В Нови Сад, Белград, Ниш, Крагуевац и други градове в Сърбия се проведоха възпоменателни събития по повод 11 месеца от срутването на бетонната козирка на железопътната гара в Нови Сад, при което загинаха 16 души и един беше тежко ранен.
Организаторите – студентите, които вече месеци наред водят протест срещу режима на Александър Вучич, напомниха, че почти година след трагедията никой не е поел отговорност. Те призоваха гражданите събитията да протекат без музика и без шум.
В Белград хората се събраха пред гара „Прокоп“, откъдето се отправиха към жп гарата на Нови Белград. Пътната полиция временно спря движението по магистралата при моста „Газела“ в посока Ниш, за да може колоната, тръгнала от Земун, да се включи към шествието. В Нови Сад бе организирано събиране в университетския кампус, а в Ниш неформална студентска група свика гражданите под мотото: „Ниш помни. Ниш не забравя.“
В редица градове днес между 11:52 и 12:06 часа беше спазена „16-минутна тишина“ – в памет на жертвите.
Трагедията в Нови Сад се превърна в символ на по-широките протести срещу режима, които започнаха през ноември 2024 г., водени именно от студентите. Те обвиняват властите в корупция и некачествена реконструкция на жп гарата, завършила едва четири месеца преди срутването, в която участва китайска компания.
През септември Окръжната прокуратура в Нови Сад повдигна обвинения срещу 13 души, сред които бившият министър на строителството Горан Веси, неговата тогавашна заместничка Анита Димоски, бившата директорка на „ЖП инфрастуктура“ Йелена Танаскович, както и предшественикът ѝ на поста Небойша Шурлан.
Веси и още 13 лица са обвинени и от Специалната прокуратура за организирана престъпност, че при строителството на бързата жп линия от Нови Сад до унгарската граница, част от Коридор 10, са нанесли щети на държавния бюджет в размер на 115 милиона долара. В това разследване е включен и друг бивш министър на строителството – Томислав Момирович.
На 1 ноември 2024 г. бетонна козирка на железопътната гара в Нови Сад, Сърбия, внезапно се срути, отнемайки живота на 16 души и тежко ранявайки един. Трагедията шокира страната, тъй като инцидентът се случи само четири месеца след като мащабна реконструкция на гарата, осъществена от китайска компания, беше завършена.
В месеците след срутването, което бързо се превърна в символ на по-широко обществено недоволство, студенти в Сърбия започнаха масови протести срещу режима на президента Александър Вучич. Те обвиниха властите в корупция и некачествено строителство, настоявайки за поемане на отговорност. Протестни шествия и "минути мълчание" бяха организирани в Нови Сад, Белград, Ниш и Крагуевац, като демонстрациите продължиха месеци наред.В отговор на обществения натиск, на 5 ноември 2024 г. тогавашният министър на строителството, транспорта и инфраструктурата Горан Весич подаде оставка, поемайки обективна отговорност, въпреки че отрече субективна вина.
По-късно същия месец, Висшата прокуратура в Нови Сад съобщи за ареста на 11 души във връзка с инцидента, включително Весич, неговата заместничка Анита Димоски, бившата директорка на „ЖП инфраструктура“ Йелена Танаскович и нейния предшественик Небойша Шурлан.В края на декември 2024 г. Окръжната прокуратура в Нови Сад внесе обвинителен акт срещу 13 души, но съдът го върна за допълнително разследване. През юни 2025 г. Апелативният съд в Нови Сад отмени ареста на петима заподозрени, като им наложи домашен арест с електронно наблюдение.
Междувременно, през август 2025 г., Весич и друг бивш министър, Томислав Момирович, бяха задържани в отделно разследване за корупция, свързана с проекта за високоскоростна железопътна линия Нови Сад до унгарската граница, нанесло щети от 115 милиона долара.Единадесет месеца след трагедията, през септември 2025 г., Окръжната прокуратура в Нови Сад отново повдигна обвинения срещу 13 души, сред които Горан Весич, Анита Димоски, Йелена Танаскович и Небойша Шурлан, по случая със срутената козирка. Докато съдебните процеси продължават, студентите и гражданите отбелязват 11 месеца от инцидента.