2

Н абивам от крак две ледени San Miguel и сядам на масата. Пред мен е опънат дългият силует на Volvo V90, а отстрани на него, на специална платформа е S90. Зад тях е средиземноморсият бряг на Естепона, центърът на гъзарията в испанския аналог на Слънчака.

Бризът е ободрителен след два полета и 200 км тестово шофиране - поводът, поради който съм на това прекрасно място. Бялото андалусийско вино също е прекрасно.

Какви по-добри условия да се отдам на размисли. Страстите бяха преди това в продължение на въпросните 200 км. Спомням си думите на един човек, който преди месец и нещо ми каза, че две са марките, които ги очаква истински бум и цъфтеж в Европа. Според него това са Jaguar и Volvo. Нормално, все пак ги продава. Но, сега, след като карах F-Pace и S/V90, мога да се съглася с него.

В течение на вечерта се улавям, че съзерцавам и двата автомобила. И трябва да си призная две неща, които не ми харесват във флагмана на Volvo. Стоповете на седана са сбъркани, изглеждат добре само в тунел. Докато тези при комбито са абсолютно точно премерени към дългия и елегантен силует. Негов конкурент трудно бих намерил именно по този (субективен) показател.

Източник: Volvo

Но истинският проблем (най-вече за мен) е друг. Остарявам. Преди години седан и комби никога не биха ме развълнували. Същата вечер един от баш шефовете на Volvo, с когото седя на една маса, разпитва мен и колегите ми за нашите dream cars. Отговарям му без замисляне: hot hatch. И все още това е така, но кръвта ми кипва много по-рядко. Като в Honda Civic Type R преди дни, но за него друг път.

Източник: Volvo

Вече се чувствам много, ама много по-комфортно обгърнат от бялата кожа с малко шведско знаме отстрани на седалката, докато кръстът ми се масажира. И притесненията ми стават още по-сериозни, след като осъзнах, че нито в един момент през деня не избрах режим SPORT. Защото се наслаждавах на въздушното окачване и не бих нарушил утопията в тази лимузина с опит за спортно шофиране.

Източник: Volvo

А вие ако искате – може да пробвате и спортното поведение, макар Volvo да предлага единствено 4-цилиндрови двигатели за седана и комбито (както и за XC90). Инженерите са разработили технологията Power Pulse. Най-общо казано генератор нагнетява въздух под налягане в резервоар. При рязко натискане на педала на газта, този въздух под налягане „напомпва“ турбото, като целта е да се избегне турбо дупката. Усеща се при междинно ускорение, като през двата тестови дни ми се пада предимно двигателят D5.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА НА VOLVO S/V 90 В ИСПАНИЯ

Истинското ускорение обаче е с Т6 и неговите 320 к.с. Но не се бъркайте. Volvo няма динамиката на BMW Серия 5. Няма я, защото двете компании изповядват коренно различна философия. И затова не съм я и търсил през планините и магистралите по продължение на Коста дел Сол. Спортното усещане, характерно за BMW, тук е отстъпило място на пълния комфорт.

Източник: Volvo

Седанът и комбито са в топ изпълнението Inscription. При V90 това значи бял кожен салон и мокет, огромен панорамен покрив. При S90 всичко е черно. Да, ще ме яд да седна върху тази бяла кожа, ако автомобилът е мой, но с нея той изглежда… утопично. Тъмнината в Швеция е накара дизайнерите да направят интериора възможно най-просторен и светъл. И Серия 5, и Е-Class са супер комфортни и луксозни, но тук се чувствам истински уютно. Седалките са прекрасни, върху предпазните колани има щампа „since 1959“, фурнирът е естествен, алуминият е истински.

И естествено, основен акцент е вертикално разположеният таблет. Бутони почти липсват. Не е много интуитивно, защото с бутоните се работи по-лесно. Но е супер модерно, а ние отиваме към 2020 г. все пак. Трябва да свикнеш с него, но модата изисква някои жертви.

Първокласната аудио система на Bowers & Wilkins звучи чудесно в обемния интериор. Не случайно го наричам обемен. Защото Volvo S/V90 e автомобил с огромно вътрешно пространство. На габарити той е конкурент на Серия 5 и Е-Class, но пътниците отзад се радват на простор като в Серия 7.

