- Инж. Добранов, има ли предвидената в бюджета субсидия за "Столичен автотранспорт"? Как се покриват разходите на дружеството?
- Вече шеста година столичният автотранспорт не получава субсидии от бюджета. Плащането се извършва на база цена на километър пробег, по силата на ежегодно сключван със Столичната община договор за възлагане изпълнението на транспортната задача.
При нас се изчислява въпросната цена на километър пробег, която е различна за различните видове автобуси и включва разходи за гориво, за поддръжка, амортизации и пр., отнесено към зададената ни транспортна задача в километри, след което собственикът - Столичната община, утвърждава тази цена и тя се залага в договора.
Плащането се извършва след фактуриране от наша страна на всички признати разходи, при което търпим и редица санкции - за неспазване културата на обслужване, за нерегулярност в движението, за неизвършени курсове и пр.

- Колко автобуса обслужват столицата? Какво е тяхното качество?
- Всекидневно дружеството обслужва 82 маршрута в столицата с 503 автобуса. Около 40% от парка е почти напълно амортизиран - това са автобусите "Икарус" (на снимката - бел.ред.). От 1992 г. започнахме подновяването с реномирани марки автобуси. Бяха закупени рециклирани автобуси "Мерцедес", които днес вече са претърпели поне по един основен ремонт и представляват 42% от наличния, сравнително запазен парк. 18% са новите автобуси "МАН" и "Мерцедес". След проведен от Столичната община търг с помощта на Европейската банка, очакваме доставката на 100 нови модерни автобуси. Столичната община следва да има единна политика за периодична промяна на остарелия и амортизиран парк.

- Как бихте определил транспортната инфраструктура в столицата? Кои са основните проблеми на столичния транспорт като цяло?
- Основно проблеми на автобусите на градския транспорт, а и на всички участници в движението, създава състоянието на пътната настилка. Почти всекидневно алармираме съответните инстанции за наличието на трудно преодолими дупки и неравности по маршрутите на градския транспорт и почти всекидневно ремонтираме прибрали се по тази причина аварирали автобуси.
Друг проблем е липсата на организация на движение по софийските улици, честите задръствания по оживените кръстовища, липсата на бус-ленти с приоритет за движение на градския транспорт, както и спрели или паркирали в района на спирките автомобили.
Всичко това пречи да спазваме графика, за което и търпим санкции. Немислимо е например да поставим на всяка спирка точното разписание на автобусите, както е в европейските страни, защото би било невъзможно да го изпълняваме.

- Какви са потенциалните последствия за столичани от финансовите затруднения в столичния градски транспорт? Вдигането на цените на билетите решение ли е?
- Тежкото финансово състояние на дружеството - въпреки усилията, които полагаме, - естествено се отразява най-вече на културата на обслужване: движат се по-малък брой автобуси, които и по-често аварират поради липсата на средства за текущо поддържане и ремонт. Поддържането на старата техника е много скъпо и допълнително усложнява финансовото състояние на дружеството. Поради просрочени задължения към доставчика на гориво - "Лукойл", в момента доставките се извършват в обстановка на несигурност, ден за ден и всекидневно сме изправени пред угрозата да спрем работа поради липса на гориво.
Вдигането на цените на билетите за единично пътуване само по себе си не е решение, тъй като често се пътува без билет, с "повишено внимание" за една-две спирки, или билетите се преотстъпват. При повишаване цената на единичните билети цените на картите се запазват. Целта ни е да стимулираме гражданите да закупуват карти и билети за многократно пътуване. По този начин се стремим да намалим гратисчиите за сметка на редовните пътници. Практиката в страните от ЕС е 60-65% от пътниците да се движат с карти за многократни пътувания, докато у нас този процент е едва 15%.

- Какъв трябва да е принципът на финансиране на транспорта?
- Принципът на финансиране, който се прилага в момента, е добър и е подобен на финансирането в другите страни. Целта е всички транспортни оператори на територията на града да са равнопоставени и във всеки момент да са наясно колко ще им бъде заплатено за изминатите километри.
-Иване, написа ли домашното на сина си по математика? -Да. -Дай да го препиша.  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Непоколебимият Мартин Методиев е новият шампион на Hell’s Kitchen

Непоколебимият Мартин Методиев е новият шампион на Hell’s Kitchen

Любопитно Преди 1 час

На финала той надви най-големия си опонент Ивайло в зрелищна вечерна резервация

Арести заради корупция в НАТО

Арести заради корупция в НАТО

Свят Преди 1 час

Белгийските, нидерландските, италианските, испанските и американските власти проведоха едновременни операции

Арестуваха българи в Солун за принуда към проституция

Арестуваха българи в Солун за принуда към проституция

Свят Преди 1 час

Принуждаваната колумбийка не е посмяла да се обърне директно към полицията

ФБР спря атака на „Ислямска държава“ в САЩ

ФБР спря атака на „Ислямска държава“ в САЩ

Свят Преди 1 час

Според ФБР младеж е планирал масова стрелба в „Детройтския арсенал“

Стармър: Атака срещу демокрацията

Стармър: Атака срещу демокрацията

Свят Преди 2 часа

Полицията продължава разследването на нападението срещу имот и автомобил, свързани със Стармър.

Поне 15 ранени от мълния във Франция

Поне 15 ранени от мълния във Франция

Свят Преди 2 часа

Лице с германска националност в тежко състояние

Огромен пожар в Испания, десетки хиляди бяха предупредени да не излизат

Огромен пожар в Испания, десетки хиляди бяха предупредени да не излизат

Свят Преди 3 часа

На този етап няма информация за ранени

МФ: Столична община разполага с достатъчно пари

МФ: Столична община разполага с достатъчно пари

България Преди 5 часа

МФ подчертава, че посочените суми представляват публична информация

Психолози настояват за разследване на Гюцова

Психолози настояват за разследване на Гюцова

България Преди 5 часа

Домашното насилие не е любов, а престъпление

Затварят изцяло пропадналия път Девин - Кричим

Затварят изцяло пропадналия път Девин - Кричим

България Преди 6 часа

Подпорната стена в участъка пропадна, а с нея и голямо парче от пътното платно

<p><strong><span style="color:#ff0000;">Метрото няма да спира</span></strong>, но блокадата на София остава</p>

Метрото няма да спира, но блокадата на София остава

България Преди 7 часа

Служителите са взели решение и в четвъртък да няма наземен транспорт.

Предлагат промени за първия учебен срок

Предлагат промени за първия учебен срок

България Преди 7 часа

Това е заложено в проекта за промяна в Наредбата за организацията на дейностите в училищното образование

„Страхувам се за живота си“: Хали Бейли с тежки обвинения срещу бившия си

„Страхувам се за живота си“: Хали Бейли с тежки обвинения срещу бившия си

Свят Преди 7 часа

„Не мога да позволя повече това насилие“, пише актрисата от "Малката русалка" в съдебни документи

Дженифър Лопес показа шевове на лицето си след инцидент (СНИМКИ)

Дженифър Лопес показа шевове на лицето си след инцидент (СНИМКИ)

Любопитно Преди 8 часа

Травмата е станала по време на репетициите на Американските музикални награди

<p>Съд отсъди срещу ЕК по казус с COVID ваксини и Урсула фон дер Лайен</p>

Съд на ЕС отсъди срещу Европейската комисия по казус с ваксини и Урсула фон дер Лайен

Свят Преди 8 часа

ЕК отказваше да предостави текстови съобщения между Урсула фон дер Лайен и шефа на "Пфайзер"