От 1969 г. насам „Годзила“ властва на пистата и пътя
Източник: netinfo

Nissan GT-R 2017 може да се похвали с обстойно освежен екстериор. Акцентите в предната част са новият капак на двигателя, променените брони, дневните светлини (DRL) и радиаторната решетка “V-motion”, чийто размер е увеличен, за да доставя повече въздух към по-мощния  20 к.с. двигател. Дизайнът на новия преден капак, чието деформиране е било неутрализирано, подобрява в голяма степен аеродинамичното притискане на предната част на автомобила при високи скорости (200 км/ч или повече).

Почти всички визуални промени, направени по екстериора на GT-R, целят подобряване на аеродинамичните параметри в три ключови области: генериране на притискаща сила, намаляване на въздушното съпротивление и оптимизиране на охлаждането на жизненоважните системи на автомобила.

Задната част на новия GT-R продължава да се определя от емблематичните кръгли стопове. Забелязват сребрист дифузьор и нови странични вентилационни отвори, които са вградени до двете двойки титаниеви ауспуси. Задната броня вече е със същия дизайн, който видяхме при GT-R NISMO, като се цели подобряване на въздушната обтегаемост в долната част на задницата на автомобила.

Купето на GT-R е облицовано с кожа Nappa (опция), арматурното табло е ново. Броят на бутоните за интегрираните навигационна и аудио системи е сведен от 27 на само 11 във версия 2017.

В сравнение с миналогодишния модел, мощността на всепризнатия битурбо 3,8-литров, 24-клапанов V6 двигател на GT-R е увеличена с 20 к.с. Сега тя възлиза на 570 к.с. при 6800 об./мин., благодарение отчасти на увеличеното налягането в турбините и запалителната система, която се контролира при всеки отделен цилиндър – технология, запазена досега за GT-R NISMO.

Двигателят “VR38DETT” е снабден и със симетричен, независим входящ и изходящ колектор с два високопроизводителни турбо компресора; вторична система за управление на въздуха подобрява работата на емисиите при студен старт, термостатично контролирана система за охлаждане на маслото; и напречно разположена система за мокро и сухо смазване.

Първо поколение (1969-1972)

След като дебютира през есента на 1968 по време на Токио Мотор Шоу, серийната версия на напълно новия GT-R бе представена пред публиката през февруари 1969. Под капака на този нов модел бе монтиран двигателят S20, разработен на базата на високопроизводителния 24-клапанов DOHC двигател от R380. Печелейки първата крайна победа по време на JAF Гранд При през 1969, първото поколение GT-R бе добре познат с времето си от 16,1 сек за спринта до 400 метра и максималната скорост от 200 км/ч.

Моделът може да се отличи с първия в света масово произвеждан четири клапанов двигател DOHC. В моторния спорт има 52 победи в Японския шампионат за туристически автомобили, включително невероятните 49 поредни победи.

Второ поколение (1973)

Моделът е лансиран през 1972 г. Задвижван от 24-клапанов, редови, 6-цилиндров DOHC двигател (S20), той бе един от първите японски автомобили, който бе оборудван с дискови спирачни и на четирите колела. Но производството му бе спряно след приблизително 200 бройки, когато на домашния му пазар бяха въведени много по-стриктни стандарти за изгорелите газове. Това обаче го прави много търсен сред колекционерите.

Трето поколение (1989-1994), R32

GT-R бе възкресен през 1989 след 16-годишно отсъствие. Познат като R32, той се задвижваше от 2,6-литров, редови, 6-цилиндров DOHC двигател (RB26DETT), генериращ 280 к.с. Това бе първият модел GT-R, в който е вградено задвижване на четирите колела.

Със своята електронно-контролирана система ATTESA E-TS и многоточково окачване, третото поколение GT-R държи невероятни рекорд в All-Japan Touring Car Championship, печелейки всеки старт, в който участва – 29 поредни победи. Има победи още в „24 часа на Нюрбургринг“ и „24 часа на Спа-Франкоршан“ през 1990, дублира победата в Белгия и през 1991 г.

Четвърто поколение (1995-1998), R33

Макар да е малко по-голям и тежък от предходния модел, четвъртото поколение GT-R, обозначен R33, бързо се откроява със своята подобрена стабилност, постигната чрез оптимизирано разпределение на тежестта, много по-корава конструкция на купето, подобрен контрол на сцеплението и категорично по-добро ускорение. В действителност, той поставя рекорд на прословутата „Нюрбургринг“ („Нордшлайфе“), завъртайки една обиколка за 7:59 мин. – с невероятните 21 секунди по-бързо спрямо R32.

На пистата извоюва титлата в японския GT Championship GT 500 през 1998.

