Б ългарите са склонни да отделят до 10 000 лв. за автомобил на старо и до 30 000 лв. за чисто нов. Това сочат данни от проучването на Prodavalnik.com. То е направено сред 1600 онлайн потребители на възраст между 25 и 55 години от цялата страна. Според него в момента най-голямо е търсенето на икономични автомобили, като тяхната функционалност и марка са от съществено значение за родните потребители. Българските шофьори са категорични, че предпочитат да карат немски и японски автомобили. Добрата цена и безпроблемното приключване на сделката са особено важни за купувачите на возила. Опитът за прикриване на реалното състояние на автомобила в на-голяма степен би ги отблъснало да закупят даден автомобил.
Перфектният автомобил за българския потребител има разнообразни характеристики, но задължително е икономичен, не се разваля и минава отвсякъде. Като потвърждение на това са и думите на един от участниците в анкетата на Prodavalnik.com: „Зареждам, паля,тръгвам и безпроблемно отивам до желаната дистинация и се връщам“. Мечтаният автомобил за българина може да бъде кратко описан и с мнението: „с него да не се налага да купуваш къща до края на живота си”.
Интернет страниците за безплатни обяви са най-популярният източник за търсене на автомобил втора ръка. Почти всички участници в анкетата на Prodavalnik.com посочват, че биха търсили сделка директно със собственика. Категорията „Автомобили и авточасти” в сайта предлага именно това - над 26 хиляди предложения от частни лица и директен контакт между продавачи и купувачи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!