Новият Голф: Фолклорът и модерния дух
Източник: Асен Мазгарев / Sportni.bg
15

Седмото поколение на "Голф" вече е сред нас, с целия си блясък, с който се появи и през месец септември в Германия. "Иконата", както я наричат почитателите на VW, е все така вездесъща и обещава да продължи историята на модела по най-подобаващ начин.

Поглед отдалеч ни кара да забележим "по-облегнатия" профил на автомобила. Предницата е издължена, а цялото купе назад сякаш е седнало върху задните колела - нещо, което ни навява мисълта за премиум колите... а тя е все така "народна".

Новобранецът е малко по-нисък и по-широк, което допълнително усилва усещането, че е "здраво стъпил на земята".

Лицето пък е смръщено, решетката присвита, а филигранно оформените би-ксенонови фарове са издължени.

И все пак "Голф" не би изневерил на дедите си. Характерната задна "C"-колона е запазила формата си и все така поддържа собствения облик на модела.

Предният мост пък е изместен напред, като по този начин, освен подобряването на возията и устойчивостта, се е отворило и повече място за пътниците.

Колкото до интериора, централната конзола е ориентирана повече към водача, оформяйки нещо като кът в салона.

Върху нея е разположен новият 8-инчов цветен тъчскрийн диспей, нещо което липсваше в предишното поколение или по-точно беше по-малко.

Естествено налице са навигация и пълен контрол върху всички функции на мултимедийната система.

Верни на кредото си да предоставят новите и напредничави технологии в "народните коли", от VW са внедрили няколко важни системи, имащи отношение пряко и непряко към безопасността.

Такава е например системата за разпознаване на умората на водача. Тя се самосезира, като следи поведението на шофирането, сковаността в ръцете върху волана и отклоненията в траекторията, като своевременно сигнализира и учтиво моли за почивка.

Също така място в пакета на "Голф" е намерило и автоматичното регулиране на дистанцията, във функция от скоростта, както и "Front Assist" - наблюдението на случващото се пред автомобила и спирането в случай на нужда в градски условия.

Дългите светлини се регулират така, че да не заслепяват насрещно движещите се, а освен това "Lane Assist" спомага за ненапускането на лентата без изрично предупреждение с мигащи светлини. В някои от нивата на оборудване присъства и системата за разпознаване на пътните знаци.

Моделът се предлага с четири бензинови и два дизелови двигателя.

1,2 литра работен обем TSI - агрегатът с директно впръскване и принудително пълнене се продава във версии с мощности от 85 и 105 конски сили.

Най-мощният сред бензиновите пък е 1,4-литровият TSI, който се разпростира в диапазона от мощности от 122 до 140 к.с.

Интересното при него е, че той може да работи само с два от четирите си цилиндъра при честоти на въртене до 4000 об/мин. Това се прави с цел намаляване на разхода, като двата неработещи цилиндъра (втори и трети) остават със затворени клапани и освен с инерционните сили от движението на буталата и мотовилките, не намаляват по никакъв начин момента, който създават останалите два цилиндъра. Това, разбира се, се прави с цел икономия на гориво, като "Голфът" остава сдържан, но само едно по-рязко натискане на педала на газта може да открие целия му потенциал.

Дизеловите двигатели пък са 1,6 TDI с мощност от 105 конски сили и 2,0 TDI - 155 к.с., като последният е и най-мощният в гамата на немците.

Предавателните кутии са 5- и 6-степенни ръчно управляеми, а при автоматичните трансмисии царят 6- и 7-степенните DSG кутии с два съединителя.

Имах удоволствието да управлявам новия "Голф" тъкмо с такава DSG кутия и двулитров дизелов двигател.

Приятно впечатление ми направи смяната на предавки с две надолу при рязкото натискане на педала на газта, което се изпълнява много бързо, въпреки че системата с два съединителя на практика губи предимството на този тип конструкции при подобно превключване (и въобще, когато предавките се сменят в незходящ ред).

Като пътно поведение на "Голф" може да се постави оценка, близка до отличен, тъй като автомобилът крени съвсем слабо, а за курсовата устойчивост в режим на ускорение се грижи електронната стабилизираща програма.

С икономично шофиране могат да се постигнат забележителни стойности на разхода, като леко "стряскащото" число 3,8, което се появява на дисплея за среден разход в литри на 100 км при движение с 90 км/ч по междуградски път.

Разбира се, нещата се променят, когато сменим режима на управление на "Sport". Впечатление прави огромната разлика в поведението на тандема двигател-трансмисия, който изцяло променя облика си спрямо "Eco" режима.

Този двойнствен характер на "Голф" определено прави автомобила много универсален и се докосва до сърцата на феновете на марката... за пореден път.

