24

Лудостта, която бе отприщена с „Дизелгейт“, доведе до това, че през последната година-две се говори постоянно за смъртта на двигателя с вътрешно горене. Дали ще се случи, кога ще се случи – за момента няма ясен отговор, но неоспорим факт е, че абсолютно всички компании гледат към електромобилите (или друг вид алтернативно задвижване), за да могат да покрият все по-строгите екологични стандарти. Това неминуемо ще доведе (в близко бъдеще) до изтласкване на ДВГ на заден план, като първият низвергнат е дизелът.

Но преди дни от Германия дойде новина, която е светъл лъч надежда за добре познатата ни технология.

Германският стартъп MWI Micro Wave Ignition AG има решение, което би могло да даде много силен отпор на задаващата се вълна нови електромобили. Инженерите на компанията са разработили нов метод за възпламеняване на горивото, заменяйки добре позната ни свещ с пулсиращи микровълни. Този метод, твърди компанията, може да снижи разхода на гориво с до 30%, а вредните емисии до 80%, тъй като горивото изгаря при по-ниска температура.

Компанията, базирана в малкото градче Емпфинген, има мощен „гръб“. Сред акционерите е Венделин Видекинг, бившият шеф на Porsche AG, който възроди емблематичната спортна марка.

Дизелът още не е достигнал пълния си потенциал на развитие

Mazda: в момента двигателят с вътрешно горене е по-добра алтернатива от електромобила

MWI са делегирали правата на Macquarie Capital, които търсят партньор, който да рекламира новата система и да увеличи финансовата мощ на компанията. Смята се, че MWI е в процес на преговори с големи производители от Южна Корея и Китай, но потвърждение за това няма, пише Automotive News.

Видекинг и други частни инвеститори държат 20-процентен дял в компанията, която се контролира от създателите си Армин и Волкер Галац.

“Убеден съм, че MWI е огромна иновация с голям пазарен потенциал,“ коментира Видекинг.

Подобна технология би могла да предпази и задържи конвенционалните автомобили по-дълго време на пътя. Тук е мястото да напомним, че има компании, които продължават да развиват нови технологии за ДВГ, една от които е Mazda.

Козът на MWI се крие в твърдението, че тяхната технология може да се вгради в съществуваща двигателна инфраструктура, а няма да налага създаването на напълно нов подход при изграждането на двигателя.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Проектът за постигане на 1600 км/ч по земя фалира

Honda разработва революционни батерии за електромобили

Пазарната капитализация на Tesla изпревари тази на Daimler