Проектиран в Швеция, произведен в Китай, тестваме Lynk&Co 08
Източник: CarMarket.bg

К итайската инвазия в Европа и България трябваше да се случи със скоростта на блицкриг. Не стана, затова китайците се отдръпнаха леко, прегрупираха се и сега отново атакуват. Този път обаче с далеч по-правилната стратегия: с изграждане на дилърска мрежа и залагане не само на електромобили, а на хибриди и плъг-ин хибриди. И на качество. Стратегия, която започва да дава резултат. Защото всички китайски компании вече държат 5% пазарен дял в Европа, който тепърва ще расте. Някои анализи казват, че той може да достигне 25% до 2035 г., което означава, че за много от т. нар. наследствени производители идват смутни времена.

В цялата тази стратегия се намесва и китайското правителство, което наскоро обяви, че ще ограничи леко експорта, но целта на този ход е да се получи контрол върху износа, за да се ограничи този със съмнително качество. Именно последната дума е най-коментирана, когато става дума за китайски автомобили. И не случайно, историята на китайските продукти е такава, че повдига въпроси.

Източник: CarMarket.bg

Но основателни ли са те в този случай? Според мен отговорът е „НЕ“, защото тук говорим за произведен в Китай автомобил (повечето MINI-та също са произведени там), но изграден върху платформа на Volvo, а самата марка е създадена в Швеция, от екип, идващ от Volvo. Дизайнът е шведски, инженерите също, парите и батерията идват от Китай. На мен ми звучи като прекрасна комбинация.

И тук идва още един факт, който трябва да се уточни от самото начало: освен че говорим за голям SUV, това е плъг-ин хибридът, който предлага най-големия пробег в изцяло електрически режим, цели 200 км по WLTP, като най-близкия му конкурент е на около 150 км, при това отново с произход Китай.

Горният параметър Lynk&Co 08 постига благодарение на батерия с капацитет 40 kWh, като по този начин клиентът получава движение в града само на ток, почти за без пари, а извън града имате спокойствието на ума да не се притеснявате, че „токът ще свърши“. И достатъчно мощност. И достатъчно безопасност, петте звезди от EuroNCAP са достатъчен атестат за това.

Източник: CarMarket.bg

Третият модел в гамата на Lynk&Co разчита на дизайнерски език, до който ние вече се докоснахме, след като тествахме електрическия 02. Средноразмерният SUV има отличителен светлинен подпис и фарове, разположени висока над калниците, стигащи почти до А-колоните. Под тях минава интерактивна LED лента. Плъг-ин хибридът няма решетка. Вместо това има голям въздухозаборник във формата на трапец, за да създаде X-образното „лице“.

Отличителен елемент в профила на Lynk & Co 08 са елементите Tech Totem в предните врати. Те интегрират камерите и сензорите на автомобила на едно място. И, да не забравяме, 21-цоловите джанти (в първото ниво те са 19-ки).

Тестваме Geely Starray: Dacia има аналог (видео)

Haval H9 е микс от много на брой изненади (тест драйв)

Дизайнът на задната част е по-скоро елегантен, като основният акцент тук е светлинната лента през цялата широчина, като светлините започват дълбоко под С-колоните. Тестовият автомобил бе изпълнен в бяла перла (в горното ниво за цвят не се доплаща), която контрастираше чудесно под лъчите на есенното слънце с черния покрив и гланцираните черни брони, колесни арки и странични огледала без рамки. Самите те са с капкообразен дизайн, без рамки са и страничните прозорци на вратите.

Източник: CarMarket.bg

Интериорът и материалите обаче са нещото, което ме впечатли най-много. Започвам с видимите неща: 12,3-инчово LCD приборно табло, придружено от 15,4-инчов голям сензорен екран. И, както може да се досетите, абсолютно всичко (е, добре, има, за щастие, бутони върху шофьорската врата за страничните огледала и прозорците) се контролира от него. Китайците са луди по тази тенденция, в Европа нещата са малко по-различни. Лично аз предпочитам да имам физически бутони за най-често ползваните функции, но такива няма. За щастие има меню за бърз достъп, което са отваря с плъзгане на пръст отгоре надолу по екрана. Ако го нямаше, човек остава изгубен.

Добрата новина е, че графиката и бързината на дисплея са на висота, така че за клиентите, които се кефят на електронни джаджи, това ще им допадне. Едно е сигурно, конфигурацията изглежда много модерно. Интуитивно ли е, не съм сигурен, все пак и панорамата (с щора) трябва да я отваряш през менютата.

