Българин сред десетте най-обещаващи учени в света
Източник: netinfo

Б ългарският професор д-р Теньо Попминчев попадна сред 10-те най-обещаващи учени в света в класация на авторитетното научно-популярно списание „Сайънс нюз” (Science News).

Подобна подредба изданието прави за втора година. Целта ѝ е да се покажат учените, от които се очаква да направят следващите големи научни открития и да получат широко признание.

През тази година Министерството на образованието и науката удостои проф. Попминчев с наградата „Питагор“ за значим принос на български учен, работещ в чужбина.

През 2015 г. той откри и патентова нов режим за ефективно кохерентно преобразуване на ултравиолетова лазерна светлина в атосекундна рентгенова светлина.

Авторитетното издание „Сайънс нюз”  нарече откритието му „швейцарско ножче от светлина“. То може да бъде използвано за медицински, физически и други изследвания.

Източник: Facebook

През последните три години проф. Попминчев е автор на 12 статии, поместени в престижни международни научни списания като „Нейчър фотоникс” (Nature Photonics) и „Физикал ревю летърс” (Physical Review Letters).

Разработките на българският учен са цитирани повече от 2600 пъти в трудове на негови колеги по света.

Патентованият от него настолен рентгенов лазер е една от основите на проектите за разработване на източници на кохерентна рентгенова светлина от научни фондации и военните департаменти в САЩ и Европа (DARPA, MURI, NSSEFF).

В момента Попминчев работи като лазерен физик в Обединения институт на лабораториите за астрофизика в Университета на Колорадо в Боулдър.

<p>Tesla започва строежа на Gigafactory 4 в Европа</p>