Боян Иванович за новите комуникационни канали и какво е TikTok
0

Боян Иванович е главен изпълнителен директор на Intelday Solutions. Той е консултирал големи компании, сред които Netflix, мобилния оператор Telenor, сателитния оператор Bulgaria Sat и други. Той е стратегически консултант в областта на медиите и репутацията и анализа на корпорациите и неправителствения сектор. Боян е член на Управителния съвет на Българската асоциация за управление на проекти - IPMA България и член на борда и движеща сила на фондация Intelday. Боян има докторска степен по Теория на медиите и журналистиката, магистърска степен по Реклама и публична комуникация и бакалавърска степен по Книгоиздаване от Софийския университет. 

PR индустрията е изключително динамична. Какви са новите предизвикателства пред сектора на международно ниво?

Комуникационните специалисти винаги са работили в динамична среда. От една страна стои клиентът, за който работим и чиято комуникация движим, а от друга - нашият стремеж да сме ориентирани към резултата. Основното предизвикателство не само пред българските агенции, но и пред световните, е начинът на измерване на работата ни. Вече съществуват различни иновативни методи за измерване на комуникационните усилия, и по-важното е, че са налични не само методологии, но и технологии, които прогнозират поведението на потребителите. Това са инструменти, в които комуникационните консултанти като нас трябват да инвестират, за да бъдем истински полезни за постигането на бизнес целите на клиентите.

Друго нещо, което винаги е било от голямо значение, е необходимостта да се откроиш пред конкуренцията. Намирането на различен и иновативен бизнес в PR сферата е свързано с постоянни усилия и въвеждане на нови медийни канали в традиционния микс, за да може да се отговори на променените потребителски очаквания и навици.

Много анализатори коментират, че отново ни очаква глобална финансова криза. При последната, PR и рекламните бюджети бяха сред първите драстично намалени пера. Мислите ли, че компаниите този път ще подходят различно и как това ще мотивира комуникационните отдели?

Това може да го покаже само времето. Все повече компании виждат смисъла и важността на комуникацията и поддържането на ангажираността на аудиторията, респективно клиентите. Намаляването на бюджетите може да донесе само негативи не само за организациите, но и за потребителите, защото до тях или няма да достига информация или тя няма да е достатъчно полезна, качествена и на необходимото ниво. Нашата работа като комуникатори е да обясним на клиентите си важността на PR инструментите и убедително да защитим ползата от тях.

Наскоро излязоха номинациите на най-голямата световна организация на PR агенции и национални асоциации ICCO. Вие сте единственият българин номиниран за категорията Rising Star of the Year. Какво означава това за вас и развитието на PR бизнеса в България?

Това наистина е голямо признание за PR бранша в България като цяло. За мен е голяма чест да съм номиниран в тази престижна категория.

Наградата отличава младите лидери, доказали своя професионализъм и лидерски качества, а аз съм един от тримата номинирани. Горд съм, че мога да представя България на такова високо ниво и се радвам, че журито е оценило не само моята, но и работата на колегите ми, защото успехите всъщност не биха могли да се случат, ако нямаш качествен екип зад гърба си.

Вашата агенция е номинирана и в категория Public Affairs. Разкажете ни повече.

В тази категория агенцията ни е номинирана за работата си по кампания за организацията „Група за чист въздух“. Тази група, обединяваща представители на неправителствени организации и неформални лидери, бе създадена с идеята да провокира дискусия по темата с качеството на въздуха, който дишаме. Акцията, организирана от нас се казваше „Зимнина за софиянци“ - буркани с чист въздух от различни места от България се предлагаха пред Съдебната палата в София, за да могат живеещите в София да се запасят и да има какво да дишат през студените месеци. Ние реализирахме идеята си в деня на завеждането на колективен иск срещу Столична община заради липсата на адекватни и спешни мерки в борбата с мръсния въздух в София.

За нас е от голямо значение, че Световната организация на PR агенциите и национални асоциации е оценила инициативата ни и е отличила една на пръв поглед проста, но реално доста задълбочена и добре обмислена идея за предизвикване на активна гражданска позиция в обществото на теми, които са важни за всички нас.

Кои са новите комуникационни канали, които трябва да следим по-внимателно?

Въвеждането на нови дигитални канали е неизбежно, тъй като тенденциите постоянно се менят. Затова и трябва да се предлагат оригинални комуникационни решения, които да откликнат на днешната нестандартна виртуална вселена. 

Едно такова комуникационно решение е въвеждането на китайското социално приложение TikTok, което е хит сред младата аудитория.  Разработено от ByteDance, в него могат да се качват снимки и клипове, направени по интересен, забавен и различен начин. Всяко видео трябва да бъде с дължина до 15 секунди, като първоначалната идея на бързоразвиващата се социална мрежа е хората да публикуват видеа как пеят на фона на популярни хитове. Сега в TikTok се правят и много други неща - нестандартната платформа има своите знаменитости, тематични мемета и предизвикателства. Благодарение на новото мобилно приложение се създава нова тенденция, която позволява на младите хора да изразяват себе си по интересен и различен начин, като същевременно различните брандове могат да достигнат бързо до тях, без да ги заливат със скучна и еднообразна информация. Все повече са и брандовете, които виждат потенциала в платформата.

