Действително от въплъщаването на "Синята идея" в грамадно романтично-бароково платно в началото на 90-те на "Шипка" 6 не съм виждала произведения, които плътно да се доближават до политическото в нашето общество. Особено тези, които включват изображения на Симеон Сакскобурготски.
Вдясно от входа виждаме ковьорче - син бод зад игла на бял фон - изобразяващо жена с дете. Авторът е неизвестен, а произведението е от 1943. Този кич илюстрира умилението на хората от възцаряването на Симеон II в онази далечна епоха. Отглас от тези настроения видяхме и при завръщанията на монарха през 90-те. Сега вече отношението към премиера-цар е твърде далеч от умилението...
Сегашните настроения виждаме в оставената без заглавие работа на Олег Мавромати. Тя представя пикселирана снимка на Симеон Сакскобургготски, миг преди да се избистри на компютърния екран. Надписът с дебели черни букви под този образ гласи: "Нашият скъп - поскъпна с 10%".
Валери Василев показва внушителна и сложна инсталация от големи рисунки на премиера и някои от "възловите" министри, кравешки череп и малък остатък от пастет върху него. Заглавието на работата е също сложно и дълго: "За мълчаливата комета, вносните държавници и един пастет". От текста до произведението разбираме, че кометата е Сакскобургготски, министрите са съответно вносните държавници, а вносният пастет, консумиран от автора и семейството му, е опасен заради болестта "луда крава". Идеята е, че това е начинът ние, безкрайно издържливите българи, да бъдем най-сетне унищожени.