0
- Инж. Добранов, има ли предвидената в бюджета субсидия за "Столичен автотранспорт"? Как се покриват разходите на дружеството?
- Вече шеста година столичният автотранспорт не получава субсидии от бюджета. Плащането се извършва на база цена на километър пробег, по силата на ежегодно сключван със Столичната община договор за възлагане изпълнението на транспортната задача.
При нас се изчислява въпросната цена на километър пробег, която е различна за различните видове автобуси и включва разходи за гориво, за поддръжка, амортизации и пр., отнесено към зададената ни транспортна задача в километри, след което собственикът - Столичната община, утвърждава тази цена и тя се залага в договора.
Плащането се извършва след фактуриране от наша страна на всички признати разходи, при което търпим и редица санкции - за неспазване културата на обслужване, за нерегулярност в движението, за неизвършени курсове и пр.

- Колко автобуса обслужват столицата? Какво е тяхното качество?
- Всекидневно дружеството обслужва 82 маршрута в столицата с 503 автобуса. Около 40% от парка е почти напълно амортизиран - това са автобусите "Икарус" (на снимката - бел.ред.). От 1992 г. започнахме подновяването с реномирани марки автобуси. Бяха закупени рециклирани автобуси "Мерцедес", които днес вече са претърпели поне по един основен ремонт и представляват 42% от наличния, сравнително запазен парк. 18% са новите автобуси "МАН" и "Мерцедес". След проведен от Столичната община търг с помощта на Европейската банка, очакваме доставката на 100 нови модерни автобуси. Столичната община следва да има единна политика за периодична промяна на остарелия и амортизиран парк.

- Как бихте определил транспортната инфраструктура в столицата? Кои са основните проблеми на столичния транспорт като цяло?
- Основно проблеми на автобусите на градския транспорт, а и на всички участници в движението, създава състоянието на пътната настилка. Почти всекидневно алармираме съответните инстанции за наличието на трудно преодолими дупки и неравности по маршрутите на градския транспорт и почти всекидневно ремонтираме прибрали се по тази причина аварирали автобуси.
Друг проблем е липсата на организация на движение по софийските улици, честите задръствания по оживените кръстовища, липсата на бус-ленти с приоритет за движение на градския транспорт, както и спрели или паркирали в района на спирките автомобили.
Всичко това пречи да спазваме графика, за което и търпим санкции. Немислимо е например да поставим на всяка спирка точното разписание на автобусите, както е в европейските страни, защото би било невъзможно да го изпълняваме.

- Какви са потенциалните последствия за столичани от финансовите затруднения в столичния градски транспорт? Вдигането на цените на билетите решение ли е?
- Тежкото финансово състояние на дружеството - въпреки усилията, които полагаме, - естествено се отразява най-вече на културата на обслужване: движат се по-малък брой автобуси, които и по-често аварират поради липсата на средства за текущо поддържане и ремонт. Поддържането на старата техника е много скъпо и допълнително усложнява финансовото състояние на дружеството. Поради просрочени задължения към доставчика на гориво - "Лукойл", в момента доставките се извършват в обстановка на несигурност, ден за ден и всекидневно сме изправени пред угрозата да спрем работа поради липса на гориво.
Вдигането на цените на билетите за единично пътуване само по себе си не е решение, тъй като често се пътува без билет, с "повишено внимание" за една-две спирки, или билетите се преотстъпват. При повишаване цената на единичните билети цените на картите се запазват. Целта ни е да стимулираме гражданите да закупуват карти и билети за многократно пътуване. По този начин се стремим да намалим гратисчиите за сметка на редовните пътници. Практиката в страните от ЕС е 60-65% от пътниците да се движат с карти за многократни пътувания, докато у нас този процент е едва 15%.

- Какъв трябва да е принципът на финансиране на транспорта?
- Принципът на финансиране, който се прилага в момента, е добър и е подобен на финансирането в другите страни. Целта е всички транспортни оператори на територията на града да са равнопоставени и във всеки момент да са наясно колко ще им бъде заплатено за изминатите километри.
Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Сержант обяснява на новобранците: - Ако камък бъде хвърлен нагоре, то той ще падне на земята. Това се дължи на земното притегляне. Новобранец: - А…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Любимката на шеф Ангелов си тръгна от Hell's Kitchen

Любимката на шеф Ангелов си тръгна от Hell's Kitchen

Любопитно Преди 4 часа

Брокерката Симона напусна надпреварата на крачка от черните куртки

Българчетата са първи в Европа по алкохол, цигари и канабис

Българчетата са първи в Европа по алкохол, цигари и канабис

България Преди 6 часа

Това сочи доклад на ООН за здравословното поведение на децата в училищна възраст

Две комисии подкрепиха законопроекта за рекламата на хазарта, браншът с остра реакция

Две комисии подкрепиха законопроекта за рекламата на хазарта, браншът с остра реакция

България Преди 7 часа

Според Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори ограничаването на рекламата ще доведе до ръст на залози в нелегални сайтове и обекти

Полша предупреди Русия, че ще загуби войната с НАТО

Полша предупреди Русия, че ще загуби войната с НАТО

Свят Преди 7 часа

Шикорски: Единствената надежда на Путин е нашата липса на решителност

Румен Радев настоя за ясна стратегия за българската енергетика

Румен Радев настоя за ясна стратегия за българската енергетика

България Преди 8 часа

Радев: Политиката и законодателството следва да се правят със загриженост и отговорност към България

Починa театралният режисьор Александър Илиев

Починa театралният режисьор Александър Илиев

България Преди 8 часа

Режисьорският му дебют е с „Адвокатът Пиер Патлен” във Видинския театър през 1986 г.

ММС не дава „Септември“ и „Юнак“ на Столична община

ММС не дава „Септември“ и „Юнак“ на Столична община

България Преди 9 часа

Министерство на младежта и спорта не е било уведомено

Електроразпределителна мрежа

Само в Унгария са плащали по-ниски цените на ток от нас за второто полугодие на 2023 година

България Преди 9 часа

Битовите сметки за електричество и газ в ЕС са намалели в сравнение с периода през 2022 г.

Бременна ли е отново Кайли Дженър?

Бременна ли е отново Кайли Дженър?

Любопитно Преди 10 часа

Спекулациите започнаха да набират скорост заради нейна снимка

Съд отмени присъдата на Харви Уайнстийн

Съд отмени присъдата на Харви Уайнстийн

Свят Преди 10 часа

В решението си съдиите се позовават на грешки в начина, по който е бил проведен процесът

о

Пеещите фонтани в Пловдив отново работят (ВИДЕО)

България Преди 10 часа

Музикално-светлинното шоу продължава 30 минути

Новите AI телевизори са тук, готови за спортното лято

Новите AI телевизори са тук, готови за спортното лято

Любопитно Преди 10 часа

Изкуственият интелект ще направи картината още по-красива и реалистична

НС одобри 250 млн. лева ежегодно за „Мини Марица Изток“

НС одобри 250 млн. лева ежегодно за „Мини Марица Изток“

България Преди 10 часа

В мотивите е посочено драстичното намаление на електропроизводството от въглищни мощности