Интересуват ли се компаниите у нас от имиджа си на работодател
Източник: netinfo

Т ерминът “Employer Branding” (управление на работодателската марка) не е нов за експертите в областта на мениджмънта и човешките ресурси.

През 1991 г. Саймън Бароу за първи път представя концепцията и демонстрира как подходите в маркетинга и брандинга могат да помогнат на компаниите да привличат, ангажират и задържат своите служители.

“Същите принципи важат: добро планиране, изследване и анализ, креативност, вдъхновение, последователност в изпълнението и измерване на резултатите. Това са базовите елементи за добър брандинг, на каквото и да било”, подели Саймън Бароу.

През последните години управлението на работодателска марка се превръща в необходимост за компаниите в световен мащаб.

Основни фактори за това са развитието на технологиите, достъпът до информация и възможностите за неограничена комуникация, демографските промени, повишената мобилност на населението, липсата на квалифицирани специалисти и експерти за ключови позиции, разминаването между нуждите на бизнеса и образователните програми, както и редица други предпоставки.

75% от кандидатите взимат под внимание имиджа на компанията като работодател преди да кандидатстват по дадена позиция, а 52% изграждат своята представа за даден работодател като посещават първо кариерния сайт и после профилите на компанията в социалните мрежи (Why & How People Change Jobs, 2015, CareerArc).

84% от заетите биха напуснали настоящия си работодател, ако получат предложение от компания с по-добър имидж (Corporate Responsibility Magazine / Allegis Group Services Study, 2012).

Редица проучвания проведени сред активни и пасивни кандидати на пазара на труда в световен мащаб показват, че имиджът на една компанията като работодател има значително въздействие върху тяхното решение не само дали да приемат дадено предложение за работа, а дали въобще да подадат своята кандидатура.

Управлението на работодателската марка е свързано с инвестиции на финансови средства, човешки ресурс и време, но стратегическият подход, последователното и целенасочено изпълнение могат да спомогнат за постигането на бизнес целите на компанията.

- Компаниите с добър имидж като работодател имат с 43% по-ниски разходите за наемане и подбор на персонал (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка води до 28% по-ниски нива на текучество (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка увеличава с 36% стойността на акциите на компанията (Lippincott via LinkedIn).

- Компаниите с изградена програма за ангажиране на служителите постигат с 26% по-високо увеличение на приходите на годишна база в сравнение с организациите, където подобна програма няма. (Aberdeen, 2015)

Силната работодателска марка има позитивно въздействие върху способността на една компания да привлича най-добрите специалисти - с по-малко разходи и по-бързо от конкурентите.

В същото време, добрият имидж на компанията има положително въздействие върху ангажираността на служителите, което би намерило отражение в по-добро обслужване на клиентите, по-високи приходи от продажби, както и повишаване на нивата на иновации в компанията.

Интересуват ли се компаниите в България от техния имидж като работодател?

Според проучване на Менпауър от 2015 г. 50% от работодателите в България са посочили, че изпитват затруднения при запълването на свободни позиции.

52% от организациите, срещащи трудности при подбора, смятат, че това има негативно влияние върху способността на компанията да отговори на нуждите на клиентите си.

Все повече компании в България осъзнават ползите от силната работодателска марка и предприемат действия в насока изграждане на имидж като “добро място за работа” .

Конкуренцията за таланти (особено в IT и BPO индустрията) доведе до необходимостта компаниите да преосмислят политиките си по управление на човешките ресурси и да намерят начин да се отличат от останалите работодатели.

Свежи кътчета за отдих в офиса, оборудвани с последен модел плейстейшън, джаги и билярд, безплатна храна, масажи на работното място, почивки в чужбина, карти за фитнес и уелнес програми.

Това са само някой от най-често срещаните придобивки, с които компаниите се опитват да привлекат и задържат служителите в компанията.

В същото време наблюдаваме как работодателите използват все по-креативни подходи и разнообразни канали, за да достигнат до подходящи кандидати.

Наред с онлайн платформите за обяви за работа, фирмения уебсайт и участието в кариерни събития, компаниите в България все по-често използват телевизионни и радио реклами.

В същото време социалните мрежи придобиват все по-голяма важност за позиционирането на една компания като добър работодател.

Те дават възможност не само за разпространяване на съобщенията до таргетирана аудитория, но за двустранна комуникация.

Отговаря ли обаче представяният в общественото пространство имидж на действителността в компанията? Колко от компаниите имат изградена стратегия за изграждане и управление на работодателска марка?