Материалите и сглобката обаче са на нивото на премиум брандовете. Седалките са много удобни, с много висока странична упора и дори бих казал, че са красиви. Облицовани в кожа (синтетична, естествена кожа в Европа предлагат само луксозните брандове) и алкантара, с подглавници, в които има вградени високоговорители.

Източник: CarMarket.bg

Две са нивата на оборудване, Core и More, като второто предлага на клиентите си аудио система Harman/Kardon с 23 високоговорителя и 1600 вата мощност! С такава бе оборудван и тестовият автомобил, който освен всичко друго предлага още масаж на седалките, споменатата панорама, амбиентно осветление и 21-цолови джанти, освен всичко друго.

В областта на задвижването Lynk&Co 08 предлага безпрецедентен изцяло електрически пробег до 200 km (WLTP) – най-дългият сред плъгин хибридите, предлагани в Европа. В комбинация с 1,5-литровия бензинов двигател, общият пробег надхвърля 1100 км (60 л резервоар). Батерията под пода е с капацитет 40 kWh (39,6), с каквато могат да се похвалят доста други изцяло електрически модели.

Източник: CarMarket.bg

И още нещо, по което моделът се различава от конкурентите си. За разлика от тях, които могат да се похвалят с бързо DC зареждане с 50 kW, китайският модел разчита на максимални 85 kW за зареждане, като така батерията може да се зареди от 10 до 80% за 33 минути.

Това, на което не може да разчита, е най-големият минус. Говоря за факта, че Lynk&Co 08 е само на предно предаване, докато основните му плъг-ин конкуренти са с четири задвижващи колела. Контра аргументът е, че в Западна Европа този факт не е от толкова голямо значение, но ние живеем на територия, на която 4х4 задвижването е издигнато в култ.

Екзотика, но не от Китай: тестваме наследника на SsangYong

Citroen C3 Aircross изпъква с уникално преимущество (ВИДЕО РЕВЮ)

На пътя този факт се отразява в една по-чувствителна на подаване на газ в завой предница, което на хората, предпочитащи динамично шофиране няма да им допадне. Ако обаче сте в другата крайност, а именно комфортът и спокойствието са водещи, то проблеми (освен ако не сте в планината на сняг) няма.

Не мога да подмина факта, че автомобилът е отлично обезшумен, за което спомага и челното акустично стъкло. Но дори и при включване на 1,5-литровия двигател, това става без да ви напряга. Шумът от гумите, макар и много големи, също е чудесно подтиснат. Не мога да подмина и щедрото пространство в областна на краката на втория ред седалки.

Lynk Co 08
Lynk Co 08 Източник: CarMarket.bg

Другата тема, която е изключително дискусионна, когато стане дума за китайски автомобили (и не само), са цените. В този случай Lynk&Co 08 се предлага само в две нива на оборудване, споменах вече, като стартовата цена е 103 639 (при нея може да се доплати само малко под 1000 лв. за един от двата [от общо пет] специални цвята). Второто ниво на оборудване идва на малко над 111 000 лв., като тук получаваш абсолютно всичко, опции няма.

Много и е това? Леле, знам, че според вас е адски много, нечувано, скандално... Но не, това не е така, защото, когато се коментират цени, трябва да има перспектива и точната отправна точка за сравнение: размери и задвижване. Ето ви една такава дълбочина.

Източник: CarMarket.bg

От официалния представител на Lynk & Co посочиха като конкурент Skoda Kodiaq. Моите уважения, но Skoda-та не се доближава до китайския си конкурент по отношение на качество на материалите и оборудване. Затова аз смятам да погледна първо към Hyundai Santa Fe в 5-местното му изпълнение. Моделът е дълъг 4830 мм, с 10 мм повече от 08. Корейският плъг-ин хибрид е със само 253 к.с., но пък с 4WD. Стартова цена 111 300, топ цена 129 800. Китайският модел е само с предно, но с 345 к.с. и топ цена 111 000 лв.

Друг конкурент е Mazda CX-60, който е малко по-къс, 4745 мм, но като мощност е съпоставим: 327 к.с., но отново с AWD. И ДВГ-то е 2,5-литров. Стартовата му цена е 94 190 лв. и достига максимум 119 090 лв. с ДДС (12 високоговорителя Bose).

