Ирландските авиационни служби отмениха всички полети от и за летищата в страната за шест часа във вторник заради нов облак вулканична пепел, идващ от Исландия.
Забраната важи от 7 ч. сутринта до 13 ч. местно време.
В съобщението на летищните власти се казва, че решението е базирано на посоката, в която се движи облакът.
Късно снощи и Британското управление за гражданска авиация обяви забрана на полетите над шотландските Хебридски острови поради риск вулканична пепел да попадне в двигателите на самолетите.
Това е първото спиране на полетите във Великобритания и Ирландия от 22 април - седмица след изригването на исландския вулкан.
Новите ограничения няма да засегнат самолетите, които обикновено използват ирландското и британското въздушно пространство
за полети до други дестинации,
понеже заплахата от вулканичната пепел съществува на много по-ниски височини от тези, на които летят самолетите по международните линии.
Двете големи авиокомпании, базирани в Ирландия - "Райънеър" и "Еър Лингъс", оповестиха отменянето на над 200 полета и изразиха съмнение, че обслужването ще се възобнови преди 14,00 ч. (13,00 ч. по Гринуич, 16,00 ч. бълг. време).
"Еър Лингъс" уточни обаче, че всички освен един от трансатлантическите й полети ще бъдат изпълнени по-късно днес, с потенциално закъснение.
Вулканът Ейяфятлайокутл, който се намира на 200 км. от столицата Рейкявик, започна да изригва пепел на 14 април.
Поради движението на получилия се облак от вулканична пепел европейските служби за сигурност на въздушния транспорт спряха полетите.
Повечето от летищата на Европа бяха затворени напълно почти цяла седмица - от 15 до 20 април.
На 21 април почти целия въздушен трафик на Стария континент бе възобновен, но въздушната блокада струва на авиоиндустрията стотици милиони евро.
Реакцията на Европейския съюз по време на въздушната блокада бе обект на силни критики от авиопревозвачите, които поискаха нови правила за реакция при такъв тип кризи.
Според авиокомпаниите страните членки реагирали пресилено на заплахата от пепелта, с което увеличили и без друго големите загуби на бизнеса.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!