- Инж. Добранов, има ли предвидената в бюджета субсидия за "Столичен автотранспорт"? Как се покриват разходите на дружеството?
- Вече шеста година столичният автотранспорт не получава субсидии от бюджета. Плащането се извършва на база цена на километър пробег, по силата на ежегодно сключван със Столичната община договор за възлагане изпълнението на транспортната задача.
При нас се изчислява въпросната цена на километър пробег, която е различна за различните видове автобуси и включва разходи за гориво, за поддръжка, амортизации и пр., отнесено към зададената ни транспортна задача в километри, след което собственикът - Столичната община, утвърждава тази цена и тя се залага в договора.
Плащането се извършва след фактуриране от наша страна на всички признати разходи, при което търпим и редица санкции - за неспазване културата на обслужване, за нерегулярност в движението, за неизвършени курсове и пр.

- Колко автобуса обслужват столицата? Какво е тяхното качество?
- Всекидневно дружеството обслужва 82 маршрута в столицата с 503 автобуса. Около 40% от парка е почти напълно амортизиран - това са автобусите "Икарус" (на снимката - бел.ред.). От 1992 г. започнахме подновяването с реномирани марки автобуси. Бяха закупени рециклирани автобуси "Мерцедес", които днес вече са претърпели поне по един основен ремонт и представляват 42% от наличния, сравнително запазен парк. 18% са новите автобуси "МАН" и "Мерцедес". След проведен от Столичната община търг с помощта на Европейската банка, очакваме доставката на 100 нови модерни автобуси. Столичната община следва да има единна политика за периодична промяна на остарелия и амортизиран парк.

- Как бихте определил транспортната инфраструктура в столицата? Кои са основните проблеми на столичния транспорт като цяло?
- Основно проблеми на автобусите на градския транспорт, а и на всички участници в движението, създава състоянието на пътната настилка. Почти всекидневно алармираме съответните инстанции за наличието на трудно преодолими дупки и неравности по маршрутите на градския транспорт и почти всекидневно ремонтираме прибрали се по тази причина аварирали автобуси.
Друг проблем е липсата на организация на движение по софийските улици, честите задръствания по оживените кръстовища, липсата на бус-ленти с приоритет за движение на градския транспорт, както и спрели или паркирали в района на спирките автомобили.
Всичко това пречи да спазваме графика, за което и търпим санкции. Немислимо е например да поставим на всяка спирка точното разписание на автобусите, както е в европейските страни, защото би било невъзможно да го изпълняваме.

- Какви са потенциалните последствия за столичани от финансовите затруднения в столичния градски транспорт? Вдигането на цените на билетите решение ли е?
- Тежкото финансово състояние на дружеството - въпреки усилията, които полагаме, - естествено се отразява най-вече на културата на обслужване: движат се по-малък брой автобуси, които и по-често аварират поради липсата на средства за текущо поддържане и ремонт. Поддържането на старата техника е много скъпо и допълнително усложнява финансовото състояние на дружеството. Поради просрочени задължения към доставчика на гориво - "Лукойл", в момента доставките се извършват в обстановка на несигурност, ден за ден и всекидневно сме изправени пред угрозата да спрем работа поради липса на гориво.
Вдигането на цените на билетите за единично пътуване само по себе си не е решение, тъй като често се пътува без билет, с "повишено внимание" за една-две спирки, или билетите се преотстъпват. При повишаване цената на единичните билети цените на картите се запазват. Целта ни е да стимулираме гражданите да закупуват карти и билети за многократно пътуване. По този начин се стремим да намалим гратисчиите за сметка на редовните пътници. Практиката в страните от ЕС е 60-65% от пътниците да се движат с карти за многократни пътувания, докато у нас този процент е едва 15%.

- Какъв трябва да е принципът на финансиране на транспорта?
- Принципът на финансиране, който се прилага в момента, е добър и е подобен на финансирането в другите страни. Целта е всички транспортни оператори на територията на града да са равнопоставени и във всеки момент да са наясно колко ще им бъде заплатено за изминатите километри.
Младоженец към жена си: – Мамо… извинявай, скъпа!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Зеленски подчерта важността на дроновете и предложи помощ на НАТО

Зеленски подчерта важността на дроновете и предложи помощ на НАТО

Свят Преди 2 часа

Украйна тази нощ предприе масирана въздушна атака срещу Русияа

Болсонаро е пуснат от домашния си арест за две операции

Болсонаро е пуснат от домашния си арест за две операции

Свят Преди 3 часа

Той пристигна в болница, ескортиран от въоръжена полиция

Снимката е илюстративна

Как един откраднат касов апарат може да те направи престъпник пред очите на държавата

България Преди 6 часа

Апаратът е бил откраднат от служебен автомобил, разбит и разграбен

Как Тръмп се превърна в говорител за обществото след смъртта на Чарли Кърк?

Как Тръмп се превърна в говорител за обществото след смъртта на Чарли Кърк?

Свят Преди 7 часа

Именно държавният глава пое главна роля в комуникацията на зловещия случай

а

Румъния: Русия руши сигурността в Черно море

Свят Преди 8 часа

Това се казва в изявление на Министерството на отбраната

.

Верижна катастрофа с две жертви затвори Прохода на Републиката

България Преди 8 часа

Произшествието е станало между селата Въглевци и Вонеща вода

Марко Рубио пристигна в Израел

Марко Рубио пристигна в Израел

Свят Преди 8 часа

Рубио пристига в Израел, след като заяви, че правителството на американския президент Доналд Тръмп непоколебимо подкрепя Израел

„Все още търся равновесие“: Шарън Озбърн с първо послание след смъртта на Ози

„Все още търся равновесие“: Шарън Озбърн с първо послание след смъртта на Ози

Любопитно Преди 9 часа

Шарън използва Instagram, за да сподели едно от първите си публични изявления след смъртта на съпруга си

Снимката е илюстративна

Два влака дерайлираха в Русия, разследват саботаж

Свят Преди 9 часа

Двата инцидента станаха няколко часа след експлозия вчера късно вечерта

"Игри на волята" посреща нови воини на Арената в извънреден епизод тази вечер

"Игри на волята" посреща нови воини на Арената в извънреден епизод тази вечер

Любопитно Преди 9 часа

Трима претенденти ще се борят за участие в приключението на живота си

Катастрофа между три коли на пътя Стара Загора – Димитровград, има пострадали

Катастрофа между три коли на пътя Стара Загора – Димитровград, има пострадали

България Преди 10 часа

Движението в района на село Тракия е ограничено

От Барби до Сали Райд: Пътят на първите американки в Космоса

От Барби до Сали Райд: Пътят на първите американки в Космоса

Любопитно Преди 10 часа

През 1978 г. НАСА обяви 35 нови астронавти за нова ера на космическите полети – и шест от тях бяха жени

Папа Лъв ХІV празнува 70-ия си юбилей

Папа Лъв ХІV празнува 70-ия си юбилей

Свят Преди 10 часа

В традиционната си неделна молитва той благодари на Бог, на роднините си и на всички, които се молят за него

8-те най-щури момента от историята

8-те най-щури момента от историята

Любопитно Преди 10 часа

Миналото е пълно с малко известни факти, които променят представите ни за събитията

Украйна удари Русия с над 360 дрона, пожар пламна в петролна рафинерия

Украйна удари Русия с над 360 дрона, пожар пламна в петролна рафинерия

Свят Преди 10 часа

Не се съобщава за пострадали при нападението