"Кока-кола" и "М-Тел" отново най-силни марки в България
Източник: netinfo
Пд дуктите на най-голямата дигитална компания в България "НетИнфо" - АБВ Поща и АБВ*ICQ, са сред любимите марки на българина, сочи проучване, осъществено за втори път у нас чрез програмата "Супербрандс" (Superbrands.bg).

Изследването на потребителския сегмент на пазара посочи отново "M-Тeл" за най-силна българска марка. Лидер сред глобалните брандове е "Кока-Кола", която спечели и гласуването в интернет.

Мястото в "Супербрандс" означава, че марката е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите.

Супермарките трябва да демонстрират

качество, надеждност и познаваемост

Подборът се осъществява на два етапа: чрез тайно гласуване от независимото експертно жури - т.нар. борд на "Супербрандс-България", и чрез национален вот на потребителите в интернет.

Това дава възможност становището на специалистите да се разгледа успоредно с мнението на потребителите.

Членовете на борда не получават материално възнаграждение и не оценяват марка, с която са свързани - или брандове на свои конкуренти.

В журито, което се обновява ежегодно, влизат професионалисти в три области: агенции, работещи в различни сфери на маркетинга, мениджъри на ключови компании и бизнес организации, както и водещи журналисти от влиятелни медии.

Бордът за този проект се оглавява от проф. д-р Веселин Благоев, председател на Българската асоциация по маркетинг (БАМ).

В потребителското онлайн проучване са се включили 10 хил. души от цялата страна - 68% жени и 32% мъже.

Най-активни са били младите хора на възраст между 26 и 35 години. Най-голям дял (30%) са с доход на домакинството над 1500 лв.

Над 3/4 от участниците в изследването посочват, че са запознати с марките на пазара, а всеки трети е дори изключително добре запознат.

Решаващо влияние върху избора при покупка на стоки и услуги

оказват мнението на приятелите, ползвали тази марка, и конкурентните цени плюс добрата рекламна кампания и положителният образ на марката в медиите.

Жените се влияят в по-голяма степен от чуждото мнение, а мъжете отдават повече значение на известността на марката.

Приятелите имат влияние най-вече при младите от 18 до 25 години, докато конкурентната цена въздейства в най-голяма степен на хората над 45.

Известността на марката е водещ показател както при младите под 18 години, така и при над 45-годишните.

Грижата за потребителите, както и страната на произход са основните критерии, които повечето участници в изследването вземат предвид при избора на марка.

Всеки трети споменава и други важни фактори като политика за опазване на околната среда и етика на марката - например поддържа ли тя политика на лоялна търговска конкуренция, или е работодател, който не допуска дискриминация.

Повечето са склонни да заплатят по-висока цена

за любимата си марка, но предимно до 10% повече. Почти всички (91%) асоциират марковата стока с високо качество.

Половината от гласувалите смятат, че брандът разкрива в значителна степен тяхната индивидуалност, и заявяват лоялност към марките, които купуват.

Ако не са добре запознати със стоката или услугата, от която се нуждаят, повечето биха се доверили на известна марка.

Мнозинство са и онези, които търсят изгодна цена, но взимат стоката само ако харесват марката.

Общо 500 български и световни марки

в сферата на потребителските стоки и услуги (business-to-consumers) бяха избрани за "Супербрандс" у нас. Номинираните бяха разпределени в 29 категории.

Освен "Кока-кола" и "М-Тел", в първата десетка са "Гугъл", Би Ти Ви, "Нокиа", "Адидас", "Нескафе", "Милка", "Ариел" и "Сони".

В Топ 20 са намерили място още "Мерцедес-Бенц", "Глобул", "Хайнекен", "Майкрософт", Бе Ем Ве, "Нестле", "Найки", "Байер", О Ем Ви и "Туборг".

В отделните категории "Л'Ореал" води при козметиката и продуктите за лична хигиена, "Тандем" при месните продукти, "Капи" - при натуралните сокове, а "Девин" - при минералните води.

Народният театър "Иван Вазов"

е най-популярното име в сферата на свободното време и забавленията.

