Автомобилът, създаден след 10-годишна интензивна работа на французина Гай Негре, работи с въздух под налягане 300 атмосфери, съобщава Би Би Си. Пълненето на резервоара може да става на всяка бензиностанция за няколко минути, а в домашни условия, с помощта на електрически компресор, ще са нужни около 4 часа.
Тайната на новия автомобил е в това, че четирицилиндровият двигател с обем 700 кубика и тегло 35 килограма, работи на принципа на смесването на въздуха под налягане с обикновен въздух.
Двигателят напомня много на този с вътрешно горене, но цилиндрите му са с различни диаметри - двата малки и два големи.
При работа на двигателя, малките цилиндри засмукват въздух, който се компресира и нагрява. След това той се изхвърля в големите цилиндри и се смесва със студен компресиран въздух, който идва от резервоара. Като резултат въздушната смес се уголемява и пуска в движение буталата, а те от своя страна коляновия вал.
Тъй като в двигателя не се извършва никакво горене, изхвърлените газове ще бъдат само чист въздух. Маслото пък ще се сменя на всеки изминати 50 хиляди километра.
Резервоарът е изработен от фибростъкло, ето защо няма опасност от взрив при свръхналягане. Най-страшното, което може да се случи, е резервоарът да се пукне и въздухът да излезе постепенно.
Френската фирма, която разработва автомобила заедно с изобретателя, възнамерява да го пусне в четири варианта - петместно семейно купе, миниван, такси и пикап. Първоначално ще се произвеждат по 3000 автомобила годишно във Франция, след което и във Великобритания.