Източник: Volvo

Но екстериорът е този, който създава първото впечатление, което грабва или отблъсква. Новите S90 и V90 изглеждат внушително. Дневните Т-образни светлини, които шведите наричат „Чукът на Тор“, винаги ме подсещат за „Осмъстителите“ и Крис Хемсуърт, който е идеалният образ за владетел на Валхала. Решетката и фаровете са изключително изразителни. От цялата предница лъха увереност, а счетоводният отдел на Volvo вече потрива ръце с получените около 15 000 предварителни заявки за двата модела.

Изказах притесненията си за стоповете на седана, затова като визия аз предпочитам силуета на комбито. Предполагам, че около 60-годишният опит на Volvo с този тип каросерия ще натежи при избора на европейските клиенти, докато в САЩ и Китай определено ще се спрат на седана. Но и в двата случая няма да има сгрешили. Защото технологичният арсенал е един и същ.

Източник: Volvo

А той е наистина впечатляващ. Все пак през последните 5 години Volvo инвестира $11 млрд., за да се появят тези два автомобила, а преди тях и XC90. Но това, по всички личи, е само началото. Защото на новата модулна платформа SPA може да се качи всичко, тъй като единствената неподвижна част е между предната ос и А-колоната. Всичко друго е конфигурируемо.

Ще се огранича да отбележа само система Pilot Assist, която е полу-автономна технология. Чрез нежни импулси върху волана, системата държи автомобила успоредно на линейните маркировки до скорост от 130 км/ч, като вече не се налага да следва друг автомобил. На по-късен етап ще се появи и плъгин версията T8 Twin Engine (пробвах я вече в XC90), с която автомобилите ще могат да изминават до 50 км само на електричество.

За безопасността какво да кажа? Каквото и да кажа, то ще е крайно недостатъчно. Затова ще изтъкна само заявката „Програма 2020“: „През 2020 г. в нов автомобил на Volvo няма да има смъртен случай“. Такъв ангажимент и смелост не е поемала никоя друга компания. Смятам, че това е достатъчно красноречиво по темата безопасност. А тя може да се обобщи и така: S/V90 са оборудвани с най-всеобхватния и технологично усъвършенстван стандартен пакет за безопасност, наличен в индустрията.

Източник: Volvo

На пътя двата автомобила буквално плуват с пневматичното си окачване. Усещаш смяната на предавките само при по-рязко натискане на педала на газта. Комфортът, пространството и тишината в купето са утопични. Повтарям го, защото не намирам друго по-подходящо уточнение. Автомобилите са в най-високото си изпълнение, натъпкани с екстри, с AWD задвижване, като всичко това се изразява в тегло от около 2 тона. Но при спокойно шофиране D5 може да показва и 7,1 л/100 км дизел, докато в завоите по чукарите над морето - разходът скача с литър.

А аз скачам от нетърпение до следващата ми среща с Volvo, този път тя ще е с S60 Polestar. Казах ви, че за Volvo идват страхотни години. А изненадите тепърва предстоят, както се изненадах и аз, след като установих, че измерителят „немски“ вече не е единственият, когато става дума за лукс и комфорт.

Източник: Volvo

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Volvo S90 D5

Размери

Дължина, мм: 4941

Широчина, мм: 1879

Височина, мм: 1443

Междуосие, мм: 2941

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, битурбо

Работен обем, куб. см: 1969

Макс. мощност, к.с. при об./мин.: 235 при 4250

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин.: 480 при 1750-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 240

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,0

Среден разход, л/100 км: 4,8

Вредни емисии СО2, г/км: 127

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 106 550

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 114 770

КОНКУРЕНТЪТ

BMW 530d xDrive

Размери

Дължина, мм: 4907

Широчина, мм: 1860

Височина, мм: 1464

Междуосие, мм: 2968

Тегло, кг: 1885

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, битурбо

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, к.с. при об./мин.: 258 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин.: 560 при 1500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,7

Среден разход, л/100 км: 5,8-5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 152-142

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 112 650

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Пожарникари спасиха испанска студентка край Търново

Пожарникари спасиха испанска студентка край Търново

България Преди 3 часа

За случая съобщиха от районната служба по пожарна безопасност и защита на населението

.

