Търсенето на употребявани електромобили е много ниско
Wey-S   
Източник: Vesti.bg
11

К итай е световният лидер в областта на електромобилите (и не само). Очаква се, че тази година там ще се продадат около 1,2 млн. е-коли. Но интересното е, че никой не иска да купува употребявани електромобили.

До това заключение стига проучване на Asia Times. То казва познатото: китайците харесват е-колите, но не и употребяваните. Единственото изключение е Tesla.

Изданието дава пример: 3-годишна Tesla Model S с пробег 38 000 км в Китай се продава за 475 300 юана (около $67 000), което се равнява на около 60% от цената на нов модел. Подобен употребяван автомобил, но BYD Song струва 119 800 (под $17 000), което е 40% от цената му като нов през 2017 г. Има и китайски електромобили, чиято цена след само 1 години употреба пада до 35% от първоначалната цена (като цената на бензиновите коли и след три години остава на нивата от 60-70% от първоначалната).

Основната причина за обезценката и липсата на интерес към вторичния пазар, е бързото развитие на технологиите. Тези китайски електромобили, които са били най-продавани преди 1-3 години, днес сериозно отстъпват в като технологии от новите електрически модели. Най-голямото отстъпление е на фронта на пробега и бързото зареждане. Освен това, клиентите на вторичния пазар се опасяват, че батериите на електромобилите са с влошено качество, което ще наложи смяната им, а тази процедура е доста „солена”. Качеството и сглобката също неща, които търпят доста критики.

Очакванията са, че тази тенденция скоро ще се промени. В края на 2019 г. прогнозите сочат, че около 10% от продадените нови коли ще са оборудвани с екологично чисти двигатели, през 2020 г. този процент ще стане 12, а през 2025 г. ще достигне 20%. При това субсидии получават само електромобилите, чиито автономен пробег не е по-малък от 250 км.

Днес лидер на пазара на електромобили в Китай е BAIC EU-Series. Електрическият седан EU5 е с мощност 215 к.с. и пробег от 416 км. До момента в страната от него са продадени 65 593 бройки, като в Поднебесната тази машина струва $32 500.

На второ място е BYD-Yuan EV S2 с реализирани до септември почти 43 000 продажби. Моделът има пробег от 410 км, предлага се с две версии на мотора (93 и 163 к.с.), като базовата цена е $25 000.

Третата позиция е за Baojun E-Series, който е аналог на smart. При него пробегът е около 250 км, идващи от батерия с капацитет 24 kWh. Малките му размери го правят идеален за града, а цената му от $14 700 помага за добрата реализация.

Къде в тази картинка се вписва Tesla. Ами едва на 15 място с реализирани за 8 месеца 14 439 продажби от Model S. Интересното е, че Model S е изпреварен от BMW 530Lе (12 позиция) и VW Passat GTE PHEV (13 позиция). В Топ 20 няма други модели от Европа или Америка, всички са китайски.

Вчера тествахме най-продавания електромобил в Европа (Renault ZOE), за който ще ви разкажем в най-скоро време.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Кой печели от електромобилите

Дизеловите двигатели са в пъти по-вредни от бензиновите

Daimler спира развитието на ДВГ, за да се концентрира върху е-колите

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

11 коментара
 
Ами ако шоколадът изчезне...?
Ексклузивно

Ами ако шоколадът изчезне...?

Преди 10 часа
Изтеглят граждани на ЕС от Ухан
Ексклузивно

Изтеглят граждани на ЕС от Ухан

Преди 12 часа
Силно земетресение разтърси Гърция
Ексклузивно

Силно земетресение разтърси Гърция

Преди 13 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини