"Кока-кола" и "М-Тел" отново най-силни марки в България
Източник: netinfo
П�д �дуктите на най-голямата дигитална компания в България "НетИнфо" - АБВ Поща и АБВ*ICQ, са сред любимите марки на българина, сочи проучване, осъществено за втори път у нас чрез програмата "Супербрандс" (Superbrands.bg).

Изследването на потребителския сегмент на пазара посочи отново "M-Тeл" за най-силна българска марка. Лидер сред глобалните брандове е "Кока-Кола", която спечели и гласуването в интернет.

Мястото в "Супербрандс" означава, че марката е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите.

Супермарките трябва да демонстрират

качество, надеждност и познаваемост

Подборът се осъществява на два етапа: чрез тайно гласуване от независимото експертно жури - т.нар. борд на "Супербрандс-България", и чрез национален вот на потребителите в интернет.

Това дава възможност становището на специалистите да се разгледа успоредно с мнението на потребителите.

Членовете на борда не получават материално възнаграждение и не оценяват марка, с която са свързани - или брандове на свои конкуренти.

В журито, което се обновява ежегодно, влизат професионалисти в три области: агенции, работещи в различни сфери на маркетинга, мениджъри на ключови компании и бизнес организации, както и водещи журналисти от влиятелни медии.

Бордът за този проект се оглавява от проф. д-р Веселин Благоев, председател на Българската асоциация по маркетинг (БАМ).

В потребителското онлайн проучване са се включили 10 хил. души от цялата страна - 68% жени и 32% мъже.

Най-активни са били младите хора на възраст между 26 и 35 години. Най-голям дял (30%) са с доход на домакинството над 1500 лв.

Над 3/4 от участниците в изследването посочват, че са запознати с марките на пазара, а всеки трети е дори изключително добре запознат.

Решаващо влияние върху избора при покупка на стоки и услуги

оказват мнението на приятелите, ползвали тази марка, и конкурентните цени плюс добрата рекламна кампания и положителният образ на марката в медиите.

Жените се влияят в по-голяма степен от чуждото мнение, а мъжете отдават повече значение на известността на марката.

Приятелите имат влияние най-вече при младите от 18 до 25 години, докато конкурентната цена въздейства в най-голяма степен на хората над 45.

Известността на марката е водещ показател както при младите под 18 години, така и при над 45-годишните.

Грижата за потребителите, както и страната на произход са основните критерии, които повечето участници в изследването вземат предвид при избора на марка.

Всеки трети споменава и други важни фактори като политика за опазване на околната среда и етика на марката - например поддържа ли тя политика на лоялна търговска конкуренция, или е работодател, който не допуска дискриминация.

Повечето са склонни да заплатят по-висока цена

за любимата си марка, но предимно до 10% повече. Почти всички (91%) асоциират марковата стока с високо качество.

Половината от гласувалите смятат, че брандът разкрива в значителна степен тяхната индивидуалност, и заявяват лоялност към марките, които купуват.

Ако не са добре запознати със стоката или услугата, от която се нуждаят, повечето биха се доверили на известна марка.

Мнозинство са и онези, които търсят изгодна цена, но взимат стоката само ако харесват марката.

Общо 500 български и световни марки

в сферата на потребителските стоки и услуги (business-to-consumers) бяха избрани за "Супербрандс" у нас. Номинираните бяха разпределени в 29 категории.

Освен "Кока-кола" и "М-Тел", в първата десетка са "Гугъл", Би Ти Ви, "Нокиа", "Адидас", "Нескафе", "Милка", "Ариел" и "Сони".

В Топ 20 са намерили място още "Мерцедес-Бенц", "Глобул", "Хайнекен", "Майкрософт", Бе Ем Ве, "Нестле", "Найки", "Байер", О Ем Ви и "Туборг".

В отделните категории "Л'Ореал" води при козметиката и продуктите за лична хигиена, "Тандем" при месните продукти, "Капи" - при натуралните сокове, а "Девин" - при минералните води.

Народният театър "Иван Вазов"

е най-популярното име в сферата на свободното време и забавленията.

При вестниците "24 часа" е марка №1 сред всекидневниците, а "Капитал" - сред седмичните вестници. При списанията лидери в своите категории са "Тема", "Блясък", "Плейбой", "Космополитън" и "Мениджър".

