- Инж. Добранов, има ли предвидената в бюджета субсидия за "Столичен автотранспорт"? Как се покриват разходите на дружеството?
- Вече шеста година столичният автотранспорт не получава субсидии от бюджета. Плащането се извършва на база цена на километър пробег, по силата на ежегодно сключван със Столичната община договор за възлагане изпълнението на транспортната задача.
При нас се изчислява въпросната цена на километър пробег, която е различна за различните видове автобуси и включва разходи за гориво, за поддръжка, амортизации и пр., отнесено към зададената ни транспортна задача в километри, след което собственикът - Столичната община, утвърждава тази цена и тя се залага в договора.
Плащането се извършва след фактуриране от наша страна на всички признати разходи, при което търпим и редица санкции - за неспазване културата на обслужване, за нерегулярност в движението, за неизвършени курсове и пр.

- Колко автобуса обслужват столицата? Какво е тяхното качество?
- Всекидневно дружеството обслужва 82 маршрута в столицата с 503 автобуса. Около 40% от парка е почти напълно амортизиран - това са автобусите "Икарус" (на снимката - бел.ред.). От 1992 г. започнахме подновяването с реномирани марки автобуси. Бяха закупени рециклирани автобуси "Мерцедес", които днес вече са претърпели поне по един основен ремонт и представляват 42% от наличния, сравнително запазен парк. 18% са новите автобуси "МАН" и "Мерцедес". След проведен от Столичната община търг с помощта на Европейската банка, очакваме доставката на 100 нови модерни автобуси. Столичната община следва да има единна политика за периодична промяна на остарелия и амортизиран парк.

- Как бихте определил транспортната инфраструктура в столицата? Кои са основните проблеми на столичния транспорт като цяло?
- Основно проблеми на автобусите на градския транспорт, а и на всички участници в движението, създава състоянието на пътната настилка. Почти всекидневно алармираме съответните инстанции за наличието на трудно преодолими дупки и неравности по маршрутите на градския транспорт и почти всекидневно ремонтираме прибрали се по тази причина аварирали автобуси.
Друг проблем е липсата на организация на движение по софийските улици, честите задръствания по оживените кръстовища, липсата на бус-ленти с приоритет за движение на градския транспорт, както и спрели или паркирали в района на спирките автомобили.
Всичко това пречи да спазваме графика, за което и търпим санкции. Немислимо е например да поставим на всяка спирка точното разписание на автобусите, както е в европейските страни, защото би било невъзможно да го изпълняваме.

- Какви са потенциалните последствия за столичани от финансовите затруднения в столичния градски транспорт? Вдигането на цените на билетите решение ли е?
- Тежкото финансово състояние на дружеството - въпреки усилията, които полагаме, - естествено се отразява най-вече на културата на обслужване: движат се по-малък брой автобуси, които и по-често аварират поради липсата на средства за текущо поддържане и ремонт. Поддържането на старата техника е много скъпо и допълнително усложнява финансовото състояние на дружеството. Поради просрочени задължения към доставчика на гориво - "Лукойл", в момента доставките се извършват в обстановка на несигурност, ден за ден и всекидневно сме изправени пред угрозата да спрем работа поради липса на гориво.
Вдигането на цените на билетите за единично пътуване само по себе си не е решение, тъй като често се пътува без билет, с "повишено внимание" за една-две спирки, или билетите се преотстъпват. При повишаване цената на единичните билети цените на картите се запазват. Целта ни е да стимулираме гражданите да закупуват карти и билети за многократно пътуване. По този начин се стремим да намалим гратисчиите за сметка на редовните пътници. Практиката в страните от ЕС е 60-65% от пътниците да се движат с карти за многократни пътувания, докато у нас този процент е едва 15%.

