17

П о Северната скоростна тангента на столицата ще се шофира без винетка. Новината обяви лично премиерът Бойко Борисов.

Темата бе обсъдена на среща в Министерски съвет, в която освен премиера, участие взеха председателят на УС на АПИ инж. Светослав Глосов, регионалният министър Петя Аврамова, вътрешният министър Младен Маринов и министърът на финансите Владислав Горанов.

Нищо няма да се променя от това, което е било миналата година, разпоредил съм на министерството и на АПИ. Това заяви премиерът Бойко Борисов за Северната тангента в столицата.

Да си преправят плановете и така, както досега са отчитали винетната система, така и да продължат, добави Борисов. 

„Независимо от логиката, независимо от принципа, че който кара повече, плаща повече, независимо от това, че едно е да чистиш и поддържаш две платна, какъвто беше по времето на социализма и управлението на БСП околовръстният път - това беше много скоро - друго е да поддържаш 12 платна. Благодарение на това, че приходните агенции, службите, прокуратурата работиха много добре през миналата година, имаме рекордни приходи в бюджета. Смисълът на това да правим Южна дъга, Северна тангента, Западна дъга и какво ли още не, е бил винаги в услуга на гражданите – да пътуват по-бързо, по-безопасно и по-лесно“, заяви премиерът на брифинг след срещата.

Според Борисов, както Южната дъга на Околовръстното шосе влиза в рамките на София, така е и за Северната тангента. „Тя е правена, за да им е по-удобно на хората“, категоричен бе премиерът. „Така че съм разпоредил да си преправят плановете и съответно, както са отчитали досега винетната система, така да продължи и през 2019 г.“, допълни още той.

Борисов припомни още, че тази година започва строителството на отсечката от кв. „Младост“ до АМ „Тракия“, което се явява продължение на Южната дъга. „Ако е било лесно, комунистите да са го направили“, заяви премиерът, който призова още спекулациите по темата да спрат.

Агенцията за пътна инфраструктура и Столична община се договориха да създадат работна група, която да защити интересите и на двете страни.

В състава на работната група ще бъдат включени представители и на АПИ, и на СО.

Те имат срок до 25 януари да дадат решение как АПИ да не губи от своите приходи за поддръжка и изграждане на пътна инфраструктура, а Столичната община да защити интереса на гражданите и и те да се предвижват по Северната тангента.

„Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля. Преговорите, които водим със Столична община, е да прецизираме всички крайградски части и това къде ще има винетки, къде няма да има, къде ще има тол система”. Това заяви инж. Дончо Атанасов от ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура” пред „Здравей, България” по NOVA. Той посочи, че целта е да се намери такова решение, което да не лишава АПИ от приходите от пътни такси от този път.  

„За мен това са измислени скандали, никога Северната скоростна тангента не е била планирана като градска магистрала. Тя винаги е била планирана като крайградска магистрала и е част от републиканската пътна мрежа. Не може да се разглежда само фрагментарно дали да има там винетки по няколко причини – ресурсът, който АПИ отделя за развитието на крайградската инфраструктура на София е доста сериозен”, посочи още инж. Атанасов. 

През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 млн. автомобила. Затова според представителя на агенцията, дори само само 1 млн. автомобили да нямат винетки за преминаването по този път, се губи огромен ресурс.

След като стана ясно, че от началото на 2019  трасето е част от пътищата в страната, за които преминаването е платено, последва недоволство от страна на столичани, че трябва да си купуват винетки, за да се придвижват в града.

Затова от ръководството на общината настояха Северната тангента да излезе от списъка на платеното преминаване, за да не се мести трафикът от периферията на града към центъра. От АПИ пък направиха компромис с гратисен период, в който да не се налагат санкции, докато се реши казуса.

„Надявам се днес да постигнем споразумение с Агенция „Пътна инфраструктура”. В крайна сметка казусът засяга пет района на Столична община – „Надежда”, „Връбница”, „Нови искър”, „Сердика” и „Кремиковци”, които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента. Надявам се, че ще постигнем споразумение тези хора да не заплащат винетна такса, въпреки че този път е заложен като транзитен път, но от друга страна има предназначение на път, който отклонява трафика от центъра на града  и свръзва северните райони на града. Така че надявам се да успеем да запазим неговото предназначение, както беше планирано”, каза зам.-кметът на София инж. Дончо Барбалов.

По повод сигналите за проблеми в системата за новите винетки инж. Дончо Атанасов обясни, че всички проблеми в електронната система ще бъдат изчистени.

