Няма измъкване от мечата прегръдка на Skoda Kodiaq (тест драйв)
Източник: Skoda Press
8

М ечата прегръдка на чешката „мечка” е толкова силна, че маркетинг специалистите на Skoda предвиждат цели 40% нови клиенти. Но за разлика от вицовете за ловеца и мечката, които винаги завършват трагично за човека с пушката, който бива „изяден”, в моя случай развръзката е с щастлив край.

Аз не съм ловец (и никога няма да бъда), на излети в гората не ходя, но ми бе издаден билет за еднократен отстрел на втората по големина мечка (след бялата) в света. „Отстрелях” я без проблеми, но вместо на о-в Кодиак в Аляска, кацам на о-в Майорка, където в продължение на месец се бяха заселили 60 „мечока” Skoda Kodiaq. Очакват ме строени на паркинга пред летището, а подредените под конец автомобили изглеждат внушително под слънчевите +18 декемврийски градуса. Внушителни са и завоите над тихите води на Средиземно море, където Kodiaq се справи повече от добре, но с най-големият дизелов двигател.

Разходете се със Skoda Kodiaq на о-в Майорка

На втори прочит установявам, че чешкият „мечок” далеч не е толкова внушителен като едноименния си събрат на четири лапи, подвид на кафявата мечка и втори по големина след бялата. Kodiaq е идентичен като дължина с Octavia, но с по-голямо междуосие. Макар и дълъг 4,7 метра, Kodiaq не създава впечатление за огромен автомобил, какъвто е. Това обаче е разбираемо, тъй като за разлика от кодиакската мечка, която трябва да покорява много тежките терени на втория по големина остров в САЩ, Kodiaq ще се справя предимно с асфалта и само при нужда ще излиза леко в страни от пътя. Какъвто е и замисълът на всички кросоувъри.

Източник: Skoda Press

Без обаче да казвам, че Kodiaq не може да се справя с пресечен терен. Очаквам го в България още в началото на януари (доставките ще започннат в края на февруари, началото на март), когато вероятно ще имам възможността да тествам възможностите му на такъв терен, а и на сняг. В допълнение към просвета от 187 мм, като опция се предлага Driving Mode Select, позволяващ промяна работата на двигателя и DSG трансмисията, сервото на волана, климатика и други системи в режимите Normal, Eco, Sport и Individual. Версиите с 4х4 задвижване предлагат и режим Snow, който е проектиран за шофиране по заснежени пътища и няма скоростно ограничение. В този режим се адаптира работата на ABS, ASR и ACC (според оборудването), както и контролният блок на двигателя. Ако наистина искате да видите какво може Kodiaq извън пътя, на ваше разположение е и режим Off-road чрез натискането на бутон. Той идва като опция за версиите с 4х4 и Driving Mode Select. Но предполагам новият Yeti, който ще дебютира през 2017 г., ще е по-проходим.

Източник: Skoda Press

По време на представянето на модела се говореше за „новия дизайнерски език на Skoda, преведен в сегмента на кросоувърите”. Триизмерната радиаторна решетка, в която отлично се вписват и предната камера, и радарът на активния круиз контрол, в съчетание с леко квадратните колесни арки придават на автомобила сериозност, а спускащата се назад линия на страничните стъкла и удълженият чрез малкия спойлер на покрива силует, създават впечатление за стремителност. Тук откривам доста прилики с Q7, което не е никак зле. Малко повече пластмаса отпред и стоповете, които са изнесени силно към калниците, са по-странните детайли, но общото впечатление е, че екипът на Йозеф Кабан е успял да постигне един хармоничен и запомнящ се външен вид. За това допринасят и светлинните блокове на фаровете, дневните светлини и стоповете, които вечер стоят изключително стилно в трафика.

Източник: Skoda Press

Цифрите:

2065 л (720): най-големият багажник в класа при спуснати задни облегалки; 2,5 тона: това е тонажът, който може да тегли Kodaiq, подпомаган от системата Trailer Assist; 14: броят на екстериорните цветове; 1427 кг: теглото на базовия модел с 1,4 TSI (без водача) и без 4х4; 1793 мм: дължината на интериора, който предлага най-голям простор в областта на краката за пътниците на втория ред седалки сред конкурентите;27: броят на нишите за съхранение на вещи в купето, чиито обем се равнява на 30 литра; 187 мм: просветът на Kodiaq; 19,1  и 15,6 : ъгъл на заход и отход; 312(или 340)/300 мм: диаметърът на дисковите спирачки отпред(според версията)/отзад; 24: максималният брой електронни системи за подпомагане на водача.

Източник: Skoda Press

На Майорка няма условия за офроуд, за сняг да не говорим (+18°С на 1 декември), но близо до Палма има страхотни чукари, супер завои и невероятна гледка към морето. С колегата избираме най-мощния от трите бензинови двигателя (2,0 TSI със 180 к.с.) и потегляме. Аз съм пръв зад волана. Усещам го доста мек, като дори и в режим Sport твърдостта му не се променя съществено. Теглото на автомобила е съществено (1738 кг с автоматик, 4х4 и топ оборудване), което му пречи на динамиката. Но не се заблуждавам нито за миг: Skoda Kodiaq нема да се кара спортно, макар в България да имаме условия за високи скорости. Kodiaq е семеен автомобил, който може да изтегли и караваната ви с тегло до 2,5 тона до Смокиня, където да опънете панаира за три месеца. Затова и не съм придирчив към липсата на спортно усещане и мекия волан. С колегата обаче установяваме, че работещият по цикъла на Милър двигател е доста шумен, а и му липсва въртящ момент (320 Нм) в завоите.

