Колко важна е онлайн рекламата
Източник: Thinkstock/Guilliver
4

К ак потребителите в различните държави по света използват интернет, какви са навиците им при работа с различните устройства, как пазаруват и как гледат онлайн видео, показва глобалното проучване „Потребителски барометър“ (Consumer Barometer) на интернет гиганта „Гугъл“.  

България участва в изследването за втора поредна година. 

Данните са представителни, събрани са чрез две отделни анкети и обхващат периода от януари до март 2014 г. В анкетите са взели участие хора на възраст над 16 години от 47 държави по света.

Пиеро 97“ прави интересен анализ,

съпоставяйки данните за България с други страни като САЩ, Германия, Англия, Китай, Япония и Южна Корея. 

Според последните данни от май 2014 г. над 40% от българите използват смартфон. Разпределението по полове е почти еквивалентно, макар мъжете да имат лек превес в притежанието на „умни устройства“. 

Анализът по възраст очаквано показва по-широко разпространение на смартфоните и таблетите сред по-младите потребители – 64% от хората на възраст под 25 години притежават смартфон, а 31% от тях имат таблет. 

По-голямата част от населението на България влиза в интернет всеки ден.

При паралелно използване на телевизия и свързано устройство с достъп до интернет, в немалка част от случаите онлайн поведението е пряко свързано с видяното по телевизията (13% от случаите у нас, при ниво за Англия 14%). 

Тези цифри са атестат за нарастващата необходимост от адекватно онлайн присъствие за всяка марка, включително необходимостта от сайтове, които са адаптирани за екраните на различен тип устройства – лаптоп, различни размери таблети, смартфони. 

Очевидна е нуждата от повече тв кампании, които да изкушават и подтикват към активно действие от телевизионния екран – към онлайн пространството – търсене на информация, игри, гласувания, награди и т.н. 

Подобен род рекламни комуникации са в унисон с потребителските навици, обобщени в проучването на „Гугъл“. 

61% от българите, заявяват че са напълно фокусирани, когато гледат видео в интернет – един от основните фактори за ефективността и растящата популярност на онлайн видео рекламите. 

55% от потребители в България, проучват продуктите преди покупка –

както онлайн, така и офлайн. В голяма част от случаите проучването на даден продукт или услуга, което е започнало в интернет, завършва с покупка на място в магазина. В немалко случаи (14%) предварителното проучване и сравнение обхваща цели седмици. 

От изследването на „Гугъл“ прави силно впечатление, че българите проучват повече марки, преди да направят покупка, в сравнение с хората от развитите пазари. 

Тези данни показват колко добре искат да са информирани българските потребители, как в повечето случаи не робуват на една марка и от какво съществено значение е рекламата у нас.

Огромното влияние на онлайн медиите сред българските интернет потребители

(по последни данни на Gemius от септември 2014 те са над 4,1 млн. души), става ясно от отговорите на въпроса „Къде за първи път видяхте реклама на даден продукт/услуга ?“, като се визират различните комуникационни канали. Данните на „Гугъл“ сочат, че най-голям процент (38) от отговорилите на този въпрос са повлияни за първи път от онлайн реклами, а 32% от отговорилите са повлияни от телевизионни реклами. 

За сравнение, при отговорилите на този въпрос в САЩ – пазар, в който тази година за първи път инвестициите в цифрова реклама изместиха тези в телевизията (по данни на IAB), процентите са 46% срещу 14% в полза на телевизията. 

В Англия – отново пазар с огромни средства, изразходвани в интернет реклама, тези проценти са 41 срещу 18 в полза на телевизионните реклами. 

Изводът, който се налага, е, че

ефектите от рекламното послание биха могли да се увеличат,

ако се използва адекватно онлайн рекламата – както самостоятелно, така и в комбинация с някои от другите офлайн медийни канали – телевизия, преса, радио, външна реклама, кино. 

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Жeнa и мъж се връщат от покупки в магазина. Жената: - Стойчо, ти вземи бебето, а аз ще донеса вазата, щото като те знам как…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Виктория се отправя към Плажа на Отшелника в „Игри на волята: България“

Виктория се отправя към Плажа на Отшелника в „Игри на волята: България“

Любопитно Преди 1 час

Мартин спечели битката за спасение и 50 златни гроша

Верижна катастрофа в района на Владая, затруднено е движението

Верижна катастрофа в района на Владая, затруднено е движението

България Преди 5 часа

Тъй като превозните средства са препречили движението, се очаква техника за изместването им

Привлякоха като обвиняеми 4-ма за участие в престъпна група за превоз на нелегални мигранти

Привлякоха като обвиняеми 4-ма за участие в престъпна група за превоз на нелегални мигранти

България Преди 6 часа

Специализираната прокуратура привлече 4 лица за участие в организирана престъпна група за превоз на нелегални мигранти

Министерски съвет

Освободиха от длъжност трима заместник-министри

България Преди 7 часа

Това става със заповед на министър-председателя Стефан Янев

Светофарът пред болница "Св. Иван Рилски" е незаконен, акт за кмета Фандъкова

Светофарът пред болница "Св. Иван Рилски" е незаконен, акт за кмета Фандъкова

България Преди 8 часа

РДНСК - София състави Констативен акт на кмета на Столична община Йорданка Фандъкова след приключила проверка

Катастрофа предизвика задръстване по "Цариградско шосе" в София

Катастрофа предизвика задръстване по "Цариградско шосе" в София

България Преди 8 часа

Заради лошото време и силния дъжд движението е затруднено и се образувало задръстване

Принц Филип

Засекретиха завещанието на принц Филип за поне 90 години

Свят Преди 8 часа

След 90 години може да бъде преценено дали документът да бъде публикуван

По повод празника, кътче от София осъмна преобразено

По повод празника, кътче от София осъмна преобразено

Любопитно Преди 8 часа

Проектът „Град като хората“ на Банка ДСК приключи по артистичен начин

Валери Белчев

Финансовият министър Валери Белчев каза, че ще продължи да работи с шефа на НАП Румен Спецов

България Преди 8 часа

"Не съм в течение на въпросната пресконференция. Да, потвърждавам, ще продължим да работим с него, такива са нашите планове", каза Белчев

СБАЛОЗ

ТЕЛК комисията в Специализираната болница за активно лечение на онкологични заболявания е спряла работа

България Преди 9 часа

"Де факто ТЕЛК-ът не функционира, тъй като председателят на ТЕЛК-а го няма", каза д-р Радослав Мангалджиев

Атака с нож в Нидерландия, има жертви

Атака с нож в Нидерландия, има жертви

Свят Преди 9 часа

В резултат на нападение с нож в Алмело двама души бяха убити, съобщава полицията

Изрази себе си чрез своя музика

Изрази себе си чрез своя музика

Любопитно Преди 10 часа

Специално интервю с композитора Петър Дундаков

Мая Манолова

Мая Манолова заплаши със съда в Страсбург заради подслушванията

България Преди 10 часа

Председателят на Гражданската платформа "Изправи се.БГ" даде брифинг относно казуса със 130-те подслушвани лица около миналогодишните протести

Лондончани падат в метрото от страх да не хванат COVID-19

Лондончани падат в метрото от страх да не хванат COVID-19

Теми в развитие Преди 10 часа

Лондончаните избягват да се хващат за парапета на ескалаторите на метрото

<p>Какво крие всяка зодия</p>

Какво крие всяка зодия

Любопитно Преди 10 часа

Зодиакалният ни знак може да каже много повече за самите нас, отколкото желаем да споделим