90% от компаниите в САЩ и Европа се борят със сайтовете за избягване на URL-филтрирането
John E. Dunn, Techworld
90% от компаниите в САЩ и Европа се борят с феномена на „анонимните проксита" (anonymous proxies) - уеб сайтове, използвани за избягване URL-филтрирането, се казва в проучване.
Изследването е проведено от британската компания Bloxx, специализирана във филтриране достъпа до уеб съдържание. Тя е запитала 146 фирми от различни сфери и част от клиентите си, за да определи дали прокситата им причиняват проблеми.
Само 10% са отговорили, че прокситата въобще не са проблем за тях, 37% са отговорили, че това е маловажен проблем, според 36% от анкетираните проблемът е напълно сериозен и 15% са отговорили, че за тях това е един от главните проблеми.
Почти 59% смятат, че проблемът се е появил в последната година, 8% отговарят, че им отнема повече от 4 часа работно ИТ време на седмица. Според четвърт от запитаните проблемът е станал труден за решаване.
Голяма част от филтриращите продукти не разграничават прокситата от останалите адреси, а според Watchguard само няколко продукта са в състояние да се справят. Заключението от това е, че URL филтрирането е остаряло средство.
Bloxx, предлагащи собствена технология за блокиране на проксита - Tru-View, смятат, че причината за използване на прокси сървъри не е порнографското съдържание в Интернет, а социалните мрежи. Компанията предлага просто да бъде разрешен достъпа до сайтовете - социални мрежи (често блокиращи достъпа на потребители до тях), посещавани от т.н. „Facebook поколение", като мярка за премахване мотивацията на потребителя да използва проксита.
Източник: IDG.BG