Откриха предшественика на Тиранозавър рекс
Рисунка на дракораптор
Източник: PLOS One

В началото на юрския период, когато планетата се възстановява от едно от най-масовите изчезвания на видове в историята си, на територията на Уелс във Великобритания

скромен месояден динозавър проправя пътя за появата на най-страховитите хищници, бродили някога по Земята,

предаде Ройтерс, позовавайки се на публикация в сп. „PLOS One”.

Учени от университета на Портсмут съобщават, че са открили фосилизирани останки от двукрак динозавър, нарече Дракораптор, който е обитавал планетата преди около 200 млн. години и е бил предшественик на появилите се по-късно страховити хищни колоси като Тиранозавър рекс, Алозавър и Спинозавър.

Намереният на територията на Уелс фосил е от млад екземпляр с дължина 2,1 метра.

Според палеонтолозите възрастните дракораптори са достигали до 3 метра.

В края на периода триас, малко преди ”на сцената” да се появи Дракораптор, близо половината от земните видове са изчезнали. Учените все още не могат да посочат причината за това бедствие.

Сред най-разпространените хипотези са сблъсък с астероид, подобен на този, довел до изчезването на динозаврите преди 66 милиона години, вулканична активност или климатични промени.

Въпросното

масово изчезване на видове дава възможност динозаврите впоследствие да станат доминиращите сухоземни животни на планетата.

Преди тяхната поява най-големите хищници на Земята са два вида вида влечуги. Представителите и на двете групи изчезват при масовото измиране на видове, отваряйки възможност пред тогавашните скромни по размери месоядни динозаври да станат водещите предатори на планетата.

„Тези динозаври, оцелели от масовото измиране на видове и запълнили опразнени екологични ниши, проправят пътя за появата на всички страховити създания, познати ни от „Джурасик парк”, казва Стивън Видович от изследователския екип.

Вижте още пет неща, които не знаете за динозаврите:

Как да се подготвим за Никулден

Как да се подготвим за Никулден

Бъдещата кралица разказа, че синът ѝ иска да е постоянно покрай тях