернокож военен

Скандал в САЩ, полицаи атакуваха чернокож военен

Свят Преди 13 часа

Лейтенант Карон Назарио е облечен в униформата си по време на инцидента

Коктейл от антитела намалява риска от COVDID-19

Коктейл от антитела намалява риска от COVDID-19

Теми в развитие Преди 13 часа

В САЩ той вече има разрешение за употреба

Тексас

Там предвкусват нов свят - нито вирус, нито рестрикции

Теми в развитие Преди 14 часа

Защо хора от Тексас, САЩ, казват "не ни пука за ковид"

COVID паспортите: Кои държави от ЕС се споразумяха за тях

COVID паспортите: Кои държави от ЕС се споразумяха за тях

Теми в развитие Преди 14 часа

Планът е сертификатите за ваксинация да бъдат приложени до юни 2021 г.

3 бързи идеи за питателен обяд

3 бързи идеи за питателен обяд

Любопитно Преди 14 часа

За да си спомним онова време, а и защото наистина много ни липсва мамината супа топчета