"Да бъдеш или да не бъдеш?", този класически въпрос е преобърнат в "Да пиеш или да не пиеш?". Тук публиката би добавила "Колко?", но това вече е друга игра.
Младежкият театър засега се нагърбва да забавлява зрителите с поредния бродуейски хит. В Ню Йорк пиесата на Януш Гловацки се играе под името "Фортинбас е пиян", а у нас Урумов избира простото "Аз, Фортинбас". Действието се развива в Норвегия, а героите инспирират убийствата и интригите при датските съседи в "Хамлет". "Да бъдеш или да не бъдеш" моментално става "Да пиеш или да не пиеш" за холандския принц Фортинбас в блестящото изпълнение на актьора Петър Някоголов. Той години наред имат проблеми с чашката и се опитал да го преодолее. Този автобиографичен момент много ярко бележи изпълнението му. Екипът се опитва да отговори на въпроса - що е това общество и управление, що за птици са хората и властта и може ли властта да се опие от собственото си тщестлавие.
Истинската провокация в спектакъла обаче не е хапливия, на места много директен текст, а в ужасяващата баталия на сцената. Хвърчат отрязани глави, трупове. Героите ходят разголени, а някои дори се подиграват с Хамлет. Негов двойник се мярва на сцената по бельо. Един особен спектакъл, с добър ритъм и свежо чувство за хумор.
Отрязани глави и трупове в Младежкия театър
"Да бъдеш или да не бъдеш?", този класически въпрос е преобърнат в "Да пиеш или да не пиеш?". Тук публиката би добавила "Колко?", но това вече е друга игра.
1 февруари 2000, 10:00