Иван Александров e основател и управител на онлайн супермаркета „eBag.bg”. Той създава „eBag.bg” през пролетта на 2015 година, а само няколко месеца преди това основава и дигиталната агенция „What if”. В продължение на 6 години участва в управлението на една от големите дигитални агенции у нас. За този период агенцията успява да увеличи оборота си над 10 пъти. През 2013 година заедно с партньори създава проекта „Capt'n Social” - платформа, която позволява на бизнесите сами да създават свои Facebook приложения. Ето какво разказа самият той за това как се прави онлайн супермаркет.
- Какво е предимството за потребителя при пазаруване от онлайн супермаркет? Има ли интерес към онлайн продажбите на хранителни стоки и как ще привличате нови потребители?
В забързаното градско ежедневие и в стремежа си да изпълним всички ангажименти, често не ни остава свободно време, което да отделим на себе си и семейството. Основните предимства на услугата на eBag.bg са, че спестява време и усилия от пазаруване, чакане по опашки и носене на тежки торби. Ние сме истински супермаркет, но в интернет и като цяло правим живота на потребителите по-лесен.
Продуктът е на пазара от почти две години и отчитаме огромен интерес към услугата. Преди старта на проекта беше направено маркетингово изследване, в което над 97% от анкетираните споделиха, че биха се възползвали от такава услуга. Настоящите ни клиенти споделят, че услугата е станала част от живота им и е огромно улеснение за тях. Една трета от новите ни клиенти идват по лична препоръка от настоящ клиент на eBag.bg.
- Как работи eBag.bg? Как гарантирате качеството на предлаганите храни?
Сайтът работи съвместно с търговска верига „Фантастико“ и предлагаме над 15 хил. продукта, разпределени в различни категории. Поръчката на продукти става много лесно през нашия сайт. Потребителите само трябва да изберат желаните продукти. Поръчките се пакетират в деня на доставката и се транспортират в специализирани хладилни автомобили с цел да се запази качеството и свежестта на продуктите. На този етап доставките се осъществяват само за района на София.
- Какво се случва, ако при доставка потребителят реши, че не това е стоката, която е искал да поръча? Можете ли бързо да смените стоката?
Разбира се! При подаден сигнал от клиент, че има притеснение относно доставен продукт, наш доставчик се връща до адреса, за да смени продукта. Не се заплаща допълнителна доставка за смяната на продукта.
- Как се роди идеята за създаването на онлайн магазина?
Идеята за проекта се роди след поредица от семейни спорове кой да отиде до магазина да направи седмичното пазаруване. След това идеята се доразви и сега е реалност, за което много помогна развитието на цялата онлайн търговия, и това, че хората свикнаха, че онлайн няма опашки, и че получават същото качество на същата, а нерядко и на по-добра цена. Изследванията показват, че потребителите ходят поне в 4 супермаркета или хипермаркета на месец – защо да нямат един, който е отворен през цялото време и достъпен от всякъде.
- До колко е развит пазара на онлайн продажби на хранителни стоки в България?
Все още не е достатъчно развит. Проектът е сравнително нов за пазара и в момента развиваме една изцяло нова категория за българския онлайн пазар. Работим усилено да се превърнем в сигурен партньор за седмичното пазаруване на потребителите. Само преди няколко месеца обявихме партньорството си с Нова Броудкастинг Груп, които вече притежават 20% от eBag.bg. Сигурен съм, че с опита и професионализма на новите ни партньори ще успеем да развием тази нова за българския пазар ниша.
- Как ще се развие услугата през следващите години?
Прогнозираме, че до 3 години 5% от всички покупки на хранителни стоки в София ще се поръчват онлайн и сме убедени, че eBag.bg ще бъде сред най-предпочитаните начини за пазаруване. Плановете ни са да започнем да доставяме част от продукти в цяла България, както и да предложим експресна доставка до 2 часа за София.
- Какъв е профилът на хората, които пазаруват хранителни стоки онлайн?
Потребителите, които използват eBag.bg се разделят на няколко основни групи - семейства, майки с малки деца, корпоративни клиенти, чужденци. Голяма част от клиентите ни са с натоварено ежедневие и избират да освободят повече време за себе си и семейството, вместо да чакат по опашки и в задръствания. Друг сегмент са потребители, които поръчват продукти за своите родители и близки.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!