Така седмото поколение на вездесъщия модел намира място в ежедневието - в седемте дни от седмицата и кореспондира с ярката си тенденция към използването му навсякъде и по всяко време.

За своя тест с автомобила разказа Асен Мазгарев от Sportni.bg.

Коментари 15
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

15 коментара
 
Семеен скандал: - Стига си врещяла, комшиите ни чуха! Влез в чата да се разберем като хората...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>Папата отрича тези слухове</p>

Папата отрича слуховете за възможно оттегляне

Свят Преди 3 часа

"Никога не съм се замислял по този въпрос. За момента - не, за момента - не. Наистина", каза папата

Международната космическа станция

Руски космонавти на борда на Международната космическа станция отпразнуваха завладяването на Луганска област

Свят Преди 5 часа

Руската космическа агенция "Роскосмос" описа успеха на руската армия като „ден на освобождението, който се празнува както на земята, така и в космоса“

Зеленски

Зеленски: Възстановяването на Украйна е обща задача за целия демократичен свят

Свят Преди 7 часа

Украинският премиер Денис Шмигал заяви, че Украйна се нуждае от план за възстановяване на стойност 750 милиарда долара

коронавирус

COVID-19 в Китай: Локдаун за 1,7 милиона жители в източна провинция

Теми в развитие Преди 8 часа

Те няма да имат право да напускат домовете си, освен за да бъдат тествани

В "Слънчев бряг" е неутрализирана схема за пласиране на наркотици

В "Слънчев бряг" е неутрализирана схема за пласиране на наркотици

България Преди 8 часа

Престъпната схема е била с участието на т.нар. викачи по заведенията

<p>Здравното министерство слива две болници в София</p>

Сербезова взе решение за вливане на МБАЛББ „Св. София“ в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“

България Преди 9 часа

С преобразуването на двете лечебни заведения УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ ще поеме дейността на МБАЛББ „Св. София“

Змийския остров

Украйна: Издигнахме знамето си на Змийския остров

Свят Преди 9 часа

"Военната операция приключи и…Змийският остров беше върнат под украинска юрисдикция", каза на брифинг Наталия Хуменюк

<p>Заради неприятелски действия:&nbsp;Путин няма да поздрави Байдън днес</p>

Песков: Путин няма да поздрави Байдън за 4 юли

Свят Преди 9 часа

"Това е свързано с факта, че сега се стигна до кулминацията на недружелюбната политика на САЩ към нашата страна", заяви Песков

Младежи пребиха с дървени колове възрастен мъж в Галиче

Младежи пребиха с дървени колове възрастен мъж в Галиче

България Преди 9 часа

Двамата нападатели – 15-годишен жител на Галиче и мъж на 23 г. от Ихтиман, са задържани в ареста с прокурорско постановление за 72 часа

Земетресение с магнитуд 4,1 разтърси Румъния

Земетресение с магнитуд 4,1 разтърси Румъния

Свят Преди 9 часа

Трусът, чийто епицентър е бил в окръг Бузъу, е бил на дълбочина 130 километра

.

Денков: Бъдещите учители трябва да изкарат стаж в "трудни" училища

България Преди 9 часа

Трябва да се работи за повишаване на качеството на образованието във всички училища, изтъкна акад. Денков.

<p>Почина изтъкнатият учен акад. Цветан Цветков</p>

Почина изтъкнатият специалист по криобиология и лиофилизация акад. Цветан Цветков

България Преди 9 часа

Името му завинаги ще бъде свързано с разработване на първото българско космическо меню, предоставено на двата полета в Космоса с българско участие, с което нашата страна зае трето място в света, след страните производители на храни за Космоса – САЩ и Русия

.

Катастрофа на АМ Тракия, двама души са пострадали

България Преди 9 часа

По първоначални данни има двама пострадали

Лисичанск

"Ад на земята": Какво разказват украински войници на източния фронт

Свят Преди 10 часа

„Командирите не се интересуват от това дали си психически пречупен. Ако сърцето ти бие, ако имаш ръце и крака, трябва да се върнеш обратно", разказва Олексий, член на украинската армия

Георги Свиленски

Свиленски: Преди да говорим за министерства, трябва да се обединим около приоритетите

България Преди 10 часа

Представихме нашите приоритети, които са утвърдени на Национален съвет, каза Свиленски, който участва в експертните разговори за изготвяне на управленска програма на правителство

Дамиен Абад

Рокада във френското правителство

Свят Преди 10 часа

Кризула Закаропулу, държавен секретар по развитието в оставка, срещу която има две жалби за изнасилвания, извършени в гинекологичната ѝ практика, запазва своя пост