Децата на възраст между 8 и 14 години в Европа не познават свят без интернет, но въпреки това предпочитат да се срещат с приятелите си на живо, сочат резултатите от проучване на компанията "Уолт Дисни", цитирани от Ройтерс.
Проучването е извършено сред 3020 деца във Великобритания, Германия, Франция, Испания, Италия и Полша.
Резултатите показват, че поколението XD, както го наричат от "Уолт Дисни", съчетава пристрастеността към високите технологии със семейните ценности и използва интернет за игра и писане на домашни.
"Децата от поколението XD проявяват засилен интерес към социално-икономическите проблеми и високите семейни ценности, и вече демонстрират поведенчески модели, които ще окажат голямо влияние върху бъдещето", казва тъководителката на проучването Виктория Харди.
Въпреки широката популярност на социални мрежи като "Фейсбук", почти една трета от запитаните са заявили, че предпочитат да се срещат с приятелите си лице в лице, макар че 44% смятат, че интернет им помага да поддържат връзка с тях.
Повече от седем от всеки десет деца използват интернет за игри, а 59% използват мрежата, за да си пишат домашните.
В отговорите си децата демонстрират висока социална отговорност. 90% твърдят, че е важно да се вземат мерки за съхраняване на природата, а 74% твърдят, че редовно рециклират продуктите, които могат да бъдат рециклирани.
Традиционните ценности също намират място в отговорите на децата. 70% от тях заявяват, че за тях е важно да пестят от джобните си пари и че хората, на които се възхищават най-много, са родителите им.
Децата продължават да мечтаят за професии, към които техните предци са се насочвали в детска възраст преди бума на информационните технологии. Петте най-предпочитани професии са ветеринарен лекар, учител, футболист, лекар и полицай.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!