В доклад на анализаторската компания DisplaySearch, публикуван на 21 август, се казва, че за второто тримесечие на текущата година продажбите на телевизори в световен мащаб са нараснали с 11 % в сравнение със същия период на 2007-ма.
Независимо от факта, че ръстът за тримесечието е едва 3%, анализаторите са на мнение, че пред индустрията, която през пролетта се сблъска с проблеми в търсенето на усъвършенстваните, но все още доста скъпи продукти, най - после се откриват по-обнадеждаващи перспективи.
DisplaySearch информира още, че доставките в световен мащаб на плазмени телевизори са се увеличили с 52% в сравнение с второто тримесечие на миналата година и са достигнали 3,4 милиона товарни единици.
През май няколко от най-големите производители - Samsung, Sony, Sharp и Panasonic, започнаха да предлагат телевизори с по-малък диагонал на екрана.
Според Пол Ганьон, анализатор в DisplaySearch, компаниите Sony и Samsung са пуснали т.нар. „модели - изтребители", предназначени за по-ниския ценови сегмент. А малогабаритният модел на Vizio, според него, е трябвало да намали ефекта от появата на новите продукти на споменатите конкурентни компании.
32-инчовите плазмени телевизори Vizio се продават за не повече от 550 долара. В същото време цената на малогабаритните LCD телевизори на Samsung и Sony струват 699 долара, което е най-ниската цена, предлагана някога от двете компании.
Източник: IDG.BG