Двойна елиминация: Моника и Виктория напускат “Игри на волята”

Любопитно Преди 4 часа

Моника Николаева се контузи, а Виктория Йорданова отпадна в битка срещу Момчил Василев и Теодора Мариновa

Христо Хинков

Хинков освободи директора на "Здравна инвестиционна компания за детска болница“

България Преди 6 часа

Съветът на директорите на „Здравна инвестиционна компания за детска болница“ ЕАД следва да предприеме необходимите действия за вписване на обстоятелствата в Търговския регистър и регистър за юридически лица с нестопанска цел в предвидените законови срокове

Обявиха извънредно положение в Ню Йорк (СНИМКИ/ВИДЕО)

Обявиха извънредно положение в Ню Йорк (СНИМКИ/ВИДЕО)

Свят Преди 7 часа

Поройният дъжд докара животът в Ню Йорк до почти застой, като големи райони бяха засегнати от внезапните наводнения

Председателят на Съвета на началник-щабовете на въоръжените сили Марк Мили изрази отношението на армията към случилото се в Капитолия

Най-висшият американски генерал Марк Мили се пенсионира

Свят Преди 7 часа

Като председател "кризите следваха една след друга", каза Мили пред АФП миналия месец

Кирил Петков

Кирил Петков: Ако Борисов не иска реформите в службите, нека заяви защо

България Преди 8 часа

Това обяви във видеобръщение Кирил Петков, съпредседател на ПГ "Продължаваме Промяната - Демократична България"

.

Старт на кампанията: Какво трябва да знаем за изборите?

България Преди 8 часа

Коментира Румяна Дечева, бивш председател на Обществения съвет към ЦИК

Да подкрепим младите хора по пътя към успеха

Да подкрепим младите хора по пътя към успеха

Технологии Преди 8 часа

60% от завършилите петото издание на А1 Лятна академия продължават кариерния си път в компанията

.

Над 3 200 се ваксинираха срещу COVID-19 за три дни

Теми в развитие Преди 8 часа

През първия ден се ваксинираха 793 души, през втория – 1040, а в петък ваксини си поставиха над 1400 души

а

Почина най-възрастният сенатор в САЩ

Свят Преди 8 часа

Тя беше на 90 години

.

Швеция: Деца стават доброволно наемни убийци за бандите

Свят Преди 9 часа

В четвъртък шведският министър-председател Улф Кристерсон обеща да победи престъпните банди с помощта на военните

Асен Василев

Асен Василев: ДДС-то за ресторантьорите засега ще е 20%

България Преди 9 часа

Първоначалните дати, които бяха заложени за всички държави членки, бяха тези планове да бъдат изпратени към 30 септември 2022 г.

Смесица от оптимизъм и готическа елегантност: Рик Оуенс представи новата си колекция

Смесица от оптимизъм и готическа елегантност: Рик Оуенс представи новата си колекция

Любопитно Преди 9 часа

Оуенс представи поли и панталони с висока талия от структурирана кожа или пребоядисан деним, съчетани с трико или кожени горнища, които сякаш галят и оформят горната част на торса

комисия по енергетика

Комисията по енергетика отхвърли искането за отсрочка на териториалните планове

България Преди 9 часа

Гласовете "за" дойдоха от вносителите. Против гласуваха депутатите от ПП-ДБ, а от ГЕРБ-СДС и ДПС се въздържаха

<p>Трифонов: Бойко Борисов и Делян Пеевски оправят проблема</p>

Слави Трифонов: Каквото и да стане в държавата, Бойко Борисов и Делян Пеевски оправят проблема

България Преди 9 часа

"А, извинете, чат-пат за цвят покрай тях се изявява със сервилен поглед я министър-председателят, я Кирил Петков, я Асен Василев, я Христо Иванов", добавя лидерът на "Има такъв народ"

<p>Настъпва ли&nbsp;краят на една ера: Ед Шийран с нов албум</p>

Ед Шийран издаде втори албум за тази година

Любопитно Преди 9 часа

Британският певец и автор на песни настройва феновете си на вълната на променящите се листа и по-хладния въздух с новия си албум "Autumn Variations" ("Есенни вариации")