10
Ст товодителка в здравна компания в Нова Зеландия била уволнена, защото непрекъснато пращала имейли до колегите си в режим Caps Lock.

Вики Уокър била изгонена от работата си в Оукланд след редица оплаквания на нейни колеги, че електронните й съобщения до служебната поща са прекалено "кресливи" и агресивни.

Ръководството решило, че жената нарушава спокойствието и хармонията сред останалите работници с послания, в които има цели изречения с "тревожни" главни букви, разказва в. "Дейли телеграф".

Според шефовете й в ProCare Health тя се държала провокативно, като оцветявала в червено или удебелявала ключови фрази в писмата си.

На комисията, разгледала нейния случай, било предоставено следното доказателство, написано с големи сини удебелени букви, от едно от съобщенията й:

"TO ENSURE YOUR STAFF CLAIM IS PROCESSED AND PAID, PLEASE DO FOLLOW THE BELOW CHECK LIST" (За да сте сигурни, че молбата ви е получена и платена, моля проверете долния списък).

Служителката отхвърля мотивите за уволнението й като "абсурдни", тъй като според нея тя просто искала да бъде сигурна, че колегите й няма да пропуснат важното и ще попълнят правилно формулярите.

Сега Вики е получила обезщетение от 17 хил. новозеландски долара, след като комисията потвърди, че тя е била неправомерно освободена от ProCare Health през декември 2007 г.

Компанията не е имала изрични указания и правила за писане на служебни имейли, които да определят кой "тон" е правилен и кой неприемлив за комуникацията в офиса.

Важни въпроси за т.нар. "нет-икет" са също например дали да се използват съкращения, дали да се слагат емотиконки и др.

Според експертите свръхфамилиарни или неподходящо съставени писма могат да костват десетки хиляди на компаниите - за загубени поръчки, например.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@