Как да повишим имунитета си
Източник: ЕПА/БГНЕС
13

Върху имунитета оказват влияние много фактори - дори условията, в които ядете или спите.

Златното правило е: имунитетът не трябва да бъде нито твърде силен, нито твърде слаб.

В първия случай, приемайки собствените си тъкани за врагове, ще ги атакува, което води до развитието на автоимунни заболявания, а във втория - няма да се справи с нито една инфекция.

Доказано е, че хората боледуват по-рядко, не само когато водят здравословен начин на живот, но и ако избягват стреса и живеят, както биха казали психолозите, "в мир със себе си".

Здраве.бг предлага няколко съвета, които ще повишат вашия имунитет дори без помощта на лекарствата:

1. Срещайте се, общувайте
Вниманието и подкрепата на околните влияят благотворно на имунитета. Доказано е, че при по-общителните хора има по-малка вероятност от разболяване.

Според специалистите, в тази "контактна" терапия е много важно докосването.

Прегръдките, дори ръкостискането стимулират активността на Т-клетките, които откриват и унищожават вредните микроорганизми.

2. Слушайте музика
Това повишава имунитета, но само ако мелодията ви e "по душа". Защото нали това, което успокоява един човек, дразни друг.

Ако слушайки дадена музика, усетите "мравки" по тялото, това означава, че се стимулират същите мозъчните центрове, както в процеса на хранене или секс.

Специалистите твърдят, че хората, които свирят на някакъв музикален инструмент или композират, притежават имунни клетки с по-висока активност.

3. Намалете и избягвайте шума
Той е вреден не само за слуха. Всеки неприятен звук предизвиква мускулно напрежение, спазми на съдовете и нарушение в храносмилането.

Изследванията доказват, че постоянната работата в условия на шум способства за покачването на адреналина и увеличаването на риска от сърдечно-съдови заболявания. Кучешкият лай, алармите са сред най-вредните звуци.

4. Научете се да виждате хубавото
Продължителността на живот на оптимистите е средно с 12 години по-голяма в сравнение с песимистите, твърдят учени от известната клиника "Мейо" (Mayo Clinic) в САЩ.

Мрачните и нервните хора, а също и тези, които са в постоянен стрес, като правило имат слаба имунна защита.

Разбира се, негативизмът е и черта от характера, но ако "розовите очила" могат да повишат защитните сили на организма, това означава, че си струва да ги "носим".

5. Хранете се правилно
При гладуване, организмът започва да произвежда хормони на стреса. Ако отслабвате дори с 1 кг седмично, в организма ви ще се намали активността на Т- клетките, които разпознават вредните микроорганизми и чуждите клетки.

Имунните стимулатори ще ви помогнат да се справите по-бързо с настинката, но те няма да ви донесат друга полза. Внимавайте с употребата им - прекалено високата доза е дори опасна за здравето.

6. Смейте се по-често
Искреният смях повишава нивото на антителата и стимулира активността на левкоцитите.

Доказано е, че гледането на комедиите повишава имунитета на молекулярно ниво. Смехът засилва кръвообращението, подобрява храносмилането, стабилизира налягането и намалява мускулното напрежение.

7. Използвайте мозъка си
Доказано е например, че дори играта на карти стимулира активността на имунната система.

Между защитните механизми на организма и отделите на мозъка, отговорни за планирането, паметта, инициативата и абстрактното мислене, съществува пряка връзка.

8. Движете се
Редовните умерени физически упражнения са способни да мобилизират защитните механизми на организма и да повишат активността на левкоцитите.

Но не прекалявайте, защото голямото натоварване може да провокира развитието на синдрома на хроничната умора.

9. Научете се да се отпускате
При стрес в организма се произвеждат хормоните кортизол и адреналин, които понижават имунитета.

Ето защо често по време на изпити, при наличие на чести конфликти на работното място или други проблемни ситуации, човек по-лесно става жертва на настинката или грипа.