И тук, за разлика от други европейски пазари, Lynk&Co 08 има абсолютно точен конкурент. Това е китайският Wey 05, чиято батерия е 39,67 kWh, аналогично на 08. Да, пробегът му е „само“ 146 км, но говорим за 4х4 задвижване, а но по-важното: 476 к.с. и 847 Нм. Цената му е 110 000 лв. Тук гаранцията (на каросерията) е 5 години и 100 000 км, докато при 08 – 4 години и 120 000 км.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

Lynk&Co 08

Размери

Дължина, мм: 4820

Широчина, мм: 1915

Височина, мм: 1685

Междуосие, мм: 2848

Тегло, кг: 2112

Двигател

Тип: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1499

Макс. системна мощност, к.с.: 137

Макс. системен въртящ момент, Нм: 230

Батeрия

Тип: NMC

Капацитет, kWh: 39,6

Електромотор, преден

Системна мощност, к.с.: 345

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 185

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,8

Пробег само на ток, км: до 200

Среден разход, л/100 км: 6,5 (празна батерия)

Вредни емисии СО2, г/км: 23

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 103 639

Още ревюта на най-новите модели на българския пазар ще намерите на CarMarket.bg

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
СОС отново не прие административната реформа на кмета Васил Терзиев

СОС отново не прие административната реформа на кмета Васил Терзиев

България Преди 7 минути

Той от своя страна обяви, че ще внесе доклада си в общината трети път

Пеевски: Никой няма да вземе властта през улицата

Пеевски: Никой няма да вземе властта през улицата

България Преди 18 минути

Депутатът заяви, че всичко, което е социално и е за хората, ще бъде защитено и „ДПС – Ново Начало“ ще го отстои

Шарън Озбърн се появява публично за първи път след трагичната смърт на съпруга си Ози

Шарън Озбърн се появява публично за първи път след трагичната смърт на съпруга си Ози

Любопитно Преди 36 минути

Шарън Озбърн присъства на специално коктейлно събитие, организирано от дизайнерката Ребека Валанс в Аки Лондон.

Наводнения и свлачища в Благоевградско след обилните валежи от дъжд

Наводнения и свлачища в Благоевградско след обилните валежи от дъжд

България Преди 50 минути

По данни на институциите няма пострадали хора

Крал Чарлз III

Дръзкият коментар от 5 думи на крал Чарлз към принц Уилям и Кейт при годежа им

Любопитно Преди 56 минути

Петнадесет години след като годежът им беше обявен публично, се припомня и реакцията на тогавашния принц Чарлз, която се превърна в хит

Доналд Тръмп

След „грозна“ и „прасенце“ – Белият дом защити Тръмп, изтъкна „откровеност“

Свят Преди 1 час

„Мисля, че това е една от многото причини американският народ да преизбере този президент – заради откровеността му“, заяви говорителят на Белия дом Каролайн Левит

Осъдиха жена за побой над учителка в класна стая пред учениците

Осъдиха жена за побой над учителка в класна стая пред учениците

България Преди 1 час

Случаят е от чирпанското село Зетьово

<p>Делото &quot;Пейо Пеев&quot;: Съдът не пусна на свобода Габриела Славова</p>

Не се явиха вещите лица по делото за убийството на Пейо Пеев

България Преди 1 час

Защитата на обвиняемата Габриела Славова-Пеева поиска изменение на мярката за неотклонение, която съдът не уважи

Прокуратурата повдигна обвинение на чужденец, ударил полицай в София

Прокуратурата повдигна обвинение на чужденец, ударил полицай в София

България Преди 1 час

По случая е образувано досъдебно производство за лека телесна повреда

Еманюел Макрон

Франция вдига бойната готовност: Макрон представя нова военна програма

Свят Преди 1 час

Макрон ясно заяви, че доброволците от националната военна служба няма да бъдат изпращани на фронтовата линия

Радостина изпрати Траян на елиминации в “Игри на волята”

Радостина изпрати Траян на елиминации в “Игри на волята”

Любопитно Преди 2 часа

Феномените са все по-близо до финалите в надпреварата за 100 000 лв.

Полша арестува руснак за хакерски атаки

Полша арестува руснак за хакерски атаки

Свят Преди 2 часа

Полша и други европейски държави засилиха наблюдението за враждебни действия от страна на Русия след вълната от палежи, саботажи и кибератаки, започнали след пълномащабната руска инвазия в Украйна през 2022 г.