60 ученици от цялата страна взеха участие в организирания от Джуниър ачийвмънт България „Национален иновационен лагер“. Състезанието се проведе на 14 февруари в шоурум „Склада“ в София и провокира участниците да създадат иновативен бизнес модел за решаване на проблема с неграмотността в света.
Разделени в отбори с участници от различни училища, младежите демонстрираха умения да анализират и прогнозират тенденциите и дадоха иновативни решения на проблема с неграмотността. Те имаха възможността да се допитат до бизнес консултанти от програмата за ментори и бизнес доброволци на Джуниър ачийвмънт България и разполагаха с три минутни за презентации на идеите си.
Специално жури, съставено от представители на компании и институции, отличи най-интересните и добре представени бизнес решения.
Докато съдиите заседаваха, организаторите поднесоха изненада на учениците – 29-годишният предприемач и изпълнителен директор на „Нетинфо“ – Христо Христов, сподели с младежите своите съвети за успешна професионална реализация, а финалистите го засипаха с въпроси за управлението на най-голямата платформа за видео споделяне у нас, Vbox7.com, част от групата на „Нетинфо“.
Състезанието спечели вдъхновяваща идея за пътуваща класна стая,
която да достига до деца на възраст между 6 и 11 години. Идеята бе с помощта на публично частно партньорство да се работи образованието да стигне до децата, които по различни причини нямат достъп до него. С помощта на доброволци – студенти по педагогика, екипът предложи справяне с проблема неграмотност в откъснати и отдалечени региони в България и по света.
Петимата участници в отбора победител – Николай Янков от СОУ „Козма Тричков“ – Враца, Росица Каралийска от 91 НЕГ „К. Гълъбов“ – София, Ивона Тренева от ЗПГ „Климент Арк. Тимирязев“ – Сандански, Андреа Андреева от ПМГ „Екзарх Антим I“ – Видин и Николай Игнатов от МГ „Д-р П. Берон“ – Варна, получиха по един таблет, осигурен от организаторите – Джуниър ачийвмънт България и Фондация „Америка за България“.
На второ място
беше класирана идеята на отбор „Интеграция“ за създаване на онлайн платформа и социална мрежа за бежанците у нас. Идеята на младежите, която организаторите наградиха с електронни четци, е чрез HTML игра на принципа проба-грешка бежанците да учат български език.
На трето място,
с равен брой точки, бяха класирани идеите на два отбора – за образователна площадка със сензорни точки, на която децата да учат букви и цифри, и идеята на отбор EPAUL за предоставяне образователни и здравни услуги.
Младите новатори получиха право да се състезават на националния кръг на инициативата, след като показаха своите нестандартни творчески идеи чрез видеопредизвикателство – трябваше да създадат едноминутно видео, в което да представят по какъв начин предприемачеството променя средата около тях. Всички видеа участниците качваха на платформата Vbox7.com, част от „Нетинфо“, медиен партньор на инициативата. Кандидатстваха 135 ученици от България, като участие в националния финал взеха 60 финалисти от 28 училища в 15 града.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!