Поразен от светкавицата на Maserati Grecale Folgore (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg
3

А ко има емблематично парче, което да описва това, което е AC/DC, то това без съмнение е Thunderstruck. Браян Джонсън и Ангъс Янг са във вихъра си, на сцената и извън нея, защото пеят за едни случайни момичета, които са нарушили всички правила и са „отнесли главите им”.

Но гръмотевицата винаги се предхожда от светкавица, което е и буквалният смисъл на италианската дума folgore. Но, макар тя вече да не се съпровожда от гръмотевичния звук на V8 (дори стандартното Grecale е с V6 и дори 4-цилиндров двигател), първият електрически SUV на Maserati мята светкавици през тризъбеца отпред, както Посейдон прави това, за да разбие огромна скала и да убие Еант, когато богът на моретата застава на страната на ахейците по време на Троянската война.

Трябва да ви кажа, че и Maserati нарушава правилата на играта, които досега бяха само с мирис на бензин (с едно-две малки изключения). Grecale Folgore е първият електрически SUV на марката, която от 2025 г. трябва да има електрическа версия на всеки свой модел, за да стане изцяло електрическа марка преди края на десетилетието.

Източник: CarMarket.bg

Нещо повече, той изпревари с няколко месеца появата на новия Macan, което също може да се причисли към успехите, макар че сега ще трябва да се справя със сериозната конкуренция на модела на Porsche, забавил се заради новата си платформа, докато Grecale Folgore стъпва на версия на архитектурата Giorgio на Alfa Romeo. Тя не е предназначена специално за електромобили, но от Maserati твърдят, че е толкова гъвкава, че е било много лесно да направят Folgore. Същият трябва да подкрепи „златната кокошка” за още повече продажби, какъвто е Grecale.

На пръв поглед нужното за това е налично. Поглеждаш огромния тризъбец отпред и т побиват тръпки. В тази част се крият и основните разлики с конвенционалния Grecale, което е и разбираемо заради нуждата/или не от охлаждане на скрития под пластмасов капак преден електромотор с мощност 205 kW (такъв е монтиран и на задната ос).

Източник: CarMarket.bg

Не съм сигурен дали изобщо трябва да говоря за дизайн, тъй като италианците са пословични със секси извивките, които успяват да придават на всяко свое творение. Такъв е и този случай, затова приемам по default, че този модел е красив.

За това помагат аеродинамичните джанти, големият тризъбец отпред, както и задните светлини тип "бумеранг", вдъхновени от Giugiaro 3200 GT. Те се вписват отлично в трапецовидната линия, която става още по-впечатляваща от купе ефекта на кабината и завършека ѝ на спортен автомобил.

Но освен красив, моделът е доста тежък, което е основният недостатък на модела. Дължи се на огромната батерия с капацитет 105 kWh (нетен 96), от която обаче са извадени само потенциални 500 км пробег, което е с 90 по-малко от на Macan Turbo. Максималната скорост на зареждане е 150 kW, но DC зарядна станция с такава мощност батерията ще се зареди от 20 до 80% за под 30 минути.

По-важното за един „тризъбец” са динамичните параметри, които са впечатляващи: 550 к.с. и 820 Нм, които ускоряват модела до 100 км/ч за 4,1 секунди. Това е под 3,8 секунди, за които взима спринта версията с V6 Trofeo. И причината за това е батерията, заради която Folgore тежи 2,5 тона.

Източник: CarMarket.bg

Луксът в интериора е на нивото, което се очаква от марка като Maserati. Ще кажа, че материалите и аранжировката на всички контролни уреди ми харесват изключително много, само бутоните за смяна режимите на трансмисията върху 12,3-инчовия централен сензорен екран са малко объркващи (при стандартния модел си има скоростен лост).

Няма как да не отбележа традиционния часовник по средата на арматурното табло, под който преминават високо разположените вентилационни отвори. Воланът е другият акцент, който вдига пулса. На него е разположен бутонът Старт/Стоп, както и огледален в дясната част, от който се сменят четирите режима на задвижване и се регулира твърдостта на амортисьорите на въздушното окачване.

Източник: CarMarket.bg

Grecale Folgore предлага режими GT, Sport, Off-Road и Max Range. Последният се съмнявам да бъде ползван често, тъй като този автомобил е всичко друго, но не и оф-роуд машина. Тя е създадена за асфалта, за яка динамика или комфортно пътуване именно заради споменатото въздушно окачване. Ще маркирам последния режим, който се активира, когато зарядът на батерията спадне под 16%. Той лимитира максималната скорост до 130 км/ч, реакцията на педала на газта, ще ограничи и функционирането на системата HVAC, за да стигнете до място за зареждане.

Междуосието на модела е 2,9 метра, което означава, че мястото в интериора е предостатъчно, още повече, че предните спортни седалки с масивна странична упора не са никак тънки, но това не отнема от мястото в областта на краката на втория ред. Маркирам и обема на багажника от 535 литра, който е повече от достатъчен за всичко необходимо.

