3

Европейската комисия предяви иск срещу България в Съда на ЕС, съобщава БНР.

От Брюксел смятат, че българската държава не е осигурила правилното транспониране и прилагане на законодателството на ЕС за безопасността на железопътния транспорт.

Според Европейската комисия българското законодателство не гарантира, че разследването на тежки железопътни произшествия и инциденти се извършва от независим разследващ орган.

България е трябвало да въведе Директива 2004/49/ЕО, с която се гарантира модернизирането и подобряването на безопасността на железопътния транспорт в ЕС.

Едно от изискванията в директивата е създаването на независим разследващ орган за инцидентите в железопътния транспорт.

Разследващият орган трябва самостоятелно да решава дали да предприеме разследване на дадено железопътно произшествие или инцидент и да не е свързан с държавата или с железопътните компании. Крайният срок за транспонирането на директивата е изтекъл на 30 април 2006 г.

От ЕК също така настояват България изцяло да въведе европейските правила за периодични технически прегледи на моторни превозни средства.

Късно снощи трима от членовете на съвета на директорите на Български държавни железници подадоха оставки след извънредно заседание на борда на дружеството, чиито технически подвижен състав е силно амортизиран и остарял.

Ръководството на БДЖ подаде оставки

Машинистите от "Хитрино" не се признаха за виновни

48 часа по-късно, хората разказват: Кълба огън и пламъци до небето

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.