Ако редовно се занимавате с релаксация (медитация или аеробика), ще можете да намалите стреса и да укрепите вашия имунитет.

10. Спете в абсолютна тъмнина
Само в пълен мрак в човешкия организъм може да се изработва достатъчно количество от хормона мелатонин. Той предотвратява много заболявания. Някои изследвания твърдят, че намалява риска от рак на гърдата.

Дори слабата светлина от циферблата на часовника или уличната лампа може да попречи на производството на достатъчно мелатонин. Затова - старайте се да спите в стая, в която не се прокрадва нито един лъч светлина.

И накрая - "фанатиците" на тема фитнес не трябва да забравят, че интензивните и продължителни тренировки са пряк път към намаляване на имунитета и появата на синдрома на хроничната умора, който като правило се среща два пъти по-често при жените, отколкото при мъжете.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 13
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

13 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Папа Франциск с други духовници в Ур, родния град на Авраам

Историческа среща между папа Франциск и аятолах Али ас Систани

България Преди 1 час

Когато 84-годишният Франциск прекрачи прага на къщата, няколко бели гълъба бяха пуснати да излетят като знак за мир

Корнелия Нинова с Педро Санчес

„Гласовете ви чувам“ – писмо на един българин от Париж

Избори 2021 Преди 1 час

„Не искам повече да виждам как европейският елит си затваря очите за случващото се в България и че подкрепя оплесканите до ушите от неизлечима корупция родни политици“, пише Станимир Павлов

<p>Западният свят отново е заложник на ОПЕК</p>

Западният свят отново е заложник на ОПЕК

Свят Преди 4 часа

Решенията на министъра на енергетиката на Саудитска Арабия днес определят в голяма степен какво и колко можете да сложите в резервоара на колата или на масата си вкъщи утре, пише експертът по околна среда Боян Рашев

Windows 10

Как да ускорим работата на Windows 10

Технологии Преди 5 часа

Няколко семпли съвета могат да дадат добри резултати

<p>Слаб трус разлюля Благоевградско</p>

Слаб трус разлюля Благоевградско

България Преди 5 часа

Каква е била силата на земетресението

<p>Температурите падат, колко студено ще стане</p>

Температурите падат, колко студено ще стане

България Преди 5 часа

Вижте прогнозата за съботния ден

Лесни трикове да превърнем дома си в луксозно място

Лесни трикове да превърнем дома си в луксозно място

Любопитно Преди 6 часа

Всичко, от което се нуждаем, са малко идеи и свободно време

<p>Днес е голямата Задушница преди Великия пост</p>

Днес е голямата Задушница преди Великия пост

България Преди 6 часа

Ден за възпоменаване на душите на починалите

България - трета в ЕС по дял жени на ръководни позиции

България - трета в ЕС по дял жени на ръководни позиции

България Преди 15 часа

Къде има най-много жени мениджъри

<p>ЕС е започнал работа по ваксинационните сертификати&nbsp;</p>

Ройтерс: ЕС е започнал работа по ваксинационните сертификати

Теми в развитие Преди 16 часа

Системата за "паспорти за ваксинация" се очаква с нетърпение от авиокомпаниите и туристическия бранш

ДАЗД ще следи за въвличане на деца в политическа агитация

ДАЗД ще следи за въвличане на деца в политическа агитация

Избори 2021 Преди 16 часа

Председателят на агенцията е изпратила официално писмо до председателя на ЦИК

Коалицията "Изправи се! Мутри вън!" представи водачите на листите си

Коалицията "Изправи се! Мутри вън!" представи водачите на листите си

Избори 2021 Преди 18 часа

Коалицията откри предизборната си кампания

Над 40 хиляди си запазиха час онлайн за ваксина

Над 40 хиляди си запазиха час онлайн за ваксина

Теми в развитие Преди 19 часа

Данните са към 17 ч. днес, информират от здравното министерство