Плащат субсидиите от ЕС през банка, информира "24 часа". Отбелязва се, че от 2007 г. се спира раздаването на земеделските субсидии на ръка.
Изплащането им ще става задължително по банков път. Това са правилата на ЕС, за да има прозрачност при всички плащания, е обяснението на зам.-земеделският министър Бюрхан Абазов, цитирано във вестника. Според статията 165 000 са стопанствата в страната, които имат право на субсидия.
В интервю за "Дневник" министърът на финансите Пламен Орешарски заявява, че и след като изтече срокът на споразумението с МВФ през септември т.г., страната ще остане в обхвата на наблюдение на макроикономическите параметри.
Раздялата с МВФ е невъзможна, ние сме акционери там, казва Орешарски. За националното съфинансиране на еврофондовете ще търсим и заеми от международните банки, съобщава още финансовият министър.
"Вземат колата при три неплатени вноски" - под това заглавие "24 часа" обяснява, че през този месец предстои Министерския съвет да разгледа проект на закон за потребителския кредит.
Ако си купите кола на лизинг и забавите вноските с повече от три месеца, могат да ви вземат колата, посочва изданието. Проектът задължавал банки и лизингови дружества да обявяват реалното оскъпяване на потребителските си заеми, като същото важи и при реклама на ипотечни кредити.
Пускаме поне два аутобана до 2010 г., извежда още "24 часа" в темата си на втора и трета страница. Изданието посочва, че програмата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството предвижда до края на мандата на това правителство страната да има две работещи
магистрали и една в строеж.
В експлоатация първо трябва да влезе "Тракия" или "Марица" според експертите на ведомството.
Процедура за концесия на "Струма" се очаквало да има най-късно в началото на следващата година. Причината да се търси концесионер за аутобана била, че изграждането щяло да струва около 670 млн. евро, а предвидените средства от ЕС след 2007 г. били около 800 млн. евро.
Има опасност да отблъснем чуждите инвеститори, споделя в интервю за "Пари" председателят на комисията по транспорт и телекомуникации Йордан Мирчев. Той коментира, че в момента липсва стратегически подход за определяне на политиката в областта на транспорта.
Английски план за "Кремиковци" е друго от заглавията в "24 часа". След едногодишно наддаване ще има ли, или няма да има сделка през август м.г. "Кремиковци" стана част от световноизвестната стоманена фамилия Митал, пише изданието, като изтъква, че към настоящия момент прехвърлянето на акциите на новите собственици още не било отразено.
В същото време отчетите на комбината, публикувани в уебсайта на фондовата борса (БФБ), показвали, че само за една година "Кремиковци" е натрупал огромни загуби. Към септември 2004 г. комбинатът отчита печалба от 7,5 млн. лв., а година по-късно, за същия период на 2005 г. е на червено със 78,2 млн. лв.
Вестникът обяснява, че в петък трима министри и индийските собственици на комбината са се срещнали, за да търсят решение на проблемите му.