Во олази намериха днес две тела при претърсването на
заседналия край остров Джилио италиански туристически кораб
"Коста Конкордия".
Това съобщиха световните агенции, като се позоваха
на италианската брегова охрана.
Двете тела са на италианец и испанец, предаде Франс
прес, като цитира агенция Анса.
Труповете на възрастните мъже са пренесени в болницата в
Гросето.
С тях потвърдените жертви
от злополуката с кораба стават пет, посочи бреговата охрана.
Телата били в задната потопена част на кораба,
който е заседнал
под наклон от почти 90 градуса до остров Джилио в Западна
Италия.
Междувременно след съпоставка на информацията броят на хората, смятани за
изчезнали след крушението на луксозния круизен кораб "Коста
Конкордия" в петък през нощта, беше сведен до 17, съобщи за
Франс прес президентът на област Тоскана Енрико Роси.
При проверка и съпоставка на данните установихме, че броят
на хората в неизвестност е по-малък - общо 17 души: 11 пътници и
шестима членове на екипажа, уточни той.
До момента спасителите съобщаваха, че все още не са открити
между 34 и 36 души.
По-рано днес стана ясно, че са открити още трима оцелели в круизния кораб.
Спасителните екипи бяха извадили двама от тях, а по-късно и третия - иалианецът Марико Джампетрони, който е член на екипажа на "Коста
Конкордия" и според италиански медии е със счупен крак.
Той беше локализиран когато пожарникари чуха шумове,
идващи от отчасти наводнен отсек на кораба.
През нощта бяха бяха спасени 29-годишни мъж и жена от Южна Корея,
пътуващи на сватбено пътешествие, след като спасители чули
виковете им в останала над водата част от кораба.
Двойката се
оказала блокирана в каютата си, когато след сблъсък на кораба с
подводен риф изгаснало електричеството и електронните ключалки
на вратите на каютите престанали да работят.
Очевидци на корабокрушение разказаха
как майки са се борили
за спасителни жилетки и че е имало битки за място в
спасителните лодки - апокалиптични сцени, сравними с тези при
катастрофата на Титаник, отбелязва Франс прес.
Счупихме стъкло в един коридор и грабнахме спасителните
жилетки, но понеже те не бяха достатъчно, започнахме да се бием
за тях, разказа за италиански вестници една от пътничките.
Друг пасажер описва паниката, която настъпила сред пътниците
в началото, когато корабът се блъснал в скала, токът спрял, а
корабът започнал да се накланя на една страна. Дори членовете на
екипажа, повечето от тях - чужденци - не знаеха какво да
правят, казва той.
Наистина цареше пълен хаос. Всички се блъскаха, катереха се
един връз друг, за да стигнат до спасителна жилетка, разказа
друга пътничка пред американската телевизия Си Ен Ен.
Според очевидци докато корабът потъвал, някои членове на
екипажа съветвали пасажерите да се върнат в каютите си.
Когато корабът започна да се накланя, настъпи пълен хаос.
Бяхме запратени в различни страни, много хора бяха ранени и
решихме да излезем да търсим спасителните лодки. Трябваше ни
повече от час, за да напуснем кораба, разказва друг пътник.
След като капитанът Франко Скетино беше арестуван, излезе информация, че той е напуснал
претърпелия корабокрушение туристически кораб
доста преди да
бъдат евакуирани последните пътници.
Това съобщи пред телевизия SkyTG24
прокурорът, натоварен да разследва корабокрушението.
На въпрос дали Франческо Скетино е напуснал кораба доста преди всички пътници да са изведени, прокурорът
Франческо Верузио отговори:
"За съжаление трябва да потвърдя това обстоятелство".
Според прокурора курсът, следван от кораба, не е бил
правилният, капитанът е бил на командния мостик и следователно е отговарял за
операциите. Прокуратурата разследва евентуалната отговорност и на други лица,
освен капитана и неговия помощник Чиро Амброзио.
Според някои италиански медии капитанът е бил на брега към
22,40 ч. по Гринуич, докато последните пътници са били евакуирани седем-осем
часа по-късно.
Още две жертви извадиха от круизния кораб в Италия
Междувременно стана ясно, че капитанът е напуснал претърпелия корабокрушение туристически кораб доста преди да бъдат евакуирани последните пътници
15 януари 2012, 18:09
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!