Учени може да "поканят" извънземни с лазер
Концепцията на учените
Източник: MIT

В ъпреки споровете доколко човечеството е готово да посрещне или дори просто да потвърди наличието на извънземен живот, учените по света не спират да търсят начини за установяване на контакт. Нов проект на специалистите от Масачузетския технологичен институт (MIT) предвижда използването на лазер, като своеобразна "лампа на веранда" за извънземни космически астрономи.

НАСА публикува снимка на разбита летяща чиния

Вижте видео разходка до центъра на Млечния път

Учените смятат, че съществуващите лазерни технологии позволяват това да се направи. Може да се използва лазер с мощност 1 или 2 мегавата, който да се фокусира и изпрати в космоса от 30- до 45-метров телескоп. Това ще е достатъчно да се изпрати достатъчно силен инфрачервен лъч, който да се открои от слънчевата енергия.

Подобен метод ще позволи изпращането на сигнал на около 20 000 светлинни години разстояние. Чрез метода ще могат да се изпращат и послания чрез пулсации на принципа на морзовия код.

Откриха как може да общуваме с извънземни

Какво да правим, ако влезем в контакт с извънземни

Учените казват, че тяхното предложение е концепция и за сега е във фаза на проучване. Неговият главен автор е Джеймс Кларк, като според него е възможно всичко това да се реализира в близко бъдеще.

"Това ще е труден проект, но не невъзможен. С лазерите и телескопите, които се създават днес, може да се направи сигнал, който да бъде забелязан от астроном, който наблюдава нашата звезда и веднага ще забележи, че има нещо необичайно в нейния спектър. Не знам дали интелигентни същества около нея ще е първата им мисъл, но определено ще привлече вниманието им да проверят", смята Кларк.

Един от основните проблеми ще е интензивността на лазера. Макар самият лъч да не е видим с просто око, той би бил толкова интензивен, че може да увреди зрението, ако се погледне директно към него. Може да повреди и апаратура на самолети или космически кораби и сателити, които преминават през него.

НЛО - разсекретените архиви говорят

Астронавтите, които вярват в извънземни

Затова според Кларк трябва внимателно да се избере мястото, където подобен лазер да се построи. Още по-добър вариант е това да се направи на обратната страна на Луната, но това ще оскъпи проекта и ще го отложи. Всичко това е въпрос на дискусия, казва Кларк и допълва, че макар и да можем на теория да изпратим сигнал, все още човечеството не разполага с нужните технологии и прецизност да засече евентуален отговор, освен ако не знае точното място на неговия източник.

За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram