Ни и научни изследвания твърдят, че вероятно е невъзможно създаването на хора чрез клониране, информира Българската редакция на Би Би Си. В статия, публикувана в списание "Сайънс" (ScienceMag.org), американски учени пишат, че са открили важни различия в начина, по който се копира ДНК. Това означава, че клонираните човешки ембриони биха загинали бързо.

"От излюпването през 1962 година на първата клонирана жаба, учените успяха да клонират цяла редица животни - овце, кози, котки, мишки, а съвсем наскоро и застрашено от изчезване вид диво говедо. Учените обаче нямаха успех в опитите за клониране на примати - група същества, включващи човека, човекоподобните маймуни и маймуните", припомня научният кореспондент на Би Би Си Ричард Блек и допълва:

"Сега учените от университета в Питсбърг, работещи с маймуни, разбраха защо. При приматите ДНК на клонираните клетки не се копира точно при деленето на клетките. Някои клетки в крайна сметка се оказват с двойно повече ДНК, отколкото трябва да имат, някои - с половината от необходимото, други пък съвсем нямат. Ръководител на изследователския екип е Джералд Шатън, който обясни, че са се появили неочаквани досега биологически пречки пред репродуктивното клониране. Яйцеклетките на приматите са коренно различни отколкото при животните, където клонирането е успешно. С други думи, човешкото репродуктивно клониране (което никога не трябва да бъде изпробвано) ще се провали, казва ученият.
През последните месеци фирмата "Клонейд" продължи да твърди, че е създала клонирани бебета, въпреки че не представи доказателства. Последните изследвания изглежда ще докажат твърдо, че досега не са били създадени човешки клонинги. Това обаче оставя отворена врата за друг вид клониране - терапевтичното клониране, насочено към създаването на нови начини за лечение на заболявания. Този вид клониране се подкрепя от повечето учени. Изследователите в държави като САЩ, където все още няма закони за клонирането, се надяват, че последните открития ще накарат законодателите да разрешат терапевтичното клониране, като същевременно ще забранят създаването на клонирани бебета", съобщава научният кореспондент на Би Би Си Ричард Блек.

Междувременно препарираното тялото на овцата Доли - най-популярното в света клонирано животно - ще бъде показано пред публика днес в Шотландия. Препарираната Доли, починала по-рано тази година, е част от изложба, с която се отбелязват 50 години от откриването на структурата на ДНК.

Как да се подготвим за Никулден