Р азработен е проект за изменение в съответна наредба, който предвижда за използването на уред, смущаващ дейността на полицейските радари, да се отнемат 10 контролни точки, каза министърът на вътрешните работи Румен Петков по време на парламентарния контрол.
Той отговори на питането на Мартин Димитров (ОДС) дали е разрешено у нас ползването на антирадари.
Използването на устройства, установяващи наличието на радарни измерители или уреди, смущаващи действието им, имат за цел единствено избягването на санкции от страна на контролния орган, тъй като на места са въведени ограничения на скоростните режими, каза Петков.
Той посочи, че антирадарите не допринасят по никакъв начин за безопасността на движението по пътищата, генерират аварийност и са в противоречие с изискванията на закона.
Петков уточни пред депутатите, че уредите, възпрепятстващи контрола на скоростта, се разглеждат в два аспекта - пасивни и активни.
Пасивните (известни най-вече като радар-детектори, б. ред.) са само индикатори за наличието на контролен уред и съгласно действащото законодателство използването им не е неправомерно и не може да бъде санкционирано, призна министърът.
Подобни уреди се предлагат свободно в търговската мрежа, добави той.
Използването на активните антирадарни уреди, които излъчват смущаващ сигнал и пречат на контролния прибор да отчита правилно скоростта, обаче е умишлено възпрепятстване на контролния орган да изпълнява задълженията си и се наказва съгласно разпоредбите на Наказателния кодекс, отбеляза Румен Петков.
Той добави, че Законът за движението по пътищата предвижда административна санкция за използването на такъв уред - глоба в размер до 50 лв.
От друга страна, ако устройството излъчва активни сигнали и не е лицензирано като източник-предавател, се нарушават изискванията на Закона за далекосъобщенията, което се контролира от комисията по регулиране на съобщенията, каза още министърът.
Формата, размерите и съдържанието на българските регистрационни номера на превозните моторни средства (МПС) съответстват на европейските регламенти относно признаването на вътрешния трафик на общността на отличителен знак на държава членка.
Това уточни Петков в отговор на питане на депутата от ДСБ Асен Агов защо в България не се издават европейски регистрационни номера, а национални.
Регламентът възприема като задължителен атрибут единствено и само отличителния знак на държавата членка по регистрацията, обясни министърът.
Той допълни, че това означава комбинация от една до три главни букви на латиница, показващи името на държавата членка, в която е регистрирано МПС.
При изграждането на нови улици и реконструкцията на стари в разработен проект на Столичната община (СО) за организацията движението приоритетно се предвижда да бъдат направени т. нар. джобове за контейнери за смет, заяви министър Петков в отговор на въпрос на народния представител от "Атака" Митко Димитров за мерките, които МВР предприема за освобождаване на лентите за движение от контейнерите за смет и от незаконните билбордове и рекламни пана.
Петков обясни, че към настоящия момент е решено контейнерите, които са на пътното платно, да се поставят във вътрешнокварталните улици, а не на централните булеварди. Там обаче пречка се оказват паркираните в малките улици автомобили и колите за извозване на смет маневрират трудно, каза министърът.
Според сега действаща разпоредба на Столичната община разполагането на контейнери за смет и разполагането на билбордове става след изготвяне на проект, който се заверява в отдел "Организация и безопасност на движението" към СО и в отдел "Пътна полиция" към Столичната дирекция "Полиция", посочи министърът.
Той увери, че всички съоръжения, които са монтирани по законния ред, не създават опасност и не пречат на движението. Друг е въпросът, когато контейнери се разполагат където не им е мястото, но това не е проблем, който може да реши МВР, каза Петков.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!