IBM активно придвижва ?mainframe? машините си от фамилията z9 към SMB сегмента.
Нов Web-сайт и специален софтуерен пакет за информационна сигурност ще помага на корпорацията в борбата с основните конкуренти HP и Sun Microsystems за спечелването на повече клиенти от бързорастящия сектор на малкия и среден бизнес, изтече информация от ?голямата синя?.
Сайтът е направен с очевидната идея да служи като онлайн общество на потребители, системни интегратори, софтуерни разработчици и научни организации. На него нови клиенти могат да си обменят съвети, мнения и информация относно евентуалното преминаване от традиционни сървъри към мейнфрейм платформи. За настоящите си клиенти пък IBM пуска усъвършенстван пакет за виртуализация z/VM с поддръжка за голямо количество виртуална памет и нов комплект Tivoli zSecure V1.8.1р предназначен за ?мониторинг на заплахите и съблюдаване на нормативните изисквания?.
В новата версия на zSecure IBM е използвала технологиите, придобити със закупуването на компанията Consul Risk Management през първото тримесечие на годината. Въпросната сделка е само част от стратегическа програма по опростяване на работата с мейнфрейм платформите, за която IBM е отделила 100 млн. долара.
Мейнфрейм за всеки бизнес
И така, в момента IBM предлага две версии на мейнфреймите си от серията z9: една от корпоративен клас за големи организации и съответните модели от ?бизнес-клас? - за малък и среден бизнес. Според Джим Сталингс, шефът на ?mainframe? подразделението на компанията и бизнеса със System z, въпросните системи са по-енергоефективни от сървърите, базирани на процесори Sun или Intel, и следователно могат да спестят доста пари на бизнес потребителите. Според мениджъра, рационалната архитектура на мейнфреймите е особено привлекателна за клиенти с нужди от обработка на големи количества информация, а тези клиенти стават все повече ? включително неголеми финансови фирми и банки ?от средно ниво?.
Икономическият ефект
По мнението на Сталингс, компаниите от сектора на малкия и среден бизнес разбират много добре, че не им е по джоба да актуализират ИТ инфраструктурата си на всеки две години, особено като се има предвид, че основните разходи отиват не за хардуер, а за обучение на персонала за работа с нови системи. Затова според него, все повече клиенти търсят не толкова процесорна или системна производителност, колкото максимален ?икономически ефект?.
Това е и главната причина за настоящия фокус на IBM върху добрите стари мейнфрейм платформи и въпреки, че залогът вече стига $ 100 млн., рискът е оправдан, смятат в компанията. И нищо чудно ? през първото тримесечие на 2007 г. чистата печалба на IBM в сравнение със същия период на м.г. е нараснала с 8%, достигайки $ 1,8 млрд., а общият обем на продажбите се е увеличил с 6,6% до стойност от $ 22 млрд. Компанията свързва въпросните ръстове именно с успехите на подразделенията за разработка на софтуер и за бизнеса с мейнфрейм системи от серията System z.
По материали от Computerworld Русия и IDG News Service
Източник: IDG.BG