Източник: CarMarket.bg

Моделът разполага с хронометър за измерване при „дърпане”, но с четирима човека на борда, това упражнение не е впечатлява. Иначе воланът е много твърд, информативен, лекото поднасяне на задната ос по прашния път на Боровец веднага бе коригирано от системите въпреки високото тегло, което прави модела инертен в завои. Моделът дава възможност да включите изкуствен звук, но аз това не го разбирам в електромобил, затова заложих на естествените звуци, ако клиентът иска V6, винаги може да към банкомата, какъвто е Grecale, най-продаваният модел на Maserati.

Folgore със сигурност ще има своята публика, защото вкарва нова технология и ново изживяване на борда, но това идва и на доста сериозна цена.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики:

Maserati Grecale Folgore

Размери

Дължина, мм: 4865

Широчина, мм: 1948

Височина, мм: 1651

Междуосие, мм: 2860

Собствено тегло, кг: 2480

Задвижване

Тип: два PSM електромотора

Капацитет на батерията (нето), kWh: 96

Макс. системна мощност, к.с.: 550

Макс. въртящ момент, Нм: 820

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 220

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,1

Среден разход, kWh/100 км: 22,6 – 20,6

Пробег, км (WLTP): 500

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: n/a

Коментари 3
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
Между приятели: -Ще заведа гаджето си на кино, за да видя дали може да мълчи два часа.  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

В РС Македония искат край на комисията с България

В РС Македония искат край на комисията с България

Свят Преди 6 часа

"Левица": Категорично "не" за вписване на българите в конституцията

Пуснаха Жерар Депардийо след арест и разпит

Пуснаха Жерар Депардийо след арест и разпит

Свят Преди 7 часа

Две жени твърдят, че са станали обект на сексуален тормоз от страна на актьора

Бивш германски войник призна, че е шпионирал за Русия

Бивш германски войник призна, че е шпионирал за Русия

Свят Преди 9 часа

Обвиняемият: Това беше погрешно

Русия обяви, че настъпва в Украйна

Русия обяви, че настъпва в Украйна

Свят Преди 11 часа

Кремъл твърди, че ще постигне всички свои цели

д

Защо семейството полицаи влезе с над 200 кг багаж в “Един за друг”?

Любопитно Преди 11 часа

Полицейското семейство Маргарита и Кристиян са поредната двойка, която напуска “Един за друг”

Генералният секретар на НАТО отиде в Киев

Генералният секретар на НАТО отиде в Киев

Свят Преди 12 часа

Столтенберг каза, че на път за Украйна са още оръжия и боеприпаси

;

Любовната история на цар Борис ІІІ и Йоанна Савойска

Любопитно Преди 12 часа

Любовта им - чиста и истинска, непродиктувана от политически или лични интереси

Много повече общуване в чужбина: Отдай се на приключения!

Много повече общуване в чужбина: Отдай се на приключения!

Технологии Преди 12 часа

Наслади се на пътуване в чужбина с А1 Roaming Revolution

ЕК призова България да подобри своя национален план в областта на енергетиката и климата

ЕК призова България да подобри своя национален план в областта на енергетиката и климата

България Преди 12 часа

От държавите членки се изисква да представят своите окончателни актуализирани планове до 30 юни

Разследват документна измама, свързана с Кирил Петков и „Да запазим Корал“

Разследват документна измама, свързана с Кирил Петков и „Да запазим Корал“

България Преди 13 часа

Кирил Петков твърди, че това е „поредният ченгеджийски номер“

ГЕРБ, БСП, "Синя София", ИТН и независими срещу проекта за "Патриарх Евтимий"

ГЕРБ, БСП, "Синя София", ИТН и независими срещу проекта за "Патриарх Евтимий"

България Преди 13 часа

Проектът за бул. "Патриарх Евтимий" бе представен в петък от заместник-кмета по транспорт

Отвъден живот

Добре дошли в града, в който всеки говори с мъртвите

Любопитно Преди 13 часа

Ако вярвате в задгробния живот, това е една задължителна дестинация

НСО опроверга Денков, охраната му не е свалена

НСО опроверга Денков, охраната му не е свалена

България Преди 13 часа

От НСО посочват, че изпълняват стриктно вменените им „със закон задължения”

Доброволци засадиха 1300 нови фиданки в района на село Негован

Доброволци засадиха 1300 нови фиданки в района на село Негован

България Преди 13 часа

Над 100 служители на Пощенска банка се включиха в инициативата, която е част от мащабния проект „Новата гора на София – 2“

Как да се грижим за здравето на детските зъби: Научете с нас

Как да се грижим за здравето на детските зъби: Научете с нас

Любопитно Преди 14 часа

„Ох, на мама!“ има удоволствието да обяви своето първо голямо целодневно БЕЗПЛАТНО събитие за всички бъдещи и настоящи родители