Зрители на NOVА сигнализираха, че системата не работи коректно – някои са платили два пъти винетката си, а други имат проблеми с конвертирането на винетките от хартиени в електронни, имаше и информация за блокирани машини за продажба на винетки по бензиностанциите.

„Парите на водача, който е платил два пъти една и съща годишна такса ще бъдат възстановени, а ако има грешки в електронната система, те ще бъдат отстранени в най-скоровреме”, коментира Атанасов.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Коментари 17
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

17 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Грета Тунберг: Заедно все още можем да избегнем най-лошото

Грета Тунберг: Заедно все още можем да избегнем най-лошото

Свят Преди 1 час

Шведската екоактивистка произнесе реч на фестивала в Гластънбъри

.

6 идеи за закуски, подходящи при хранителен режим

Любопитно Преди 1 час

Основата на добрата закуска е комбинирането на въглехидрати, фибри, витамини и минерали, както и задължителните белтъчини

Кола се вряза в пешеходци в Бруклин, има жертва, ранено е дете

Кола се вряза в пешеходци в Бруклин, има жертва, ранено е дете

Свят Преди 2 часа

Водачът на автомобила се опитвал да избяга от полицията

СЗО: Маймунската шарка не е глобална здравна криза на този етап

СЗО: Маймунската шарка не е глобална здравна криза на този етап

Свят Преди 2 часа

Контролът на разпространението ѝ обаче изисква "интензивен" отговор, отбелязват експертите

Украински обстрел спря евакуацията на хора от химическия завод в Северодонецк

Украински обстрел спря евакуацията на хора от химическия завод в Северодонецк

Свят Преди 2 часа

Според руски представители в него все още има няколкостотин души, които са потърсили убежище от боевете

Секс всеки ден: Какви са ползите и вредите

Секс всеки ден: Какви са ползите и вредите

Любопитно Преди 2 часа

Ето какви са плюсовете и минусите да практикуваме любовни игри всеки ден

х

Пет книги, които да добавим в багажа за морето

Любопитно Преди 2 часа

Тези пет книги ще направят лятната ви ваканция още по-незабравима

Мигранти се катерят по оградата, разделяща испанския анклав Мелиля от Мароко

18 загинали при опит на близо 2000 души да влязат в испанския анклав Мелиля

Свят Преди 12 часа

Жертвите са пострадали при бутане и при падане от желязната ограда, разделяща испанския анклав от територията на Мароко

Путин Лукашенко

Путин: Ще снабдим Беларус с ракетни системи "Искандер-М"

Свят Преди 13 часа

„Искандер-М“ е мобилна управляема тактическа ракетна система с обхват до 500 километра. Ракетите могат да носят конвенционални или ядрени бойни глави

Джо Байдън

Джо Байдън подписа знаков законопроект за контрол върху оръжията

Свят Преди 14 часа

Байдън подписа законопроекта за контрол върху оръжията, който бе подкрепен както от демократите, така и от републиканците в американския Конгрес, и той официално влезе в сила като закон

<p>Ердоган: Все още очакваме това от&nbsp;Швеция и Финландия</p>

Ердоган: Швеция и Финландия все още не са предприели "конкретни и искрени" стъпки, за да разсеят опасенията на Турция

Свят Преди 14 часа

Турция все още очаква Швеция и Финландия да "променят позицията си" по отношение на ПКК, е заявил Ердоган

Буданов: Русия провежда тайна мобилизационна кампания

Буданов: Русия провежда тайна мобилизационна кампания

Свят Преди 15 часа

"Не трябва да чакаме чудо те да се изморят и да престанат да искат да се бият и така нататък. Ще отвоюваме територията си в резултат на контраофанзива", каза Буданов

Северодонецк

Русия обяви, че е установила пълен контрол върху Северодонецк

Свят Преди 16 часа

Украински високопоставени служители по-рано казаха, че украинските войски са се изтеглили от града след продължителни сражения

<p>Кои животни пазят ключа към дълголетието&nbsp;</p>

Студенокръвни животни пазят ключа към дълголетието

Любопитно Преди 17 часа

Ново проучване на ектотермичните тетраподи - влечуги и земноводни, предоставя на експертите нов поглед върху причините, поради които студенокръвните животни обикновено имат толкова голяма продължителност на живота в сравнение с техния размер

Нинова

Нинова: Борисов е готов да хвърли държавата в хаос, за да спаси себе си

България Преди 18 часа

"Той наистина ли мисли народа ни за толкова наивен? Явно връщането му във властта и избягване на правосъдие за него е на всяка цена, дори и на тази да лъже и манипулира", пише Нинова