Виното е "Тодороф", уискито - "Джони Уокър", водката - "Абсолют", а ракията - "Бургас 63".

Закусвалните "Макдоналдс" и сладкарниците "Неделя" водят при ресторантите и кафенетата.

При банките начело е Райфайзенбанк, а в застраховането - ДЗИ. При млякото любимата марка е "Данон Активия".
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
20 години затвор за хирурга, изнасилил поне 299 деца

20 години затвор за хирурга, изнасилил поне 299 деца

Свят Преди 1 час

Ле Скуарнек няма да може да поиска условно освобождаване, докато не изтекат две трети от присъдата

Мъжете харчат милиони в OnlyFans, но не за голота – причината може да ви изненада

Мъжете харчат милиони в OnlyFans, но не за голота – причината може да ви изненада

Любопитно Преди 1 час

Гладни за внимание, а не за еротика, мъже харчат колосални суми за любимите си модели в OnlyFans, но не за неприлично съдържание

Може ли ЕС да укрепи Черно море преди Путин да удари пак?

Може ли ЕС да укрепи Черно море преди Путин да удари пак?

Свят Преди 2 часа

Брюксел обяви стратегия за инвестиции в модернизация на инфраструктурата за военни цели

<p>От хищник до реквизит за TikTok</p>

От хищник до реквизит за TikTok: Лъвовете - новият статус символ в Тайланд

Свят Преди 2 часа

„Някои хора купуват лъв и след това не могат да се справят с него“

Предлагат по-малки глоби за "обида" и "клевета"

Предлагат по-малки глоби за "обида" и "клевета"

България Преди 2 часа

Изменя се също и разпоредбата за деянието „изтезание“

"Евробарометър": Рекордно доверие в ЕС и еврото

"Евробарометър": Рекордно доверие в ЕС и еврото

България Преди 2 часа

Доверието на българите в ЕС е 53% - с един процент повече от средното

,

Защо САЩ спират да издават визи за студенти, обмен и au pair

Свят Преди 2 часа

САЩ преустановяват процедурите за прием на чуждестранни студенти до второ нареждане

Спряха делото за изключване на Пеевски, Чакъров се отказа

Спряха делото за изключване на Пеевски, Чакъров се отказа

България Преди 3 часа

Това съобщиха от ВКС, където вчера магистратите заседаваха по делото

<p>Словакия одобри продажба на месо от кафяви мечки</p>

Словакия одобри продажба на месо от кафяви мечки, защитен вид в ЕС

Свят Преди 3 часа

"Защо? Защото месото от мечка е годно за ядене“

Пламен Тончев бе избран за ръководител на Комисията по досиетата

Пламен Тончев бе избран за ръководител на Комисията по досиетата

България Преди 3 часа

Сега Пламен Тончев ще трябва да освободи поста на председател на ДАНС

"Нищо не остана": Как войната в Газа отне деца, които още не бяха родени

"Нищо не остана": Как войната в Газа отне деца, които още не бяха родени

Свят Преди 3 часа

Историята на една майка и 4000 изгубени ембриона

Премиерата на документалния филм „Кабаиванска: Сезон XXI век" напълни кино „Влайкова"

Премиерата на документалния филм „Кабаиванска: Сезон XXI век" напълни кино „Влайкова"

Любопитно Преди 3 часа

Тя даде старт на поредица от събития, отбелязващи 25-годишнината на Международния майсторски клас на оперната дива

Последно сбогом с журналиста Красимир Ганев (СНИМКИ)

Последно сбогом с журналиста Красимир Ганев (СНИМКИ)

България Преди 4 часа

Красимир Ганев почина в събота (24 май) на 74 години

Русия обяви, че е превзела Константиновка в Сумска област

Русия обяви, че е превзела Константиновка в Сумска област

Свят Преди 4 часа

Руското министерство на отбраната допълни, че е завладяно и село Зельоное поле в Донецка област

<p>Какво включва планът на ЕК&nbsp;за подобряване на сигурността в Черно море</p>

ЕК представи план за подобряване на сигурността в Черно море

Свят Преди 4 часа

Стратегията предвижда задълбочаване на взаимодействието с Турция, Украйна, Молдова, Грузия, Армения и Азербайджан

Снимката е илюстративна

Подготвени ли сме за кризисна ситуация: Симулираха нефтен разлив в Дунав

България Преди 4 часа

Такава операция се провежда за първи път едновременно по вода и суша