"Фрапорт" взе морските летища, извежда "Стандарт".
Българо-германският консорциум "Фрапорт/БМ Стар" взема концесия за 35 години летищата във Варна и Бургас, реши вчера 5-членният състав на ВАС.
Държавата съучастник в аферата с парното, твърди изданието.
Държавната комисия за енергийно и водно регулиране е позволила в цената на парното да се калкулират неправомерно 33 млн. лева харчове на"Топлофикация", които не са свързани пряко с дейността на дружеството. Това става ясно от проверката в "Топлофикация" София, извършена от Агенцията за държавна финансова инспекция.
Парламентът ограничи директните клиенти на НЕК, пише "Дневник".
Парламентът не прие на второ четене предложението на правителството за промяна в Закона за енергетиката, свързан с възможността предприятията със собствена електропреносна мрежа да купуват ток директно от НЕК.
И строежът на Околовръстното шосе е обещан за септември, отбелязва още изданието.
Строежът на Околовръстното шосе на София може да започне още през септември. Очаква се в четвъртък Министерският съвет да вземе решение за началото на отчуждителните процедури край пътя, съобщи директорът на агенция "Пътища" Веселин Георгиев.
Фирмите ще плащат вече и за дъждовната вода на ВиК, четем в "Сега".
Шуменското ВиК е едно от първите в страната, в което стопанските потребители вече ще плащат и за дъждовната вода. Тази възможност бе дадена в новия Закон за водното регулиране и шуменското ВиК е първото в страната, което включва такава клауза в общите си условия, които влизат в сила тази седмица.
Земеделци подкараха тракторите по улиците, пише вестникът.
Зърнопроизводители от цялата страна протестираха вчера заради ниските изкупни цени на зърното и неработещата схема за евтина нафта. Около 300 арендатори и над 240 комбайни и трактори се включиха в 5-километровото протестно шествие в Стара Загора. Близо 50 машини задръстиха централната улица в Хасково.
Превозвачите окончателно с евролиценз, извежда "Пари".
След присъединяването на страната към ЕС българските превозвачи за международни превози на пътници или товари трябва да притежават т.нар. "евролиценз за извършване на превози" и на територията на България. Това предвиждат приетите на първо четене промени в Закона за автомобилните превози.
Миньори добиха 11 млн. т въглища, отбелязва финансовият ежедневник.
От началото на годината вече са добити 11 млн. т при бизнес план от 20,7 млн. т. През полугодието са изкопани, транспортирани и насипани 45 млн. куб. м земна маса, което е с 9 млн. куб. м повече спрямо миналата година, уточниха от ръководството на дружеството.
Четвърт милиард за пътища и училища, пише "Стандарт". Два заема от Световната банка ще поиска България. Първият е на стойност до 100 млн. долара и ще е за пътищата ни. Кредитът ще бъде отпуснат в рамките на финансовата година, която приключва на 30 юни 2007 година. Вторият е до 150 млн. долара и правителството го иска за провеждане на реформите в образованието и здравеопазването.
Нямаме летци, ще внасяме от чужбина, отбелязва "Труд". Българските авиокомпании нямат достатъчно пилоти и са принудени да наемат летци от чужбина. Това заяви транспортният министър Петър Мутафчиев, който отчете първата година от управлението си.
Недостигът е породен от обстоятелството, че българските пилоти предпочитат да работят в чужбина. Министърът отчете, че през последната година летищата и пристанищата вече излизат на печалба, като за първото полугодие на 2006 г. летищата са с обща печалба 18 млн. лева.
200 лв. може да струва само хубавото жито - това е оценката на зам.-министърът на земеделието Светла Бъчварова. В интервю за "Стандарт" тя описва ситуацията на зърнения пазар у нас в момента:
"Тъкмо приключихме с изпълнението на евроквотата на 6 август. Зърното се е изкупувало между 150-160 лева за тон. Цената на пристанищата беше 196 лева за тон. Вътрешният пазар е много внимателен. Мелниците купуват много малки количества, искат да се ориентират дали има хлебно зърно. На борсите няма предлагане, търсенето е на ниски цени и няма интерес от страна на продавачите."