К омисията за защита на конкуренцията глоби „Лидл България ЕООД енд Ко“ КД за заблуждаваща реклама. Санкцията е в размер на 1 865 332 лв. или 0,35% от оборота на дружеството за предходната финансова година, съобщиха от КЗК.
Комисията установи, че провежданата рекламна кампания под мотото „Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl“ е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора се демонстрира непоследователност в поведението, що се касае до обявяване на основни параметри на предложението като срок, механизъм на участие в нея и др.
Съгласно представените общи условия на кампанията, същата се провежда на два етапа, като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение механизъм на участие (с или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба.
Предвид обстоятелството, че посланието „Спечели 366 дни безплатно пазаруване” е налице през целия период и във всички рекламни материали, то същото може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност същата може да бъде спечелена само във втория етап.
Липсата на съществено условие във всички материали относно механизма за включване в кампанията е от естеството да доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор, посочват от КЗК.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!