На 4-ти ноември за първи път в България ще гостува Саймън Бароу - познат още като “бащата на концепцията за управление на работодателска марка”.

Той ще проведе целодневен майсторски клас по Employer Branding и ще сподели кои са ключовите фактори за превръщането на една компания в желан работодател.

Участниците ще потърсят заедно отговор на въпроса как България може да се превърне в предпочитана “кариерна дестинация” за специалисти от чужбина.

Ще бъдат разгледани предизвикателствата, с които се сблъскват компаниите при изграждането и управлението на работодателска марка, както и успешни практики от цял свят.

Семинарът е специално структуриран за изпълнителни директори и собственици на бизнес, HR мениджъри, специалисти по набиране и подбор, мениджъри по PR & Комуникации, Маркетинг мениджъри и експерти.

Саймън често е канен като лектор на конференции и семинари по цял свят, а подходът му към предаване на знания е насочен към активно включване на участниците и конструктивни дискусии.

Повече за лектора и предстоящото събитие можете да научите на: еmployerbranding.tothetop.bg

Семейна терапия. Психологът пита: – Как се справяте с конфликтите? Мъжът:  – Аз бягам. Жената:  – Аз го настигам.  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Тази стратегия намалява приема на алкохол

Тази стратегия намалява приема на алкохол

Любопитно Преди 5 минути

Подробности може да прочетете в следващите редове

Редовната консумация на риба подобрява съня, здравето на сърцето, ума и зрението

Редовната консумация на риба подобрява съня, здравето на сърцето, ума и зрението

Любопитно Преди 6 минути

Много видове риба са богати на омега-3 мастни киселини

ЕК очаква от България присъди за корупция

ЕК очаква от България присъди за корупция

България Преди 8 часа

Еврокомисарят отбеляза, че този въпрос е свързан с плащанията по Плана за възстановяване и устойчивост

Диана Хърка прекрати гладна стачка

Диана Хърка прекрати гладна стачка

Свят Преди 9 часа

Миналата седмица Хърка разговаря с Вучич по телефона

„Шеврон“ също иска активите на „Лукойл“

„Шеврон“ също иска активите на „Лукойл“

Свят Преди 9 часа

Американското министерство на финансите даде миналата седмица разрешение

Зловещо убийството на дете разтърси Русия

Зловещо убийството на дете разтърси Русия

Свят Преди 10 часа

Съседи често чували викове, идващи от апартамента на семейството

Бурен вятър спря полети от и до София

Бурен вятър спря полети от и до София

България Преди 10 часа

Има един отменен полет от Истанбул, а 6 са пренасочени

Украйна купува до 100 изтребителя от Франция

Украйна купува до 100 изтребителя от Франция

Свят Преди 10 часа

Зеленски вече подписа миналия месец писмо за намерение за закупуване на 100 до 150 шведски изтребителя

"Спаси София": Институции са присвоили над 1000 паркоместа

"Спаси София": Институции са присвоили над 1000 паркоместа

България Преди 11 часа

Бонев припомни, че Столична община имаше 120 паркоместа и ги намали на пет

Трамвай дерайлира в кв. "Бъкстон" в София

Трамвай дерайлира в кв. "Бъкстон" в София

България Преди 11 часа

Движението на трамваите към Княжево беше спряно

Страшна катастрофа край Медина, десетки загинали

Страшна катастрофа край Медина, десетки загинали

Свят Преди 11 часа

Автобусът, в който е имало 46 души, е пътувал от Мека

Годеницата на обвинен за катастрофа с две жертви, го биела по главата

Годеницата на обвинен за катастрофа с две жертви, го биела по главата

България Преди 12 часа

Това разказали свидетели - техни близки, които били в автомобила

"Лукойл" излезе с позиция за ролята на Румен Спецов

"Лукойл" излезе с позиция за ролята на Румен Спецов

България Преди 12 часа

Групата компании на "Лукойл" в България остава твърдо ангажирана с поддържането на стабилност

Почина музикалният доайен проф. Благовеста Константинова

Почина музикалният доайен проф. Благовеста Константинова

България Преди 12 часа

Поклонението е на 19 ноември в храма „Успение Богородично"

НАП с нов изпълнителен директор

НАП с нов изпълнителен директор

България Преди 12 часа

Правителственото решение е прието неприсъствено

Откриха човешко тяло в село Щръклево

Откриха човешко тяло в село Щръклево

България Преди 13 часа

Според първоначалните данни по тялото са установени увреждания, причинени от животни