Интересуват ли се компаниите у нас от имиджа си на работодател
Източник: netinfo

Т ерминът “Employer Branding” (управление на работодателската марка) не е нов за експертите в областта на мениджмънта и човешките ресурси.

През 1991 г. Саймън Бароу за първи път представя концепцията и демонстрира как подходите в маркетинга и брандинга могат да помогнат на компаниите да привличат, ангажират и задържат своите служители.

“Същите принципи важат: добро планиране, изследване и анализ, креативност, вдъхновение, последователност в изпълнението и измерване на резултатите. Това са базовите елементи за добър брандинг, на каквото и да било”, подели Саймън Бароу.

През последните години управлението на работодателска марка се превръща в необходимост за компаниите в световен мащаб.

Основни фактори за това са развитието на технологиите, достъпът до информация и възможностите за неограничена комуникация, демографските промени, повишената мобилност на населението, липсата на квалифицирани специалисти и експерти за ключови позиции, разминаването между нуждите на бизнеса и образователните програми, както и редица други предпоставки.

75% от кандидатите взимат под внимание имиджа на компанията като работодател преди да кандидатстват по дадена позиция, а 52% изграждат своята представа за даден работодател като посещават първо кариерния сайт и после профилите на компанията в социалните мрежи (Why & How People Change Jobs, 2015, CareerArc).

84% от заетите биха напуснали настоящия си работодател, ако получат предложение от компания с по-добър имидж (Corporate Responsibility Magazine / Allegis Group Services Study, 2012).

Редица проучвания проведени сред активни и пасивни кандидати на пазара на труда в световен мащаб показват, че имиджът на една компанията като работодател има значително въздействие върху тяхното решение не само дали да приемат дадено предложение за работа, а дали въобще да подадат своята кандидатура.

Управлението на работодателската марка е свързано с инвестиции на финансови средства, човешки ресурс и време, но стратегическият подход, последователното и целенасочено изпълнение могат да спомогнат за постигането на бизнес целите на компанията.

- Компаниите с добър имидж като работодател имат с 43% по-ниски разходите за наемане и подбор на персонал (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка води до 28% по-ниски нива на текучество (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка увеличава с 36% стойността на акциите на компанията (Lippincott via LinkedIn).

- Компаниите с изградена програма за ангажиране на служителите постигат с 26% по-високо увеличение на приходите на годишна база в сравнение с организациите, където подобна програма няма. (Aberdeen, 2015)

Силната работодателска марка има позитивно въздействие върху способността на една компания да привлича най-добрите специалисти - с по-малко разходи и по-бързо от конкурентите.

В същото време, добрият имидж на компанията има положително въздействие върху ангажираността на служителите, което би намерило отражение в по-добро обслужване на клиентите, по-високи приходи от продажби, както и повишаване на нивата на иновации в компанията.

Интересуват ли се компаниите в България от техния имидж като работодател?

Според проучване на Менпауър от 2015 г. 50% от работодателите в България са посочили, че изпитват затруднения при запълването на свободни позиции.

52% от организациите, срещащи трудности при подбора, смятат, че това има негативно влияние върху способността на компанията да отговори на нуждите на клиентите си.

Все повече компании в България осъзнават ползите от силната работодателска марка и предприемат действия в насока изграждане на имидж като “добро място за работа” .

Конкуренцията за таланти (особено в IT и BPO индустрията) доведе до необходимостта компаниите да преосмислят политиките си по управление на човешките ресурси и да намерят начин да се отличат от останалите работодатели.

Свежи кътчета за отдих в офиса, оборудвани с последен модел плейстейшън, джаги и билярд, безплатна храна, масажи на работното място, почивки в чужбина, карти за фитнес и уелнес програми.

Това са само някой от най-често срещаните придобивки, с които компаниите се опитват да привлекат и задържат служителите в компанията.

В същото време наблюдаваме как работодателите използват все по-креативни подходи и разнообразни канали, за да достигнат до подходящи кандидати.

Наред с онлайн платформите за обяви за работа, фирмения уебсайт и участието в кариерни събития, компаниите в България все по-често използват телевизионни и радио реклами.

В същото време социалните мрежи придобиват все по-голяма важност за позиционирането на една компания като добър работодател.

Те дават възможност не само за разпространяване на съобщенията до таргетирана аудитория, но за двустранна комуникация.

Отговаря ли обаче представяният в общественото пространство имидж на действителността в компанията? Колко от компаниите имат изградена стратегия за изграждане и управление на работодателска марка?

