"Скалите не могат да се оплачат сами, ние сме тук, за да се оплачем вместо тях", казва председателят на съда, като отбелязва, че това може да е началото на една екологична революция. Твърдо решени да направят този случай национално достояние, съдиите действат с тежка ръка. Измервайки големината на щетите, те предвиждат глоби между 2700 и 63 000 евро - колосални суми за индийското общество. Най-големите глоби са предназначени за "Кока-кола" и индийския издател "MBD Books". "Кока-кола" се оправдава с обяснението, че рекламите са дело на местни дистрибутори.
"Пепси" ще плати 32 000 евро. Глобите ще бъдат събирани в специален фонд предназначен за реставрация на пострадалите повърхности - операция, която се изчислява на над 380 000 евро.
Мястото, разположено на над 4000 метра надморска височина, представлява истинско природно бижу и е много привлекателна туристическа атракция през четирите месеца на годината, когато е достъпно с кола. Но то явно е и любимо за безскрупулни рекламодатели. На площ от 56 км се наблюдават над 140 рекламни надписа. Те оказват пагубно влияние върху екосистемата на скалите и главно върху мъхестите скали и микроорганизмите. С избухването на скандала редица надписи са били заличени - пребоядисани в бяло или, още по-лошо, като повърхността на скалите е била изстъргана, информира Investor.bg.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!