Г лобалните продажби на таблети са нараснали с 50,6% миналата година, като Епъл е на първо място по продажби въпреки големите печалби на конкурентите му.
Световните продажби на таблети са достигнали 217,1 милиона броя спрямо 144,2 милиона през 2012 г., показва изследването на International Data Corp. (IDC). Продажбите на iPad на Епъл са нараснали, но по-слабо от продажбите на пазара като цяло, а растежът е намалял на големите пазари като САЩ.
"Става все по-ясно, че пазари като този в САЩ достигат високи нива на насищане и макар бурноразвиващите се пазари да проявяват силен растеж, това не е било достатъчно за достигане на големия растеж в света в последните години", заяви анализаторът от IDC Том Мейнели. "Ние очакваме търговските покупки на таблети да продължат да се увеличават на зрелите пазари, но в потребителския сегмент растежът ще е по-малък. Това ще създаде трудна среда за таблетите през 2014 г. и след това", допълни той.
IDC съобщи, че продажбите през четвъртото тримесечие са нараснали с 62,4% спрямо третото и са достигнали 76,9 милиона заради сезона на празниците, когато бяха пуснати в продажба редица нови продукти. Това е с 28,4% повече спрямо същия период на предишната година. В това тримесечие Епъл е продал 26 милиона iPad-а, което се равнява на 33,8%-ен дял от пазара. Това е спад спрямо 38,2% година по-рано.
Самсунг е на второ място по продажби с 14,5 милиона таблета или 18,8% пазарен дял, показва изследването. Амазон, която не разкрива продажбите на своите устройства Киндъл, е продала 5,8 милиона таблета през четвъртото тримесечие, осигурявайки си трето място в глобалната класация с пазарен дял от 7,6%. В топ пет попадат още тайванската Asus с 5,1% и китайската Леново с 4,4% пазарен дял. /АФП /
Продажбите на таблети са нараснали с 50% през 2013 г.
Глобалните продажби на таблети са нараснали с 50,6% миналата година, като Епъл е на първо място по продажби въпреки големите печалби на конкурентите му.
29 януари 2014, 18:05