У чени от университета на Индианаполис в САЩ се опитаха да развенчаят някои митове за това кое е вредно и кое - полезно за здравето ни.

Например още от детството хората са учени да свикват с мисълта, че да се чете на слаба светлина е вредно за зрението.

Практически всяка девойка е предупреждавана от по-големите си приятелки, че започне ли да си епилира краката, окосмяването се увеличава. Или например мнозина са убедени, че хората средно използват едва 10% от възможностите на мозъка си.

Американските учени обаче не потвърждават нито едно от тези твърдения. По думите им някои митове изобщо нямат научна основа.

Например разпространеното мнение, че да се пият осем чаши вода дневно е полезно за здравето не можа да бъде потвърдено от никакви практически опити. Напротив, изследванията показаха, че за необходимия баланс на течностите в организма помага не водата, а соковете, млякото и дори чаят и кафето. Освен това учените предупреждават, че твърде голямото количество изпита вода може да бъде опасно за човешкия организъм.

Мнението, че човек използва само 10% от възможностите на мозъка си също бе отхвърлено като необоснован мит. Наблюденията върху пациенти с мозъчни травми показаха, че увреждания, в която и да е част на мозъка се отразяват еднакво негативно върху умствените способности, вегетативната система и върху маниерите на поведение.

Ето защо учените твърдят, че в човешкия мозък няма нито един неактивиран или нефункциониращ участък.

Прието е да се смята, че косата и ноктите на починалите продължават да растат още няколко часа след настъпването на смъртта. Учените обаче твърдят, че това впечатление е предизвикано от факта, че мускулите и кожата на починалия се свиват и на този фон косите и ноктите изглеждат по-дълги.

За да растат косите и ноктите, смятат специалистите, е нужна нормална дейност на хормоналната система, която спира в момента на смъртта.

Според научния доклад на Рейчъл Врийман, същата илюзия и оптическа измама карат жените да вярват, че при често епилиране окосмяването по краката им се увеличава, а космите стават по-тъмни и гъсти.

Работата е там, че те израстват вече без полупрозрачната "шапчица" на върха на косъма, която имат поначало, и по този начин се създава впечатлението, че стават по-тъмни и по-гъсти.

Смяташе се, че месото на пуйката съдържа повишено количество от веществото триптофан и затова хапналите пуешко на обяд ги избива на сън. Нови изследвания обаче показват, че това не е така. Месото на пуйката и кокошката, както и говеждото, съдържат еднакво количество триптофан и са абсолютно безвредни за здравето.

Въпреки всичко учените заявяват, че митовете, в чиято власт се намират много хора, макар да са абсолютно необосновани, не могат да навредят на онези, които ги споделят безусловно.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Японските ракети уплашиха Източна Азия

Японските ракети уплашиха Източна Азия

Свят Преди 4 часа

Токио засилва трупането на военен потенциал

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

България Преди 6 часа

Ще съставят акт за нерегламентирано заустване на непречистени отпадъчни води в Черно море

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

България Преди 8 часа

Предстои обезвреждане на установени опасни взривни вещества в района

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

България Преди 8 часа

Пациентката първоначално не потърсила медицинска помощ заради страх от оперативна интервенция

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Свят Преди 9 часа

Така Ливан става първата държава с основно арабско население без екзекуции

Новият механизъм за минималната заплата трябва да съчетае покупателната способност и издръжката на живот с движението на възнагражденията и производителността на труда.

Как ще се определя минималната заплата от 2027 г.

Парите ни Преди 10 часа

Правителството, синдикатите и работодателите се разбраха за критериите, но преговорите за новия механизъм продължават

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

България Преди 10 часа

От Министерството на здравеопазването и ИАМН изразяват своята най-дълбока признателност и поклон пред близките на починалата жена

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

България Преди 10 часа

Той е използвал заплахи, за да принуди жертвата

В Унгария избраха нов президент

В Унгария избраха нов президент

Свят Преди 11 часа

73-годишният юрист Андраш Бака беше избран с тайно гласуване със 140 гласа „за“

Над 179 000 души работят по трудов договор на 4 часа дневно, показват данните на НАП, поискани след споровете около новото изчисляване на трудовия стаж.

Колко хора ще засегне новото правило за трудовия стаж при работа на 4 часа

Парите ни Преди 11 часа

Промяната вече е оспорена пред Конституционния съд

Младежи от групата, винена за убийството на Георги Кузев, пребили чужденци и се снимали

Младежи от групата, винена за убийството на Георги Кузев, пребили чужденци и се снимали

България Преди 11 часа

Престъплението е разкрито при разследването на убийството на Младежкия хълм

<p>АЕЦ &quot;Козлодуй&quot; с превантивни мерки заради Дунав, блоковете работят по график</p>

АЕЦ "Козлодуй" с превантивни мерки заради нивото на река Дунав, блоковете работят по график

България Преди 11 часа

Екипите следят денонощно нивото на реката и почистват съоръженията за охлаждащата вода

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Свят Преди 11 часа

52-годишната жена е получила тежка черепно-мозъчна травма

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Любопитно Преди 12 часа

Реални проекти, подкрепящи екипи и свободата да учиш превръщат първите седмици в професионално приключение

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Свят Преди 12 часа

Това съобщи британската Служба за морски търговски операции