Тази година американците изглежда са били по-спокойни по празниците и са направили повече покупки в сравнение с миналата Коледа.
Това дава основание на търговците за известен опитимизъм, сочи изследване на компанията МастърКард ъдвайзърс (MasterCard Advosors'), която следи всички форми на плащания, включително и в брой.
Повечето похарчени за празнични покупки пари означават, че търговците на дребно са успели да избегнат повторение на срива преди година - дори в условията на затегнато кредитиране и безработица от над 10%.
Печалбите също се очаква да бъдат по-високи, тъй като магазините имаха една година да планират складовите си наличности, за да посрещнат потребителското търсене, и не е трябвало да прибягват до разпродажби, се казва в анализа.
От 1 ноември до 24 декември продажбите на дребно в САЩ са се увеличили с 3,6% спрямо спада от 3,2 на сто за същия период преди година, показват данните на МастърКард ъдвайзърс.
По-значителен ръст има в търговията с обувки, мебели и битова техника, както и с мъжки дрехи. При дамското облекло се запазват отрицателните нива, но все пак има известно минимално обръщане на тенденцията.
При бижутата и луксозните стоки увеличението на продажбите е с по-малко от 1%.
"Миналата година икономиката бе в критично състояние. Тази година състоянието й е стабилно", посочва Майкъл Макнамара, вицепрезидент на компанията.
Зимната буря, която сполетя североизточната част на страната, принуди купувачите да си останат у дома в събота преди Коледа и доведе до спад на продажбите.
Хората обаче изглежда са компенсирали загубата като са пазарували повече преди бурята и в дните преди Коледа.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!