При вестниците "24 часа" е марка №1 сред всекидневниците, а "Капитал" - сред седмичните вестници. При списанията лидери в своите категории са "Тема", "Блясък", "Плейбой", "Космополитън" и "Мениджър".

Виното е "Тодороф", уискито - "Джони Уокър", водката - "Абсолют", а ракията - "Бургас 63".

Закусвалните "Макдоналдс" и сладкарниците "Неделя" водят при ресторантите и кафенетата.

При банките начело е Райфайзенбанк, а в застраховането - ДЗИ. При млякото любимата марка е "Данон Активия".
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Петима туристи загинаха по време на снежна буря в Чили

Петима туристи загинаха по време на снежна буря в Чили

Свят Преди 7 минути

Трагедията се разиграла в националния парк "Торес дел Пайне" в Патагония

,

Кои работници имат право на безплатна храна

България Преди 13 минути

Досега стойността беше 2 лева и 1 лев сътоветно за храна/напитки

Как да се лекувате в чужбина: Пълен наръчник от НЗОК

Как да се лекувате в чужбина: Пълен наръчник от НЗОК

България Преди 18 минути

Какви са условията и процедурите за това

Съучастничката на Джефри Епстийн живее в разкош в затвора

Съучастничката на Джефри Епстийн живее в разкош в затвора

Свят Преди 7 часа

Висш служител на затвора дори се е оплакал, че е „лакей на Максуел“

Сачева призова за законодателни промени за коледните добавки

Сачева призова за законодателни промени за коледните добавки

България Преди 8 часа

Сачева: Има възможност да се направи справедливо разпределение на средствата

<p>Федоров: Най-трудната ситуация от старта на войната</p>

Запорожие е в най-трудната ситуация от началото на войната в Украйна

Свят Преди 8 часа

Федоров: С армията обсъдихме въпроса как трябва да действаме

Конгресът в САЩ одобри отварянето на досиетата "Епстийн"

Конгресът в САЩ одобри отварянето на досиетата "Епстийн"

Свят Преди 8 часа

Тръмп вече заяви, че ще подпише законопроекта

Тръмп се срещна с принца на Саудитска Арабия, обяви 600 млрд. долара инвестиции

Тръмп се срещна с принца на Саудитска Арабия, обяви 600 млрд. долара инвестиции

Свят Преди 9 часа

Тръмп обяви, че саудитският престолонаследник не е знаел нищо за убийството на Хашоги

Банкоматите спират за часове в Новогодишната нощ

Банкоматите спират за часове в Новогодишната нощ

България Преди 9 часа

Доц. Джеймс Йоловски обясни, че ще има кратко технологично прекъсване заради еврото

Криза в Сърбия, утроиха вноса на горива

Криза в Сърбия, утроиха вноса на горива

Свят Преди 10 часа

САЩ осем пъти отлагаха пълния ембарго режим

НАТО тества нова защита, за да отблъсне Русия

НАТО тества нова защита, за да отблъсне Русия

Свят Преди 10 часа

Разполагането на системата „Пчелояд“ е част от спешните усилия на НАТО да укрепи източния си фланг

Украйна удари Русия с американски ракети

Украйна удари Русия с американски ракети

Свят Преди 11 часа

Това е първи, официално потвърден, украински удар с предоставени от САЩ ракети в Русия

Разкриха мрежа за фалшиви новини в България

Разкриха мрежа за фалшиви новини в България

България Преди 11 часа

Документът е посветен на използването на ТикТок на Балканите

Проверка разкри огромни нарушения по Черноморието

Проверка разкри огромни нарушения по Черноморието

България Преди 12 часа

Масово застрояване върху речни легла и дерета

Разбиха руска престъпна мрежа, пращала бомби в  Европа

Разбиха руска престъпна мрежа, пращала бомби в Европа

Свят Преди 13 часа

Действията са били организирани и координирани от руски граждани

Заловиха пиян шофьор с почти 5 промила алкохол

Заловиха пиян шофьор с почти 5 промила алкохол

България Преди 13 часа

На водача досега три пъти му е било отнемано свиделството за правоуправление