Източник: Skoda Press

Нищо, ама нищо не липсва на Kodiaq в интериора. И тук именно е силата на този автомобил. Да, тестовият автомобил е оборудван с абсолютно всичко, но и вие ще може да го направите. Защо ли? Защото най-скъпата версия на Kodiaq в България ще е 69, 560 лв. с ДДС, което е много, ама много по-малко от конкурентите и повече, ама повече от добре за този клас и размер автомобили.

Торба изненади от обновения Ford Kuga (тест драйв)

Nissan GT-R e бензинова ракета с електронно управление (тест драйв)

BMW 740d xDrive предлага разкош в излишък (тест драйв)

Его(истично)центрично изживяване в Mercedes-Benz SL500 (тест драйв)

Страничната опора на седалките е чудесна, коженият салон приятен. Отлично впечатление прави сглобката на централната конзола, както и лакът на арматурното табло, в което има цели две жабки. Разбира се автомобилът е снабден с 8,0-инчовия сензорен дисплей (6,5 инчов е базовият), както и с аудио системата Canton с 10 високоговорителя и мощност 575 W. Имаме пълна свързаност на борда, както и безброй системи за подпомагане на водача, чийто максимален брой е 24.

Това е новото и супер полезното Simply Clever решение, предпазващо от удар ръба на вратата със стена или друг автомобил.
Това е новото и супер полезното Simply Clever решение, предпазващо от удар ръба на вратата със стена или друг автомобил. Източник: Skoda Press

Но аз съм впечатлен от друго. На първо място: от качеството на материалите, дори пластмасите на дразнят, както и от изработката. На второ място от интуитивно подреденото пространство отпред. На трето място: от всички онези удобства, които Skoda нарича Simply Clever решения (30 на брой). Не бива да забравяме, че Skoda е единственият производител, който предлага чадър в предната врата (Rolls-Royce просто не го броя, защото е от друга лига). Но най-готиното (и ново тук) са пластмасовите протекторите на ръбовете на вратите. Вече няма да ви се налага да скачате почти от движение, спирайки на тясно паркомясто, както правя аз. В противен случай жена ми и детето ми се чувстват задължени да отворят със замах вратата си, без значение дали до тях има друг автомобил или стена. При Kodiaq вече няма опасност да нараните собствената си врата и тази на съседния автомобил с това наистина просто, но много ефективно решение на подвижните пластмасови стопери.

Източник: Skoda Press

И на четвърто място, но с най-голяма тежест: Kodiaq е огромен. Не знам как го правят, но този коронен номер на Skoda ме впечатлява винаги. Чешкият SUV е най-просторният в областта на краката отзад в сегмента. Предлага и най-голямото товарно отделение в сегмента: 720 л, които могат да достигнат до 2065 л при спуснати облегалки на втория ред.

Един проблем: достъпът до опционния трети ред седалки е доста сложен, по силите само на дете, каквото и може да се вози там.

Източник: Skoda Press

Но въпреки това опционните седем места носят ДДС бонуси у нас. Бонус носи и най-мощният дизелов двигател (2,0 TDI във версии със 150 и 190 к.с.), който е моят избор за Kodiaq. Да, вълната на недоволство срещу дизелите става все по-мощна, затова ги купувайте, докато производителите не бъдат принудени да ги изоставят окончателно. Първо, защото вече имаш 400 Нм въртящ момент, второ – защото работата му е много по-плавна със 7-степенния DSG. Няма го натрапчивия шум на бензиновия мотор по цикъла на Милър, а и свалихме разхода до 7,6 л/100 км. Не казвам, че е нещо впечатляващо, защото не сме вдигали повече от 110 км/ч и бяхме само двама на борда (без багаж), но работата му е много по-приятна.

Източник: Skoda Press

И накрая, ако все още не сте убедени в качествата на Kodiaq, ето едно неопровержимо, което обрича чешкия голям SUV на успех. Базовият Kodiaq с 1,4 TSI и предно (какъвто едва ли някой ще си купи у нас) струва 45 280 лв. с ДДС! Но аз няма да сравнявам него, защото няма с кой друг да го сравня (освен с Tiguan, който обаче е по-къс с цели 20 см). Ще говоря за най-скъпата версия, която карах аз: 2,0 TDI със 190 к.с., 4х4 и 7DSG, топ ниво на оборудване Style. Цената й е 69 560 лв. с ДДС (5 местна версия)! Седемместната ще е с няколко хиляди по-скъпа, но и с възможност за приспадане на 20% ДДС. Та, първият пряк конкурент е Ford Edge. Версията му със 180 к.с. и механична скоростна кутия струва… 89 000 лв. А тази с 210 к.с. и автоматична трансмисия 94 400 лв. с ДДС. Малко по-добре е ситуацията при Kia Sorento, която е със 7 места. Версията с 2,2-литров дизел, 200 к.с. и автоматик струва 97 700 лв. (грубо такава е цената и на Santa Fe). Повече?

Източник: Skoda Press

Технически характеристики

Skoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW 4x4 (A)

Размери

Дължина, мм: 4697

Широчина, мм: 1882

Височина, мм: 1655

Междуосие, мм: 2791

Маса, кг: 1795

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1968

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 190 при 3500-4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 400 при 1750-3250

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 210

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,1

Среден разход, л/100 км: 5,7

Вредни емисии СО2, г/км: 151

Базова, цена, лв. с ДДС: 69 560

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

8 коментара
 
<p>Зодиите, които са <strong>най-суетни</strong></p>
Ексклузивно

Зодиите, които са най-суетни

Преди 4 минути
Boeing 777X
Ексклузивно

Boeing 777X направи успешен първи полет

Преди 9 минути
Супер сладки тенденции за кучета
Ексклузивно

Супер сладки тенденции за кучета

Преди 13 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини