О свен Лофтъс, вестникът е интервюирал и един от продуцентите му - Иън Маркуорд, който също нарича София свой дом.
"Работил съм в американската политика, за кампании в Южна Дакота, пет години на Капитолия, и прецених, че ще е забавно да поработя и зад Океана.
Така през 2004 г. се оказах в Украйна", споделя той. Престоят му там съвпаднал с "оранжевата революция".
"Работех с екипа на Юшченко. После чух за възможностите в България, където се запознах с Джим.
Всеки, който е минал през кампания, разпознава светкавично кои вършат работата. И оттам нататък ти се иска да продължиш да работиш с тях независимо по какъв проект", добавя продуцентът.
Лофтъс на свой ред споделя, че в България е дошъл да снима политически реклами и е направил тук около 50 висококачествени клипа.
Сред тях били и т.нар. "тийзъри", с които успял да "излъже" избирателния закон, позволяващ политическа агитация само в месеца преди вота.
Джим ръководеше кампанията на Надежда Михайлова за местните избори през 2003 г. и въпреки провала беше повикан отново да оглави в сянка предизборния щаб на СДС за парламентарните избори две години по-късно, припомнят наши наблюдатели.
По-късно като провал бяха отчетени неговите идеи и реализации за предизборни тв клипове и пропагандни материали.
В СДС се говореше, че всъщност той е администрирал харченето на парите, които са дошли от Демократическата партия на САЩ като материална помощ за кампаниите на сините.