На 4-ти ноември за първи път в България ще гостува Саймън Бароу - познат още като “бащата на концепцията за управление на работодателска марка”.

Той ще проведе целодневен майсторски клас по Employer Branding и ще сподели кои са ключовите фактори за превръщането на една компания в желан работодател.

Участниците ще потърсят заедно отговор на въпроса как България може да се превърне в предпочитана “кариерна дестинация” за специалисти от чужбина.

Ще бъдат разгледани предизвикателствата, с които се сблъскват компаниите при изграждането и управлението на работодателска марка, както и успешни практики от цял свят.

Семинарът е специално структуриран за изпълнителни директори и собственици на бизнес, HR мениджъри, специалисти по набиране и подбор, мениджъри по PR & Комуникации, Маркетинг мениджъри и експерти.

Саймън често е канен като лектор на конференции и семинари по цял свят, а подходът му към предаване на знания е насочен към активно включване на участниците и конструктивни дискусии.

Повече за лектора и предстоящото събитие можете да научите на: еmployerbranding.tothetop.bg

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Откраднатото жито на Украйна

Откраднатото жито на Украйна

Свят Преди 24 минути

Украинските земеделци се чувстват окрадени и настояват за по-голям натиск върху Русия

Михаела Василева

Инфлуенсърката Михаела шокиращо напусна Big Brother

Любопитно Преди 1 час

Тя не получи най-нисък вот от зрителите, а взе решение да напусне Къщата по собствено желание

Пазарджик на избори - търсят се 41 общински съветници

Пазарджик на избори - търсят се 41 общински съветници

България Преди 2 часа

Общо 597 са кандидатите за 41 мандата

Фатална катастрофа край Благоевград: 21-годишен мъж почина

Фатална катастрофа край Благоевград: 21-годишен мъж почина

България Преди 2 часа

Инцидентът е станал около 18:40 ч. в събота в района на разклона за селата Бучино и Бело поле

Карлос Насар

Карлос Насар на родна земя, пожела си да стане двукратен олимпийски шампион през 2028 г.

България Преди 2 часа

Българската звезда във вдигането на тежести беше посрещнат от близките си и фенове, сред които и много деца

Маргарет Тачър

12 октомври: Атентатът, който шокира света, но не и Желязната лейди

Любопитно Преди 3 часа

Вижте какво се е случило на този ден в историята

Днес е празник на доброто сърце, кой празнува имен ден

Днес е празник на доброто сърце, кой празнува имен ден

България Преди 3 часа

Четвърта Неделя след Въздвижение – време за размисъл, молитва и благословение

Бурен вятър и 20 градуса в неделя, кога ще застудее пак

Бурен вятър и 20 градуса в неделя, кога ще застудее пак

България Преди 3 часа

Вижте прогнозата за времето за следващите няколко дни

Въвеждат такса за някои от най-полулярните кратери на вулкана Етна

Въвеждат такса за някои от най-полулярните кратери на вулкана Етна

Свят Преди 11 часа

Входният билет от 5 евро няма да важи за сицилианците

Почина легендата на Холивуд Даян Кийтън (ВИДЕО+СНИМКИ)

Почина легендата на Холивуд Даян Кийтън (ВИДЕО+СНИМКИ)

Свят Преди 11 часа

Звездата ни напусна на 79-годишна възраст

Трима ранени при стрелба на оживен площад в Германия

Трима ранени при стрелба на оживен площад в Германия

Свят Преди 11 часа

Нападателят е успял да избяга

,

Няма оцелели след експлозията във фабрика за боеприпаси в щата Тенеси (ВИДЕО)

Свят Преди 12 часа

Взривната вълна беше усетена на километри, ДНК тестове ще потвърдят самоличността на загиналите

,

Хърватия ще въведе нова европейска система за граничен контрол

Свят Преди 12 часа

Новата система може да забави проверките по границите

,

Земетресение с магнитуд 5,7 разтърси Етиопия

Свят Преди 13 часа

То е било на дълбочина 10 км

.

Израел премества палестински затворници съгласно споразумението за Газа

Свят Преди 13 часа

Съгласно споразумението за примирие Израел трябва да освободи 250 затворници, включително някои, излежаващи доживотни присъди за смъртоносни атаки

След трагедията в Елените: Държавата нарежда събаряне на хотела и аквапарка

След трагедията в Елените: Държавата нарежда събаряне на хотела и аквапарка

България Преди 14 часа

В Елените продължава да има полицейски екипи, които не допускат никого