Друг, набиращ популярност в България през последните години канал, са подкастите. На пазара има все повече подкастове, насочени към разнообразни аудитории, а добрата новина е, че голяма част от клиентите осъзнават нуждата от органичното присъствие в тях. Подкастите предлагат иновативната платформа за споделяне на идеи и микротаргетиране на целевите публики - възможност, която не е достъпна по този начин в основните социални медии.

Иновативните канали за комуникация с аудиторията безспорно са важни, но какъв е ключът към успеха на една кампания?

Информацията е в основата на всичко, тя изгражда различни мнения, събира хората, които споделят общи интереси на едно място... но най-значимото нещо, което прави, е да формира общественото мнение. Затова е много важно не само да се информираме от различни източници, но и да бъдем отговорни с информацията, която предоставяме в публичното пространство, под формата на различно по вид съдържание.

И преди, и сега, именно съдържанието е ключът към успешното комуникационно усилие. Каквито и инструменти да внедрим, колкото и красиво да го опаковаме, ако съдържанието не носи допълнителна стойност, не допринася за смисъла, то няма как да ангажира когото и да е. За да се ангажират потребителите, трябва да им се даде нещо. Но не какво да е, а такова, което не са виждали досега… Сега, когато всички „правят“ съдържание, то трябва да се направи по-добре, за да те открои и да ти помогне да пробиеш в безпорядъка. Дигиталните възможности предоставят платформа на всеки желаещ, било то блогър, влогър, инфлуенсър или най-обикновен потребител на социална медия, да създават съдържание и да достигат аудиторния си кръг. Поради тази причина множество агенции виждат инфлуенсър маркетинга като решението на всички проблеми. На инфлуенсърите обаче не трябва да гледаме като на инструмент, а като на партньори - съюзници в създаването на дигитално съдържание, което не само впечатлява, но и променя.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Над 40 държави призоваха Русия да изтегли военните си от Запорожката АЕЦ

Над 40 държави призоваха Русия да изтегли военните си от Запорожката АЕЦ

Свят Преди 2 часа

Искането беше отправено от името на всички страни от ЕС, както и от името на САЩ, Великобритания, Норвегия, Австралия, Япония, Нова Зеландия и други

Десетки загинали при пожар в църква в Египет

Десетки загинали при пожар в църква в Египет

Свят Преди 2 часа

Огънят е блокирал един от входовете и е предизвикал стълпотворение

Полша възнамерява да ограничи визите за руски граждани

Полша възнамерява да ограничи визите за руски граждани

Свят Преди 5 часа

Страната обмисля да последва примера на Естония и Латвия

Жители на пернишко село излязоха на протест заради липса на вода

Жители на пернишко село излязоха на протест заради липса на вода

България Преди 5 часа

Хората негодуват, че са на режим през лятото

Мъж се вряза с кола в барикада пред Капитолия, след което се самоуби

Мъж се вряза с кола в барикада пред Капитолия, след което се самоуби

Свят Преди 5 часа

След това той започнал да стреля във въздуха от горящия автомобил, преди да се простреля смъртоносно

<p>Почина &quot;кралят&quot; на израелската поп музика</p>

Почина популярният израелски певец и композитор Цвика Пик

Свят Преди 6 часа

Той си отиде на 72 години след продължително боледуване

Астрономи разкриват далечното бъдеще на Слънцето

Астрономи разкриват далечното бъдеще на Слънцето

Любопитно Преди 6 часа

Те са създали подробна хронология на живота му, която се основава на наблюдения на други слънцеподобни звезди в Млечния път

Полша мобилизира военните да чистят река Одер

Полша мобилизира военните да чистят река Одер

Свят Преди 6 часа

Във водите ѝ измряха над 10 тона риба

Това ли е енергийното бъдеще на Европа

Това ли е енергийното бъдеще на Европа

Свят Преди 7 часа

През последните години вятърните електроцентрали се превърнаха в неизменна част от пейзажа на много райони от света

<p>Почина известен турски актьор</p>

Почина известният турски актьор Сюрея Гюрсел Еврен

Свят Преди 7 часа

Той е паднал от тераса на третия етаж на жилищен блок в квартал Санджактепе в Истанбул

Дъжд с гръмотевици на места в понеделник, вижте къде

Дъжд с гръмотевици на места в понеделник, вижте къде

България Преди 7 часа

Какво ще бъде времето през първия ден от новата седмица

.

„В добра форма”: Упражнение за укрепване на краката (ВИДЕО)

Любопитно Преди 7 часа

Ефективната тренировка вижте във видеото

Кола с мигранти предизвика серия от катастрофи по пътя Созопол - Бургас

Кола с мигранти предизвика серия от катастрофи по пътя Созопол - Бургас

България Преди 7 часа

Шофьорът се е опитал да избегне полицейска проверка

Асен Василев: Партиите трябва да се изчистят от хора с корупционен интерес

Асен Василев: Партиите трябва да се изчистят от хора с корупционен интерес

България Преди 8 часа

Ако някой го е страх от институциите или е направил нещо грешно, не трябва да е в тази игра, категоричен бе той

Центърът на София остана без вода заради авария на уличен водопровод

Центърът на София остана без вода заради авария на уличен водопровод

България Преди 8 часа

Очакваният край на ремонтните дейности е до 18:15 ч.