- Какъв трябва да е принципът на финансиране на транспорта?
- Принципът на финансиране, който се прилага в момента, е добър и е подобен на финансирането в другите страни. Целта е всички транспортни оператори на територията на града да са равнопоставени и във всеки момент да са наясно колко ще им бъде заплатено за изминатите километри.
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Вачо Бъндарака почина след 3-годишна битка с коварна болест</p>

Почина рок музикантът Иван Милев

България Преди 12 минути

През 1962 г. заедно с брат си Димитър основават група „Бъндараците“

Иран задържа танкер с незаконна пратка в Ормузкия проток

Иран задържа танкер с незаконна пратка в Ормузкия проток

Свят Преди 1 час

ИРНА публикува изявление на КГИР, в което се посочва, че танкерът е бил отведен в ирански териториални води

<p>Мерц запазва &quot;защитната стена&quot; срещу АзГ</p>

Мерц: Няма да има никакво сътрудничество с крайнодясната АзГ

Свят Преди 2 часа

Мерц последователно заявява, че блокът му ХДС/ХСС никога няма да работи с АзГ

<p>КНДР намали наполовина доставките на снаряди за Русия</p>

Украйна: КНДР намали наполовина доставките на снаряди за Русия

Свят Преди 2 часа

Около половината от снарядите, доставени от Пхенян, са били толкова стари, че е имало нужда да бъдат преработвани в руски заводи

Две коли се удариха челно на изхода на Лозен

Две коли се удариха челно на изхода на Лозен

България Преди 2 часа

При инцидента и двете коли са с унищожени предници

Обилни валежи предизвикаха свлачище в Индонезия, има жертви и изчезнали

Обилни валежи предизвикаха свлачище в Индонезия, има жертви и изчезнали

Свят Преди 2 часа

Свлачището, причинено от обилни валежи, удари три села в провинция Централна Ява

Жест на помирение: Ватиканът върна 62 артефакта на Канада

Жест на помирение: Ватиканът върна 62 артефакта на Канада

Свят Преди 3 часа

Повечето от предметите в колекцията са били изпратени в Рим от католически мисионери за изложба през 1925 г. в градините на Ватикана

<p>&quot;Те не могат да говорят, ти защо мълчиш?&quot;</p>

"Те не могат да говорят, ти защо мълчиш": Протест срещу насилието над животни в София

България Преди 3 часа

Граждани издигнаха транспаранти с надписи "Законите ни са по-мъртви от жертвите"

„Клетката“ 2 – битката на „малкия“ човек срещу системата

„Клетката“ 2 – битката на „малкия“ човек срещу системата

Любопитно Преди 3 часа

Премиерата на криминалната драма предстои в понеделник от 22:00 ч. по NOVA

Политическите реакции след отсрочката на санкциите срещу „Лукойл” у нас (ОБЗОР)

Политическите реакции след отсрочката на санкциите срещу „Лукойл” у нас (ОБЗОР)

България Преди 4 часа

Часове преди САЩ да обявят дерогацията за страната ни - Румен Спецов беше назначен за особен управител на активите на "Лукойл" в България

Малък самолет падна в Сърбия, има загинал и ранен

Малък самолет падна в Сърбия, има загинал и ранен

Свят Преди 4 часа

Загиналият е бил вторият пилот на 30 години, който е бил обявен за мъртъв на мястото на инцидента.

17-годишният син на Радан Кънев е задържан с марихуана

17-годишният син на Радан Кънев е задържан с марихуана

България Преди 4 часа

Бащата е повикан в районното, където се намира и в момента

<p>Трябваше ли ДНК-то на Хитлер да бъде изследвано?</p>

Трябваше ли ДНК-то на Хитлер да бъде изследвано – или просто да бъде оставено на мира?

Свят Преди 5 часа

Старателна работа на международен екип от учени успя да развенчае дългогодишния слух, че Хитлер е имал еврейски корени

Нощна атака: Украйна свали две ракети „Кинжал“ и 91 дрона, жертва в Днепър

Нощна атака: Украйна свали две ракети „Кинжал“ и 91 дрона, жертва в Днепър

Свят Преди 6 часа

Една ракета и 41 дрона са поразили целите си на 13 места в Украйна

Какво знаем за последните минути на екзекутирания Стивън Брайънт

Какво знаем за последните минути на екзекутирания Стивън Брайънт

Свят Преди 6 часа

Той избра да бъде екзекутиран чрез разстрел, вместо чрез смъртоносна инжекция или електрически стол

9 души загинаха, 32 ранени при взрив в полицейски участък в Кашмир

9 души загинаха, 32 ранени при взрив в полицейски участък в Кашмир

Свят Преди 6 часа

Сред загиналите при експлозията са разследващи полицаи и фотографи