Пето поколение (1999-2002), R34

R34 GT-R е последната версия на супер спортния флагман на Nissan, задвижван от двигателя RB26DETT и оборудван със системата ATTESA E-TS 4WD. Междуосието на R34 е с 55 мм по-късо от това на R33, което спомага за по-добро управление и динамика. Подобрената аеродинамика, включително нов дизайн на пода, генериращ значително по-висока сила на притискане, подпомогнаха пътното поведение на GT-R.

Успехите му на пистата включват титлата в японския GT Championship GT500 през 2001.

Шесто поколение (2007 до днес), R35

Представен за пръв път като концепция по време на Токио Мотор Шоу 2005, серийният GT-R дебютира на родния пазар точно две години по-късно, отново на същото изложение. Сега, в съчетание с типичните четири кръгли стоп светлини, GT-R е оборудван с би-турбо V6 двигател (заменящ предишния редови 6-цилиндров мотор) и технологично усъвършенствано задвижване на четирите колела.

Титлите са много: шампион в Super GT GT 500 през 2011; шампион в Super GT GT 500 през 2012; шампион в Blancpain Endurance Series през 2015; шампион в Super GT GT 500 / 300 Series през 2015; победител в „12 часа на Батхурст“ през 2015

- Скъпи, можеш ли да ми изневериш с друга жена? - Нави ме...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Влак блъсна кола на жп прелез, загина човек

Влак блъсна кола на жп прелез, загина човек

България Преди 1 час

Автомобилът е преминал през жп прелеза при спуснати бариери

Задържаният за убийството на Магдалена остава в ареста

Задържаният за убийството на Магдалена остава в ареста

България Преди 3 часа

Според съда съществува опасност да се укрие или извърши друго престъпление

Страшно земетресение, чакат цунами, евакуация в Чили

Страшно земетресение, чакат цунами, евакуация в Чили

Свят Преди 4 часа

Чилийските власти издадоха сигнал за евакуация на целия крайбрежен участък на Магеланския проток

Тръмп ще отнеме на Харвардския университет статута му на освободен от данъци

Тръмп ще отнеме на Харвардския университет статута му на освободен от данъци

Свят Преди 4 часа

"Те си го заслужават!", написа Тръмп в платформата Truth Social

Ново земетресение разтърси Истанбул

Ново земетресение разтърси Истанбул

Свят Преди 4 часа

Епицентърът на земетресението се е намирал на 23 километра от града

МВР и БАБХ установиха фалшиви хранителни добавки

МВР и БАБХ установиха фалшиви хранителни добавки

България Преди 4 часа

По случая е образувана проверка и е съставен констативен протокол

<p>&bdquo;Огромен удар&ldquo; за принц Хари</p>

„Огромен удар“ за принц Хари, загуби и обжалването по делото за полицейската му охрана

Свят Преди 5 часа

По време на делото от екипа на принц Хари заявиха, че „животът му е застрашен“

Нова тенденция в Румъния: Вълна от подкрепа за Джордже Симион в ТикТок

Нова тенденция в Румъния: Вълна от подкрепа за Джордже Симион в ТикТок

Свят Преди 5 часа

Потребители публикуват кратки видеа, в които "не казват за кого ще гласуват", а на заден план се чува песента "Доведи конете, Симионе"

Предлагат шефът на ДАНС да оглави Комисията по досиетата

Предлагат шефът на ДАНС да оглави Комисията по досиетата

България Преди 5 часа

Бившият конституционен съдия Константин Пенчев е предложен за негов заместник

Директорът на ОДМВР-Хасково подаде оставка

Директорът на ОДМВР-Хасково подаде оставка

България Преди 5 часа

До тук се стигна след напрежението снощи в Хасково

С този темп Русия ще превземе Украйна след три века

С този темп Русия ще превземе Украйна след три века

Свят Преди 5 часа

Невероятно е, че зашеметяващите загуби на хора и оборудване все още не са спрели руската армия

<p>Фенове на Ливърпул предизвикаха земетресение&nbsp;</p>

Фенове на Ливърпул предизвикаха земетресение от 1,74 по скалата на Рихтер

Любопитно Преди 5 часа

Не само феновете на Тейлър Суифт могат да предизвикват миниземетресение, доказаха учени

Бързината като стратегия: икономиката няма да чака

Бързината като стратегия: икономиката няма да чака

Любопитно Преди 5 часа

Международната обстановка допълнително се нагнетява и от митническата политика на Тръмп

11 кандидати ще се борят за президентския пост в Румъния

11 кандидати ще се борят за президентския пост в Румъния

Свят Преди 5 часа

Сред тях са четирима независими и седем, издигнати от партии

Започва ремонт на пети блок на АЕЦ "Козлодуй"

Започва ремонт на пети блок на АЕЦ "Козлодуй"

България Преди 6 часа

Шести блок на АЕЦ "Козлодуй" работи съгласно графика за електропроизводство