У нгарският парламент одобри въвеждането на нов данък върху приходите от медийна реклама, който според медиите е опит на властта да наложи контрол върху работата им, предаде Франс прес.
Според новите правила медиите ще внасят 40% от рекламните си приходи под формата на данък. Мярката е част от серия данъчни промени, които според Франс прес са насочени срещу секторите с най-голямо присъствие на чуждестранни инвеститори.
След идването на власт на правителството на Виктор Орбан през 2010 г. подобна политика беше приложена в сектора на далекосъобщенията, разпространителската мрежа, енергетиката и банките, отбелязва агенцията.
Миналата седмица най-влиятелните телевизии и радиа прекъснаха емисиите си за 15 минути, а вестниците и основните интернет сайтове оставиха заглавните си страници празни в знак на протест срещу новия данък. Смята се, че въвеждането му ще доведе до фалит много медии и рекламни агенции.
В Унгария рядко се случва медиите, които по традиция се смятат за говорители на правителството, да се обединят срещу негово решение, посочва Франс прес.
Парламентът гласува ново законодателство, задължаващо всички медии да се регистрират в държавен регистър и да разпространяват "балансирана" информация.
Унгарският парламент е напълно контролиран от консервативната партия ФИДЕС на премиера Виктор Орбан, която разполага с две трети от депутатските места.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!