Н якои от най-ценните метали на Земята вероятно имат извънземен произход. Това покава проучване на американски учени от няколко университета, публикувано в сп. Nature.

Учени засякоха сблъсък на неутронни звезди

SOFIA откри първата молекула на Вселената

Според учените е възможно най-тежките и ценни метали като злато, платина и уран да са създадени в следствие на сблъсък на неутронни звезди. Този сблъсък е станал преди 4,6 млрд. години на разстояние от около 1000 светлинни години.

Търсенето на гравитационни вълни започва отново

Революционно: снимаха черна дупка

Това е приблизително съответно на около 80 млн. и 100 млн. години преди образуването на Слънчевата система и Земята. В космически мащаби това е много малко разстояние и според учените, подобен сблъсък днес би озарил цялото нощно небе.

Сблъсъкът е повлиял сериозно на състава на планетата. Той е отговорен и за създаването на елемента йод, който е важна част от образуването на живота. Всеки човек носи в себе си и миниатюрно количество от такива елементи и е неговата символична връзка с космоса, казват учените.

Как са се родили гравитационните вълни, за които Айнщайн е знаел 100 г. по-рано